Hogyan segíti a blog készítés a keresőoptimalizálást?

Joggal merülhet fel a kérdés mindenkiben,miként segíti a blog készítés a keresőoptimalizálást? A SEO-val csak ismerkedők számára ez nem biztos hogy egyértelmű, így összefoglaltam a blogolással kapcsolatos tapasztalataim ezen a téren?

Miért blogolunk?

 

A blogolásnak nincsenek  általános szabályai, így szabad keretet adhatnak a gondolataink kinyilatkoztatásának. Blogolhatunk kifejezetten saját célból, csak azért, hogy kifejezhessük a gondolatainkat érzéseinket valamivel vagy valakivel kapcsolatban.

Blogot ugyanakkor indíthat egy cég is, azzal a céllal, hogy megismertesse a termékeit, szolgáltatásait, vagy a mindennapjait az internet közönségével.

A blog, bármelyik eset is áll fenn a fentiek közül, hasznos információforrás lehet, hiszen a blog írójának tapasztalatai vagy véleménye könnyen elérhetővé válik bárki számára.

Miért szereti a Google a blogokat?

Honnan is tudjuk hogy szereti? Mert általánosan elfogadott tény, amely már sokszor bebizonyosodott. A Google keresőjének elsődleges célja az, hogy a keresést végzők a lehető legpontosabb információt kapják.

A kereső azonban, mivel egy algoritmusról beszélünk tulajdonképpen, nem tudja azt egyértelműen megítélni, hogy egy adott tartalom mennyire bizonyul jó válasznak egy kérdésre. Erre gyakorlatilag csak következtetni tud, a rendelkezésre álló információk alapján.

Itt jön a képbe a blog készítés előnye. Egy blog, ha:

  1. jól behatárolható témáról ír
  2. rendszeresen jelenik meg rajta tartalom
  3. ami jelentős mennyiségű szöveget (is) jelent
  4. a szövegezése pedig egyedi, azaz nem valahonnan átvett

akkor a téma iránt érdeklődők számára kiváló hivatkozási alappá válhat.

A hivatkozási alapok elindíthatnak egy természetes link épülési folyamatot. A blog olvasói megosztják a weboldal tartalmait a közösségi oldalakon, de az is előfordulhat, hogy más bloggerek megemlítik azt saját bejegyzéseikben.

Egy jó blog ezek mellett tartalmazza a fő témához kapcsolódó kulcsszavakat. Ez gyakorlatilag elkerülhetetlen, hiszen ha valaki sokat ír egy adott témában, önkéntelenül is beleszövi a kapcsolódó kifejezéseket a szövegeibe.

A Google a kulcsszavaknak nevezett keresési kifejezések között kapcsolati hálózatot épít, ami segíti a keresőalgoritmust abban, hogy egy témakör kulcsszavait be tudja azonosítani (Knowledge Graph).

A blogger dolga tehát annyi hogy hiteles és hasznos információkat juttasson el az olvasóihoz. A Google dolga pedig hogy értelmezni tudja amit a blogger írt. A Google munkáját ugyan sokan megkérdőjelezik, de tény hogy ezzel nincs túlságosan egyszerű dolga. Ha segítjük akkor azonban jutalmul több látogatót fog az oldalunkra irányítani.

Céges Blog

Külön fejezetet érdemelne a téma, de szerencsére van aki már írt a céges blogok előnyeiről és hátrányairól. Véleményem szerint mindenképpen érdemes egy cégnek blogolnia, de csak akkor ha valóban értékes tartalmat képes előállítani a célközönsége számára.

SEO Blog készítés

Remélem sikerült elmagyaráznom miért is jó ötlet egy blog elindítása. Most azonban beszéljünk kicsit a blog készítés SEO-s oldaláról.

A szabályok itt is hasonlóak mint egy nem blog jellegű oldal esetén, azonban a blog bír néhány kifejezett előnnyel is.

A megfelelő elemzések megismerése után ugyanis láthatjuk azt, hogyan is értelmezte valójában a Google a tartalmainkat, méghozzá abból, hogy milyen kulcsszavakra is jelenünk meg a keresőben.

Ehhez kitűnő segítséget nyújt a Google Search Console Keresési Statisztikák jelentése. Innen megtudhatjuk egyébként azt is, milyen kulcsszavakra lehet még érdemes céloznunk.

Itt kérdezhetsz, ha segítségre van szükséged a céges blogoddal kapcsolatban!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek