Az emberi kreativitásra egyre inkább szükség van egy SEO kampány során, viszont a mennyiségi kreativitással az a gond, hogy az nem létezik. Éppen ezért szükség van arra, hogy maga a webáruház keresőoptimalizálás folyamatában használjunk rutinokat, bevált technikákat.
Hogyan tudjuk felépíteni webáruházunkat dinamikusan, és folyamatos felügyelet mellett úgy, hogy az a Google keresőjének is imponáljon?
Ez nem is annyira nehéz feladat, a kulcs a szervezettség és a folyamatos munka. A folyamatos alatt nem azt értjük ugyanakkor, hogy neki ülünk és fel sem állunk míg a végére nem érünk, hanem hogy beépítjük a napi folyamatokba.
Több értelme van napi 1 valóban intenzív órát foglalkozni a keresőoptimalizálással, mint egy hétig tervezni egy stratégiát amit nem fogunk kivitelezni.
Ne értsd félre a stratégiai tervezés jó, sőt nagyon jó, de csak akkor van értelme, ha meg is valósul. Ehhez azonban kell egy dedikált személy, akinek az a felelőssége hogy végigrugdossa adott esetben a kampányt.
1. tipp: Építsünk keresőbarát webáruházat
Építsük fel rutinokra a termékfeltöltést, és iktassuk be a folyamatos javítást is. Ha folyamatosan szabályozott módon kezeljük megfelelő módszerrel a termékpalettánkat, akkor joggal számíthatunk arra is hogy sikeresek leszünk a keresőben.
A megfelelő módszer minden webáruház esetében eltérhet, de ha betartunk néhány alapelvet akkor viszonylag gyorsan tudjuk majd alkalmazni azt saját üzletünkre is.
2. tipp: Kulcsszókutatás
Nem maradhat ki, hiszen ha a keresőben próbálsz pozíciót találni, akkor mindenképpen szükséged lesz arra hogy ismerd a keresési szokásokat a webshop piacán belül.
A kulcsszóelemzés sokat segíthet a termékek kategorizálásában, de a termék elnevezésekben is. Ha sablonra építed a termékportfóliód szövegeinek megírását akkor a kulcsszókutatás eredményei segítségével azt is ismerni fogod mely termékekkel érdemes kicsit többet dolgozni.
Tulajdonképpen teljesen mindegy hogy magadnak végzed el az elemzést vagy mással csináltatod meg, a lényeg hogy legyenek hiteles adataid, sőt időnként frissítsd is azokat, mivel a keresési szokások folyamatosan változnak.
3. tipp: Értsd meg mit szeret a kereső
Információt szolgáltatni a felhasználóinak, méghozzá hasznos információt.
Mitől hasznos egy információ? Ha tartalmas és egyértelműen a kereső kifejezéshez kapcsolódik.
Ha a kereső kifejezés mondjuk “kutyatáp”, akkor a találati listán kutyatápról szóló információt kapunk. Az említett kulcsszó első oldalas találatai között például gyakran találunk állateledelt gyártó márkaneveket, és kapcsolódó kifejezéseket (például “száraz eledelek”) .
Szóval nézd kicsit más szemmel a Google első oldalait. Ne a saját oldalad aktuális pozícióját keresd, inkább azt próbáld megérteni, hogy miben mások az első pozíciókban lévők.
4. tipp: Szolgáld ki az információéhséget
Ismét képbe kerül a kulcszóelemzés fontossága. Ne egy kulcsszót ismételjünk sokszor, hanem próbáljunk sokszínűen fogalmazni.
Próbáljunk a termékről írni, használjunk kötelező mezőket a szövegben. Ilyen sablonokat készítsünk:
A [Márkanév] típusú [kiszerelés] grammos kiszerelésben forgalmazott [Termékkategória], elérhető üzletünkben…..
Minél egyedibb sablonokat készítünk annál több információ áll majd a rendelkezésünkre. Érdemes lehet minden termék kategóriához egy sablont készíteni, így teljes eszköztárunk lesz a termék leírások tömeges legyártásához.
5. tipp: Készíts sablonokat
A sablonok gyorsítják és optimalizálják a termékfeltöltés folyamatát. Kisebb lesz a valószínűsége, hogy gyenge minőségű, vagy rosszabb esetben üres termékleírásaid legyenek.
Itt az a lényeg hogy egy adott kategória/alkategória termékeire legyen egy könnyen alkalmazható sablon, ahol néhány változó elem, például a termékadatok behelyettesítésre kerülnek.
Kategória | Keresőoptimalizálási szolgáltatások |
Sablon szolgáltatáshoz | A [szolgáltatás neve] szolgáltatásunk megalkotásánál a hatékony munkavégzést és az elérhető eredmények maximalizálását tűztük ki célul. A [szolgáltatás neve] szolgáltatásunk jellemzőem [paraméter – időtartam] tart és ez alatt garantáljuk hogy elérjük a [garancia] |
A fenti sablont alkalmazhatjuk több termékre is, meg kell csak határozni minden ide tartozó szolgáltatásnál (vagy esetedben terméknél), bizonyos paramétereket. Mutatom:
Szolgáltatás neve | Paraméter – időtartam | Garancia |
---|---|---|
Webáruház keresőoptimalizálás | 3 hónap | organikus forgalom növekedni fog az webáruházban |
Keresőoptimalizált szövegírás | 1 hét | SEO ajánlásoknak 100%-ban megfelelő szöveget kapsz |
A sablon alkalmazásával 2 termékleírásunk meg is van:
Webáruház keresőoptimalizálás sablonnal
A Webáruház keresőoptimalizálás szolgáltatásunk megalkotásánál a hatékony munkavégzést és az elérhető eredmények maximalizálását tűztük ki célul. A Webáruház keresőoptimalizálás szolgáltatásunk jellemzőem 3 hónapig tart és ez alatt garantáljuk hogy az organikus forgalom növekedni fog az webáruházban.
Keresőoptimalizált szövegírás sablonnal
A Keresőoptimalizált szövegírás szolgáltatásunk megalkotásánál a hatékony munkavégzést és az elérhető eredmények maximalizálását tűztük ki célul. A Keresőoptimalizált szövegírásszolgáltatásunk jellemzőem 1 hétig tart és ez alatt garantáljuk hogy a SEO ajánlásoknak 100%-ban megfelelő szöveget kapsz
Mennyire legyen pontos a sablon?
Kicsi az esélye hogy olyan sablont tudj készíteni, ami pontosan alkalmazható, vagy automatikusan átemelhető a termékleírásokra (bár nem kizárt). Valószínűleg úgyis manuálisan fogod te vagy az adminisztrátor alkalmazni, így rugalmasan át is lehet alakítani a sablont ha a helyzet kívánja. A cél éppen az hogy minélsokszínűbbek legyen a termékleírások, a lehető legkisebb energiabefektetéssel.
6. tipp: Egyedi kategórialeírások
A termékleírások fontosak viszont egy nagyobb webáruház esetében kicsi az esély rá hogy mindegyik keresőoptimalizált legyen. Ne is erre fordítsd a fókuszt, inkább a kategória leírásokra. Ezekből valószínűleg jóval kevesebb van, ugyanakkor fontos csomópontjai lehetnek a kereséseknek.
Egyébként is több keresést generál a kategórialeírás (pl. Férfi Kerékpár), mint egy adott termékre történő keresés (pl. Sötétkék férfi kerékpár 26”).
Hogyan csináld? Kövesd a következő lépéseket:
- Válassz ki egy termék kategóriát
- A kulcsszóelemzések alapján készíts egy minta elnevezést (Tipp: Használj a címben típus jelzéseket)
- Írj hozzá legalább 1000 karakteres egyedi leírást (kulcsszókutatás alapján)
- Írd meg 160 karakterben a legfontosabb tudnivalókat a kategória termékeiről (igen ez lesz a meta leírás)
- Ismételd meg a lépéseket mindegyik kategóriában.
7. tipp: Statisztikák
Azt már tudjuk, hogyan érdemes kezelni a nagy mennyiségű termék feltöltését. Ettől azonban még nem biztos hogy gyorsan eljön weboldal keresőoptimalizálás sikerének pillanata. Viszont innen már könnyebb lesz elemeznünk a feltöltött termékeket.
A sablonokkal ugyanis megcsináltuk a legnehezebb részét a folyamatnak. Létrehoztuk a tartalmat. Egy kis idő elteltével pedig, ahogy a kereső megismerkedik a tartalmainkkal, tényszerű adataink lesznek azzal kapcsolatban, hogy ezek a termékleírások milyen jól teljesítenek a keresőben.
Ehhez kiváló eszköz a Google Search Console, melyről átfogó képzést készítettünk itt
Mire érdemes figyelni?
- Milyen kulcsszavakra jelenik meg a webshop a keresőben.
- Mely termékeink nem jelentek meg.
- Nézzük meg hogy a termékoldal és a keresési kifejezés összhangban van-e egymással
Az összefüggéseket megtalálni nem a legegyszerűbb, legalábbis az elején, de kis gyakorlással könnyen elsajátítható a módszer.