3 Egyedi SEO stratégia haladó keresőoptimalizáláshoz

Egy jó Google SEO stratégia kialakítása, kulcspontja lehet egy kampánynak. De mitől jó egy SEO stratégia? Attól hogy működik, eredménye van. Persze azt nem tudom megmondani, legalábbis a bejegyzés keretein belül hogy nálad működni fog e valamelyik az itt felsoroltak közül.

1. SEO stratégia: Microsite

Összegzés: Sok munkát igényel, de hosszútávon nagyon megéri

Ez a stratégia akkor lesz hasznos, ha egyértelműen le tudsz választani a főprojektből egy részpiacot. Egy kisebb egységet kell keresned, ami jól fog tudni képviselni.

Például: Mi Weboldal készítéssel, webprogramozással, keresőoptimalizálással foglalkozunk. A szolgáltatásaink részét képezik a szövegírás, a linképítés, a konverzióoptimalizálás és még sok-sok részterület. Ebben az esetben érdemes lehet külön csak a konverzióoptimalizálással foglalkozó microsite-ot indítani. (Szerinted érdemes lenne magyar nyelven belefogni? )

Ez ugyan sok munkát igényel, hiszen egy különálló weboldalt kell üzemeltetnünk, és ez még mindig csak a kisebbik része a feladatnak. Egy ilyen típusú oldalon sok-sok tartalmat kell legyártani is publikálni.

A stratégia lényege az, hogy az egyébként többféle területet összefogó weboldalunkkal sokkal nehezebb jó pozíciót találni a Google oldalain mint egy dedikáltan csak e köré a téma köré épülő blogot.

Egy ilyen oldal felfutási ideje is hosszabb, mikor legutóbb ilyet csináltunk, kicsit több mint egy évet kellett várni az igazi áttörésig. A növekedés már az első pár hónap után beállt, viszont kellett az az első év.

Hogyan ronthatod el?

Ha elveszted a fókuszt. A SEO microsite célja egy adott téma teljes kifejtése, ha elkalandozol, rontod a hatékonyságát.

2. SEO stratégia: Csatornaerősítés

Összegzés: Jó szem kell hozzá, ha beletrafálsz kaszálsz, ha nem, akkor meg így jártál

Csatorna alatt olyan útvonalakat értünk, amiket már használnak.

Például: A keresőoptimalizálás kifejezésre belépnek a landoló oldalra. Itt több helyre továbbkattinthatnak a látogatók, de jellemzően egy a meta leírással kapcsolatos linket használnak.

A csatorna itt tehát Kereső>Keresőoptimalizálás cikk>Meta leírás cikk

Egy csatorna persze lehet hosszabb is, de maradjunk a 3 lépésnél.

Ha meg van, meg kell vizsgálnod kicsit közelebbről a 2 lépést, és azt, hogy miért olyan népszerű ott egy hivatkozás:

  • Vizuálisan hangsúlyosabb a link?
  • A tartalom értelmezése szempontjából lényeges infót rejt?
  • Vagy a fő tartalom unalmas és az egy érdekesebb része lehet?

A lényeg hogy találd meg és erősítsd fel a hatást. Ha nagyobb arányban kattintanak át, jobb elköteleződéi mutatóid lesznek, és idővel a pozícióid is erősödni fognak

Hogyan ronthatod el?

Ha túlzásba viszed. Próbálj csak kis lépésekben haladni, használj valamilyen hőtérképes szoftvert (például a Hotjar-t), hogy minél jobban megismerd a látogatók szándékait.

3. SEO stratégia: meta tuning

Összegzés: Ha Sales-es fejjel tudsz gondolkozni, és fogalmazni, nyert ügyed van

A meta leírás és a Title tag sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint azt sokan gondolják. Ugyan közvetlen hatása elméletileg nincs a találati pozíciókra (habár ezt nehezen hiszem), de ha jól fogalmazol, igenis tudod az átkattintási arányokat manipulálni vele.

Hogy milyen módszerrel, ahhoz azonban kreatívnak kell lenned. Gamification, Sales, CTA bármilyen módszer jó lehet, a lényeg hogy ráveheted a felhasználókat, hogy a te meta leírásodra kattintsanak.

De miért is fognak oda kattintani?

  • mert érdekes
  • mert előrejelzi hogy választ kapnak a kérdésükre
  • mert olyan információt kaptak általa amiről nem tudtak

Hogyan ronthatod el?

Szvitén nem szabad túlzásba vinni, dolgozz a Google által javasolt keretek között, de túl kiugró elemeket ne használj a meta adatokban. Valójában ha túllépsz a kulcsszavak halmozásán, és csak megpróbálod jól összefoglalni az oldal tartalmát 2 mondatban, akkor is jó eredményekre számíthatsz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés