Milyen eredményeket hoztak az MTI hírek a keresőoptimalizálásban?

friss mti hírek

Az MTI hírek újrafeldolgozása rendkívül csábító egy adott terület tartaloméhségének csillapítására. Mi is folyton elővesszük ezt az opciót, és több projektnél, többféle feldolgozási módszert is kipróbáltunk.

Ebben a cikkben a felgyűlt statisztikai adatokat dolgozom fel. Talán segíteni fog benne hogy megfelelő módon kiaknázd ezt a lehetőséget.

Mi is az MTI pontosan?

Ez a szolgáltatói felület kizárólag a Magyar Távirati Iroda azon tartalmát teszi közzé, amely a nemzeti hírügynökség saját forrásából készült, magyar nyelven íródott, és melynek felhasználása, átvétele az „Általános Felhasználási Feltételek” betartásával díjfizetés nélkül megtehető. Ez a tartalom a teljes hírfolyam szöveges részének mintegy 65-70%-át teszi ki, a fotók tekintetében pedig a naponta készült saját, friss felvételek közel felét.

MTI

Összességében tehát egy központi hírforrás, amit a híroldalak újságok is használnak.

Mennyire hitelesek az MTI hírek?

A hírek összességében hitelesnek tekinthetőek, viszont időnként vannak kiigaztások. Ha az MTI híreit használod fel valamilyen tartalomgyártási céllal, akkor kötelességed ezeket a kiigazításokat neked is elvégezned.

MTI hírstratégiák a keresőoptimalizálásban

Az MTI híreit viszonylag sokan átveszik, vannak akik közvetlenül, vannak akik átírják, vannak akik felhasználják, információforrásként tekintenek rá. Ezt a 3 területet és annak a hatásait tekintjük át, természetesen keresőoptimalizálás szempontjából.

MTI hírek másolása

A legegyszerűbb és nyilvánvalóan a legkisebb hozzáadott értékkel bíró megoldás a megjelent hírek egy az egyben történő publikálása.

SEO szemszögéből nézve ennek nem sok értelme van, hiszen egy olyan tartalmat publikálsz, amit biztosan publikál valaki más is egy másik felületen.

Normál esetben az nyeri a SEO versenyt, akit hamarabb indexel a kereső, de amúgy meg ez nem igaz.

Mutatom:

MTI hírek másolása

A diagramon egy MTI hírekből felépülő oldal statisztikáid látod. Minden eset más, de itt azért látszik a hatékonyság romlása.

A kék vonal a kattintások, a Lila a megjelenési, míg a narancs a pozíciók adatait mutatja.

Az eredményhez persze az is hozzátartozik, hogy kissé csökkentettük a megjelenések számát is. Szóval a lényeg, hogy ez a módszer nem igazán fog működni, legalábbis megtérülni nem fog hosszútávon.

MTI hírek átfogalmazása

A friss MTI hírek átírása egy kicsivel talán jobb megoldás, sőt statikus eredmények érhetőek el vele. Viszont elég energiaigényesek, ha a megtérülési idejüket is vizsgáljuk.

Így néz ki ugyanannak az oldalnak az átírt, átemelt MTI-s híreinek az ábrája:

Szóval itt az a fő gond, hogy mivel hírekkel dolgozol, folyamatosan változnak a trendek. Amíg vannak friss híreid, addig vannak organikus látogatók, de a többség nem kíváncsi egy hírre több hónap távlatában.

A SEO megtérülni akkor fog, ha egy elkészített tartalom többszörösen is megtérül.

Ez a blogbejegyzés is akkor fog valódi hasznot hozni, ha a megjelenés után folyamatosan szállítja az újabbnál újabb értékes olvasókat.

MTI hírek mint információforrás

Legyen szó akár híroldalról, akár online marketing projektről, a hírek mint információforrás teljesítenek jól. Használd fel őket olyan tartalmak gyártásához, ami a látogatóidat is érdekelheti.

Használhatsz MTI hírt egy kategórialeírás érdekesebbé tételére. A linkelt weboldal elektronikai hulladékkal foglalkozik, melynek a z okostelefon nevű kategóriájához felhasználtunk egy MTI hírt. Örökzöld marad a tartalom, mivel általánosan az okostelefonokról szól, de mégis olyan információt láthatsz benne, ami sokáig támpontot ad.

Ez a kategória önmagában ugyan minimális organikus forgalmat generál, de azt legalább stabilan, fokozatosan erősödve.

Összegzés

Ha egy komplett témát dolgozol fel, valószínűleg hasznát fogod venni az MTI híranyagainak. Érdemes azonban megnövelni a száraz híranyag értékét. Mit tudsz hozzáadni a hírhez? Táblázatba foglalod, grafikonnal érthetőbbé teszed, vagy egyszerűen csak valamilyen releváns információt adsz az olvasóidnak?

Aprópó, tudtad hogy 2020-ban átlagosan 52300 Ft-ot terveznek költeni a karácsonyi bevásárlásra? Ez 8%-kal több mint tavaly, pedig a koronavírus korlátozásai miatt kevesebb személynek vesznek ajándékot. (Forrás:MTI ;))

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .