A rendkívül hatékony csapatmunka 7 szabálya

  1. Tisztázzuk a csapatmunka célját!

Beszéljünk a csapatmunka lényegéről. Ha nem tisztázod a célokat, mielőtt a csapat megkezdi a közös munkát, biztos lehetsz benne, hogy gyengébb lesz a teljesítmény. Ez logikus következmény: Ha a csapat nem tudja, milyen eredményeket vársz el tőlük, és hogyan érheted el őket, akkor valószínűleg ők sem tudják azokat teljesíteni. Tehát mielőtt bármilyen csapatmunkába kezdenénk, feltétlenül beszéljünk arról, hogy miért jött létre, és melyek a közös célok és mérföldkövek munkája során. Fontos, hogy ezek a célok világosak és kézzelfoghatóak legyenek, például „Május végére megduplázzuk webhelyünk forgalmát”, „Hetente két új bejegyzést adjunk vállalati blogunkhoz” stb. Mivel ezek a célok konkrétak, könnyen egyeztethetőek és mérhetőek. ezt követően a csapattagok sokkal könnyebben összehangolják erőfeszítéseiket, és gyorsabban érnek el jobb eredményeket.

  1. Legyen mindenki számára egyértelmű, hogy ki milyen szerepet tölt be a csapatban

A csapatodban készíts részletes tervet a projekthez. Ez magában foglalja a szerepek és felelősségek kiosztását az egyes személyekhez, annak eldöntését, hogy ki mit és mikor tegyen, és azonosítsa az esetleges további igényeket, például pénzügyi vagy emberi erőforrásokat. Fontold meg, mi szükséges a célok eléréséhez az elejétől a végéig, beleértve az összes felmerülő költséget és a siker mérésének módját.

  1. Állítsuk fel a csapatmunka szabályait!

A legjobb módja annak, hogy a csapat jól működjön együtt, ha a kezdetektől fogva világos szabályokat határozunk meg. Ilyenek lehetnek például az ötletelés („nincs laptop vagy telefon a szobában, csak erre a problémára koncentrálunk”), hogyan kommunikál a csapaton belül („Aktívan hallgatjuk, ha valaki más beszél.. Ezek a szabályok segítenek, de bármikor módosíthatók, ha már nem működnek a csapatnál. Kérdezd meg az embereket, mit gondolnak egy projekt megkezdése előtt, vagy szükség szerint egy projekt során. A cél az, hogy kiderítsük, mi működik jól, és ennek megfelelően állítsuk be, hogy mindenki koncentrálhasson a közös cél felé.

  1. Teremtsünk inspiratív munkakörnyezetet!

Az innovatív csapat legfontosabb szempontja, hogy tagjai hajlandók a dobozon kívül gondolkodni. Vezetőként az a feladatod,, hogy olyan munkakörnyezetet teremts, ahol mindenki szabadon kifejezheti elképzeléseit. Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy csapatépítőket, munkahelyi képzéseket és olyan külső helyszíneket szervezz, ahol munkatársaid új megoldásokat találhatnak ki a problémák megoldására.

Hibázni szabad, sőt kell is!

A kudarc az élet velejárója, és felhasználhatod a javadra. Engedd meg csapatodnak a kudarcot, hogy tanulhassanak a hibáikból. Ügyelj arra, hogy ha valaki elbukik, a csapat többi tagja ne szégyellje őt emiatt. Fogadjuk elismeréssel a kudarcot, és haladjunk együtt előre.

  1. Egyenes és őszinte kommunikáció!

A hatékony csapatmunka érdekében elengedhetetlen a jó kommunikáció a munkatársaiddal. Jó hír, hogy számos kommunikációs eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítségével hatékonyabban dolgozhatunk csapatban – különösen távoli munkavégzés esetén! Ezenkívül hasznos minden napot egy gyors megbeszéléssel kezdeni és befejezni (legfeljebb 10-15 percben), ahol a nap folyamán felmerült problémákat kezeljük, és gyorsan megoldjuk az esetleges konfliktusokat. Kulcsfontosságú, hogy a csapat minden tagja szabadon és nyíltan kifejezhesse magát, és hatékonyan kapjunk visszajelzést egymástól.

  1. Erősítsük a csapatszellemet!

Jeff Bezos, a világ leggazdagabb embere és az Amazon vezérigazgatója a „2 pizza szabályáról” híres. A szabály az, hogy egy csapatnak két pizzával kell rendelkeznie az éhség csillapítására. Ha több pizzára van szükség, akkor túl nagy lesz a csapat. Ez az egyszerű szabály gondoskodik a csapatok termelékenységéről, mivel gondoskodik arról, hogy ne váljanak túl nagyokká vagy túl nehézkessé.

  1. Hatékony volt a csapatmunka? Ünnepeljük is meg!

Tudtad, hogy az alkalmazottak 81%-a keményebben dolgozna, ha a menedzsere jobban elismerné a teljesítményét? Ha csapatod minden tervet pontosan úgy hajt végre, ahogy kell, akkor álljunk meg egy pillanatra, és ünnepeljük meg a sikert! Az egyik legjobb érzés és motiváció az, ha elismerik a teljesítményed, és kapsz időt az örömre és az ünneplésre a csapattal – ebben az esetben együtt. Akár mindenkit elviszel ebédelni, akár egy laza péntek délutáni találkozóra, ne felejtsd el elismerni a munkatársak elmúlt időszakban végzett eredményeit.

Extra tippek Home Office-hoz

Az elmúlt évtized válsága még a legtapasztaltabb csapatokat is próbára tette. Ebben a válságban drasztikusan megnőtt azon munkavállalók száma, akik bejelentették, hogy otthon dolgoznak. Hogyan lehetsz hatékony egy ilyen helyzetben? Az első és legfontosabb dolog az otthoni szabályok felállítása. Állítsd be menetrendet, találkozót és napi rituálét, hogy azokat egy online platformon tartsd!! Manapság számos program és platform áll rendelkezésre, amelyek segítenek a feladatok kezelésében és a határidők betartásában – így a csapatmunka amellett, hogy hatékonyabb, otthonról is ugyanolyan hatékonyan végezhető.”

Egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés