Joggal merülhet fel a kérdés mindenkiben,miként segíti a blog készítés a keresőoptimalizálást? A SEO-val csak ismerkedők számára ez nem biztos hogy egyértelmű, így összefoglaltam a blogolással kapcsolatos tapasztalataim ezen a téren?
Miért blogolunk?
A blogolásnak nincsenek általános szabályai, így szabad keretet adhatnak a gondolataink kinyilatkoztatásának. Blogolhatunk kifejezetten saját célból, csak azért, hogy kifejezhessük a gondolatainkat érzéseinket valamivel vagy valakivel kapcsolatban.
Blogot ugyanakkor indíthat egy cég is, azzal a céllal, hogy megismertesse a termékeit, szolgáltatásait, vagy a mindennapjait az internet közönségével.
A blog, bármelyik eset is áll fenn a fentiek közül, hasznos információforrás lehet, hiszen a blog írójának tapasztalatai vagy véleménye könnyen elérhetővé válik bárki számára.
Miért szereti a Google a blogokat?
Honnan is tudjuk hogy szereti? Mert általánosan elfogadott tény, amely már sokszor bebizonyosodott. A Google keresőjének elsődleges célja az, hogy a keresést végzők a lehető legpontosabb információt kapják.
A kereső azonban, mivel egy algoritmusról beszélünk tulajdonképpen, nem tudja azt egyértelműen megítélni, hogy egy adott tartalom mennyire bizonyul jó válasznak egy kérdésre. Erre gyakorlatilag csak következtetni tud, a rendelkezésre álló információk alapján.
Itt jön a képbe a blog készítés előnye. Egy blog, ha:
- jól behatárolható témáról ír
- rendszeresen jelenik meg rajta tartalom
- ami jelentős mennyiségű szöveget (is) jelent
- a szövegezése pedig egyedi, azaz nem valahonnan átvett
akkor a téma iránt érdeklődők számára kiváló hivatkozási alappá válhat.
A hivatkozási alapok elindíthatnak egy természetes link épülési folyamatot. A blog olvasói megosztják a weboldal tartalmait a közösségi oldalakon, de az is előfordulhat, hogy más bloggerek megemlítik azt saját bejegyzéseikben.
Egy jó blog ezek mellett tartalmazza a fő témához kapcsolódó kulcsszavakat. Ez gyakorlatilag elkerülhetetlen, hiszen ha valaki sokat ír egy adott témában, önkéntelenül is beleszövi a kapcsolódó kifejezéseket a szövegeibe.
A Google a kulcsszavaknak nevezett keresési kifejezések között kapcsolati hálózatot épít, ami segíti a keresőalgoritmust abban, hogy egy témakör kulcsszavait be tudja azonosítani (Knowledge Graph).
A blogger dolga tehát annyi hogy hiteles és hasznos információkat juttasson el az olvasóihoz. A Google dolga pedig hogy értelmezni tudja amit a blogger írt. A Google munkáját ugyan sokan megkérdőjelezik, de tény hogy ezzel nincs túlságosan egyszerű dolga. Ha segítjük akkor azonban jutalmul több látogatót fog az oldalunkra irányítani.
Céges Blog
Külön fejezetet érdemelne a téma, de szerencsére van aki már írt a céges blogok előnyeiről és hátrányairól. Véleményem szerint mindenképpen érdemes egy cégnek blogolnia, de csak akkor ha valóban értékes tartalmat képes előállítani a célközönsége számára.
SEO Blog készítés
Remélem sikerült elmagyaráznom miért is jó ötlet egy blog elindítása. Most azonban beszéljünk kicsit a blog készítés SEO-s oldaláról.
A szabályok itt is hasonlóak mint egy nem blog jellegű oldal esetén, azonban a blog bír néhány kifejezett előnnyel is.
A megfelelő elemzések megismerése után ugyanis láthatjuk azt, hogyan is értelmezte valójában a Google a tartalmainkat, méghozzá abból, hogy milyen kulcsszavakra is jelenünk meg a keresőben.
Ehhez kitűnő segítséget nyújt a Google Search Console Keresési Statisztikák jelentése. Innen megtudhatjuk egyébként azt is, milyen kulcsszavakra lehet még érdemes céloznunk.
Itt kérdezhetsz, ha segítségre van szükséged a céges blogoddal kapcsolatban!