A keresőoptimalizálás ma már mindenki előtt ismert fogalom, de még több az ezzel kapcsolatos tévhit. Ezt a keresőalgoritmusok folyamatos fejlődése, a csalásokon alapuló pár éve még eredményes stratégiák használata okozhatja.
Összeszedtem azokat a hibákat, amikkel munkáim során legtöbbször találkozom. Mielőtt nekikezdesz azt tisztázzuk, hogy ügyfeleim általában olyan kisvállalkozók, akik a saját szakterületükön nagyon szép eredményeket képesek elérni az informatika azonban nem az erősségük, így nem róhatóak fel nekik ezek a hibák.
Nézzük a leggyakoribb hibákat, amiket keresőoptimalizálás során elkövethetsz:
#1 Meta kulcsszavak
A weboldalak meta adatainak használata során egyébként is sokszor félreértett információról volt szó. A keyword (kulcsszó), az adott aloldal tartalmára vonatkozó kulcsszavakat tartalmazta korábban. Sokan ezt úgy használták, hogy teleírták a legkülönbözőbb kombinációkkal, azonban erősebb pozíciót kapott az odlal már akkor is ha csak 2-3 szó került bele.
Használata mára azonban teljesen elavulttá vált. Legalábbis a Google keresője egyáltalán nem veszi azt figyelembe. Más a helyzet már keresőkkel mint például a Microsoft Bing-je, így használata megfontolandó abban az esetben, ha nem csak a Google-re koncentrálunk.
#2 Kulcsszóhalmozás
A tartalom megírásakor, tehát nem a meta adatokban szerplő kulcsszavak használatára vonatkozik. Arról van szó ilyenkor, hogy a weboldal szövegezésétt telepakolták a kulcsszóval, hogy az előfordulás gyakorisága magasabb legyen.
Ebben az esetben nem beszélhetünk egyértelmű tévhitről, hiszen pár éve ez még működő megoldás volt, mára azonban könnyen átkerülhet a módszer használatával a másik oldalra is, azaz hátrányosan is érintheti az a weboldalunkat.
#3 Szöveges tartalmak és képek kapcsolata
Még mindig sok helyen fordul elő, hogy a weboldal szöveges tartalma egy képként szerepel a weboldalon. A probléma ezzel az, hogy a keresési rangsort algoritmusok végzik nem emberek. A képfeldolgozás egy elég jelentős erőforrásokat igénybe vevő folyamat. A GoogleBot amikor az oldalunkra érkezik megvizsgálja a szövegeket, és képeket is, de nem dolgozza fel annak a tartalmát.
Vagyis a képen lévő szövegeket az algoritmus egyszerűen nem látja. A képen található szöveg nem optimalizálható!
Persze a kép tartalmára tehetünk utalást az alt attribútum megadásával, de ez nem helyettesíti a szöveges tartalmat.
Vegyük a fáradtságot a szöveg begépelésére, begépeltetésére mert ebből dolgozik a kereső!
#4 Ismét a kulcsszavak
Ez nem annyira tévhit, inkább egy idejétmúlt, túl sok kapacitást felemésztő felfogása a keresőoptimalizálásnak. Az adott kulcsszóra való optimalizálásra léteznek megoldások, azonban azok nagyon is kapacitásigényesek. Kisebb weboldal esetében nem feltétlenül innen kell megközelíteni a dolgot.
Ne azt akarjuk, elérni hogy a keresőoptimalizálás kulcsszó beütése esetén kerüljünk az első helyre.
Inkább azt érdemes felmérni mire keresnek az emberek. A Google rendkívüli fejlesztéseket hajt végre annak érdekében a keresési élmény kérdés-válasz jellegű kommunikációvá váljon. Gondoljunk csak a legtöbb okostelefonon elérhető hang alapú keresésre.
Nem arra keresünk már hogy „időjárás” és a találati listából keresünk egy időjárási szolgáltatót, ahol a tartózkodási helyünk megkeresése után tájékozódhatunk.
Egyszerűen megkérdezzük ezt:
„Milyen az időjárás Kecskeméten”
#5 Google+
A Google próbálkozása a közösségi oldal létrehozására kudarcként vált hírhedtté a online világban. Azonban ez így nem teljesen igaz. Mérhető haszna van a Facebook oldal mellett egy céges Google+ oldal létrehozásának.
- Megvédhetjük általa a szövegeinket a másolástól (a keresési eredmények között)
- Felkerülhetünk a Google térképre
- Ha itt is megjelennek a friss tartalmaink, szinte azonnal bekerülhetünk vele a keresési eredmények közé, míg az indexelés akár hónapokig is eltarthat
Ennyi tévhit van?
Hosszú a listája a SEO tévhiteknek. Ide az általam 5 leginkább ismertet soroltam fel. Ha bővíteni tudod a listát tedd meg, a legjobb hozzászólásokat kiemelem.
Ha úgy érzed másoknak is érdemes ezt tudnia segítsz egy megosztással!