Ami a Google keresőoptimalizálás árak mögött van valójában

A keresőoptimalizálás árak kiszámítása mindig is kedves elfoglaltságom volt. Aki szeret számokkal bűvészkedni, bizonyára ismeri ezt az érzést.

A legjobb árazási stratégiát megtalálni nemcsak izgalmas, nehéz is.

Olyan összeget belőni, ami jó a megbízónak, meg a megbízottnak is, de ugyanakkor elegendő is legyen a SEO projekt kivitelezéséhez igazi kihívás.

A keresőoptimalizálás árazási stratégiájának kialakítása jóval nehezebb mint egy weboldal készítés vagy egy karbantartás esetén. A nehézség pedig abból adódik nagyon nehéz átlátni azt, hogy egy adott ügyféllel milyen workflow szerint tudunk jól dolgozni.

Maga a keresőoptimalizálás összetett folyamat (ezt biztos leírtam már vagy ezerszer), szükség van technikai skillekre, érteni kell a szövegíráshoz is valamilyen szinten, jól kell tudni kommunikálni, érteni kell a statisztikákat, ja , meg képben kell lenni mindig.

Keresőoptimalizálás árak 1.0 – Ez majdnem csődbe vitt

Szóval az a helyzet hogy a munka nagy része nem munka, hanem sok-sok gyakorlás meg baklövés utáni tapasztalat.

Ez magával hozza azt a problémát, hogy eredetileg én, mint kezdő vállalkozó az időmet próbáltam eladni, aminek az lett a hátulütője hogy jó néhány deficites projektem lett.

Beletettem rengeteg munkát, viszont közel sem volt annyira hatékony, és eredményes mint kellett volna, meg még nem is érte meg.

Keresőoptimalizálás árak 2.0 – Jó alapgondolat, de a piac kegyetlen tanító

Ahogy egyre több SEO-s projektben vettem részt, egyre több szoftvert ismertem meg.

Kifejezetten elnyerte a tetszésemet a SEMRush, ami már akkor is egy hatalmas tudású szoftver volt (a jelenről nem is beszélek). Egy olyan eszköz, ami képes megspórolni több órányi munkát.

Persze ezt nem is adják olcsón. Mivel saját célra kifejezetten drágának találtam akkoriban még, ezért kialakítottam egy havidíjas megoldást, ami alapján közösen finanszírozzuk a díjait.

Egy alap előfizetésben már jó néhány projektet kezelhetünk párhuzamosan, szóval a rendszer mondhatni adott volt.

Az elképzelés az volt, hogy én kezelem a SEMRush-t, megtanulom a különböző eszközeinek a mélyebb használatát, és ez alapján analitikai szolgáltatásokat nyújtok az ügyfeleimnek.

Ehhez az első verzióban még 10.000 Ft/hó volt a havidíj, itt készült is egy bejegyzés róla.

Ezzel azonban akadtak gondok.

Az ügyfeleim ugyanis nem sokra mentek ezzel a jelentéssel, még ha segítettem is az értelmezésben, nem igazán volt cselekvés, meg előrehaladás.

Az információ, ami ahhoz kell hogy jobb keresőpozíciókba kerüljenek az oldalak megvolt, de azt még alkalmazni is kellett.

Keresőoptimalizálás 3.0 – Alakul valami

Emeltem az árakon, és bővítettem a szolgáltatást. Ekkor 15.000 Ft volt az alapcsomag, viszont egy 50.000 Ft-os Full SEO csomag is felkerült a kínálatba.

A kis csomagot afféle mentor szolgáltatásként kell elképzelni ebben a fázisban, amin belül néhány olyan beavatkozást is elvégzünk ami erősíti az oldalt. Persze havi 1-2 óra munkával nagy előrelépésre nem kell számítani.

Inkább azoknak szántam akik instrukciók alapján megírják a blogbejegyzéseiket, vagy felkeresnek partnereket. Esetleg olyan cégek esetében kis SEO irányú támogatásra van szüksége a marketingesnek.

A nagyobbik csomag esetében már írtunk 1-2 blogbejegyzést, linket építettünk a saját oldalainkon, esetenként felkerestünk más oldalakat is (igen itt már többes szám).

Mi volt a baj vele? Hogy kockasajtot háromszög fóliába akartam csomagolni. Azaz mindenkinek ugyanazt a SEO szolgáltatást adtam. Pedig ez nem jó.

Igen mindenki a blogot isteníti, és egy nagyon jó eszköz, de nem mindenkinek.

A linképítés szintén változó, hiszen míg az egyik területen viszonylag könnyű linkekhez jutni, egy másik esetben nagyon elszállt árak is előfordulnak. Nem mondom hogy nem éri meg kifizetni akár 100.000 Ft fölötti összeget is egy linkmegjelenésért, van ahol megéri. De sajnos sokszor az is elkér ilyen összegeket akinél nem igazán indokolt.

Hogyan árazunk ma?

A havidíjas SEO szolgáltatásaink alapja ma is a SEMRush.

Ez jól bevált, jól bele sikerült tanulni, meg egyre többet tud. Ez tehát minden szolgáltatás esetén jár neked, legalábbis a statisztikák amiket összegyűjtök belőle.

Ugyanúgy létezik a fent említett SEO-s mentor csomag, és egy teljes SEO-s megoldás.

Van egy kiindulási ár is, ami a havidíjra értendő, viszont hogy egy adott csomagban mi is történik az teljesen testreszabott. Ma lehetőségünk van egy saját magunk által fejlesztett ERP rendszeren belül a teljesen egyedi igényeket is kiszolgálni:

Van olyan ügyfelünk, ahol a következőkből áll össze:

  • SEMRush
  • Havonta egy WordPress karbantartás
  • 1 linképítés

Van ahol komplexebbek a feladatok:

  • 4-5 weboldal teljes felügyelete
  • Rendszeres javaslatok a javításra
  • Rendszeres linképítés
  • Onsite javítások (mivel van aki megírja a cikkeket)
  • Új projektek indításakor tanácsadás/rendelkezésre állás
  • meg ezt az egészet rendszerben látni/kezelni

A lényeg, hogy minden projekt más.

Mi pedig képesek vagyunk alkalmazkodni, ugyan kellett hozzá egy kis idő, hogy ez kialakuljon.

Remélem nem maradt kérdésed a keresőoptimalizálás árak kapcsán, ha mégis, ne habozz, kérdezz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés