Az 5 legismertebb tévhit a keresőoptimalizálásban

A keresőoptimalizálás ma már mindenki előtt ismert fogalom, de még több az ezzel kapcsolatos tévhit. Ezt a keresőalgoritmusok folyamatos fejlődése, a csalásokon alapuló pár éve még eredményes stratégiák használata okozhatja.

Összeszedtem azokat a hibákat, amikkel munkáim során legtöbbször találkozom. Mielőtt nekikezdesz azt tisztázzuk, hogy ügyfeleim általában olyan kisvállalkozók, akik a saját szakterületükön nagyon szép eredményeket képesek elérni az informatika azonban nem az erősségük, így nem róhatóak fel nekik ezek a hibák.

Nézzük a leggyakoribb hibákat, amiket keresőoptimalizálás során elkövethetsz:

#1 Meta kulcsszavak

A weboldalak meta adatainak használata során egyébként is sokszor félreértett információról volt szó. A keyword (kulcsszó), az adott aloldal tartalmára vonatkozó kulcsszavakat tartalmazta korábban. Sokan ezt úgy használták, hogy teleírták a legkülönbözőbb kombinációkkal, azonban erősebb pozíciót kapott az odlal már akkor is ha csak 2-3 szó került bele.

Használata mára azonban teljesen elavulttá vált. Legalábbis a Google keresője egyáltalán nem veszi azt figyelembe. Más a helyzet már keresőkkel mint például a Microsoft Bing-je, így használata megfontolandó abban az esetben, ha nem csak a Google-re koncentrálunk.

meta kulcsszavak, keywords használata

#2 Kulcsszóhalmozás

A tartalom megírásakor, tehát nem a meta adatokban szerplő kulcsszavak használatára vonatkozik. Arról van szó ilyenkor, hogy a weboldal szövegezésétt telepakolták a kulcsszóval, hogy az előfordulás gyakorisága magasabb legyen.

Ebben az esetben nem beszélhetünk egyértelmű tévhitről, hiszen pár éve ez még működő megoldás volt, mára azonban könnyen átkerülhet a módszer használatával a másik oldalra is, azaz hátrányosan is érintheti az a weboldalunkat.

#3 Szöveges tartalmak és képek kapcsolata

Még mindig sok helyen fordul elő, hogy a weboldal szöveges tartalma egy képként szerepel a weboldalon. A probléma ezzel az, hogy a keresési rangsort algoritmusok végzik nem emberek. A képfeldolgozás egy elég jelentős erőforrásokat igénybe vevő folyamat. A GoogleBot amikor az oldalunkra érkezik megvizsgálja a szövegeket, és képeket is, de nem dolgozza fel annak a tartalmát.

Vagyis a képen lévő szövegeket az algoritmus egyszerűen nem látja. A képen található szöveg nem optimalizálható! 

Persze a kép tartalmára tehetünk utalást az alt attribútum megadásával, de ez nem helyettesíti a szöveges tartalmat.

Vegyük a fáradtságot a szöveg begépelésére, begépeltetésére mert ebből dolgozik a kereső!

 

#4 Ismét a kulcsszavak

Ez nem annyira tévhit, inkább egy idejétmúlt, túl sok kapacitást felemésztő felfogása a keresőoptimalizálásnak. Az adott kulcsszóra való optimalizálásra léteznek megoldások, azonban azok nagyon is kapacitásigényesek. Kisebb weboldal esetében nem feltétlenül innen kell megközelíteni a dolgot.

Ne azt akarjuk, elérni hogy a keresőoptimalizálás kulcsszó beütése esetén kerüljünk az első helyre.

Inkább azt érdemes felmérni mire keresnek az emberek. A Google rendkívüli fejlesztéseket hajt végre annak érdekében a keresési élmény kérdés-válasz jellegű kommunikációvá váljon. Gondoljunk csak a legtöbb okostelefonon elérhető hang alapú keresésre. 

Nem arra keresünk már hogy „időjárás” és a találati listából keresünk egy időjárási szolgáltatót, ahol a tartózkodási helyünk megkeresése után tájékozódhatunk.

Egyszerűen megkérdezzük ezt:

„Milyen az időjárás Kecskeméten”

#5 Google+  Google+

 

A Google próbálkozása a közösségi oldal létrehozására kudarcként vált hírhedtté a online világban. Azonban ez így nem teljesen igaz. Mérhető haszna van a Facebook oldal mellett egy céges Google+ oldal létrehozásának.

  • Megvédhetjük általa a szövegeinket a másolástól (a keresési eredmények között)
  • Felkerülhetünk a Google térképre
  • Ha itt is megjelennek a friss tartalmaink, szinte azonnal bekerülhetünk vele a keresési eredmények közé, míg az indexelés akár hónapokig is eltarthat

Ennyi tévhit van?

Hosszú a listája a SEO tévhiteknek. Ide az általam 5 leginkább ismertet soroltam fel. Ha bővíteni tudod a listát tedd meg, a legjobb hozzászólásokat kiemelem.

Ha úgy érzed másoknak is érdemes ezt tudnia segítsz egy megosztással!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés