Az adatvizualizáció művészet. Egy jól kivitelezett grafikon képes megértetni a nehezen elmagyarázható dolgokat is.
A SEO tipikusan egy nehezen elmagyarázható terület, megértetni egy havidíjas keresőoptimalizálási szolgáltatás keretében hogy mi történik az első hónapokban, kifejezetten nehéz.
Szerencsére a Google támogatja a jól értelmezhető grafikonok, vizuális jelentések készítését. A Google Data Studio jelentéskészítő adatelemző szolgáltatását fogom bemutatni néhány bekezdésben, majd egy egyszerű Search Console kivonatot is készítünk a segítségével a keresőoptimalizáláshoz.
Mit tud a Google Data Studio?
A Google Data Studio segítségével jelentéseket készíthetsz akár különböző forrásból származó adatokból is.
- Piackutatások, kérdőívek, űrlapok eredményeit dolgozhatod fel vele
- Egyszerű kivonatokat készíthetsz a Google Analytics,Search Console és egyéb eszközökből
- Elemezheted a Google Ads vagy a Facebook/Instagram hirdetések eredményeit
- Elemezheted az email kampányaid eredményeit
Jelenleg több mint 300 csatoló érhető el a Data Studio adatforrásai között, nagyrészt online marketing támogatottsággal. Persze csak a blog témája miatt emelem ki az online tevékenységeket, gyakorlatilag egy adatfeldolgozó rendszerrel van dolgunk, ami jóval többre is képes, egyenlőre ingyenesen.
A Google Data Studio-ba bekerülő adatokat különböző grafikonok, táblázatok segítségével fel is tudod tehát dolgozni. Nézzük is meg hogyan
Google Data Studio Tutorial
Előfeltételek: Szükséged lesz egy igazolt Google Search Console tulajdonra, de ha érted a lényeget, megcsinálhatod már jellegű adatforrással is. A lépések nagyjából ugyanazok lesznek.
Szükséges idő: 5 perc.
Elsőként létrehozunk egy Google Search Console adatforrást
- Hozz létre egy új Adatforrást
A bal felső sarokban találod a létrehozás gombot. Az adatforrás, ami esetünkben a Google Search Console, az adatokat szolgáltató rendszer. Ezen a kapcsolaton keresztül kerülnek be a Data Studio-ba az információk.
- Nevezd el az adatforrásod
Legfelül látni fogsz egy Névtelen Adatforrás feliratot, ha rákattintasz, akkor át tudod írni. Úgy nevezd el az adatforrásod hogy egyértelmű legyen akkor is amikor már a nagyon sokadik jelentésed rakod össze vele.
- Kapcsold össze a Google Search Console hozzáférésed
Az oldalon található opciók között meg fogod ezt is találni. Amikor rákattintasz látni fogod az accountodhoz tartozó összes tulajdon-t válaszd ki a neked megfelelőt.
- Webhely megjelenítés hozzáadása
Search Console esetében 2 megjelenítési mód közül választhatunk, ezek különböző módon szolgáltatják az adatokat, mi most a Webhely megjelenítése opciót választjuk.
- Összekapcsolás
Az összekapcsolás gombra történő kattintás után megjelennek az adatforrás által megjeleníthető mezők. Ezeket szerkesztheted is, ha akarod, most csak lép a következő pontra.
- Jelentés Létrehozása
Keresd meg a gombot majd kattints rá.
- Készítsd el a jelentésed.
Ezzel már el is érjük az adatokat, most pedig elkészítünk egy jelentést az adatforrássegítségével.
Mire használható még a Google Data Studio?
Remélem ez a rövid tutorial gondolatokat ébresztett benned, és érted milyen sokféle felhasználási módja lehet a Data Studio eszközének.
Hatékonyságnövelés, egyszerűsített riportkészítés, még a webshopod forgalmát is fel tudod vele dolgozni.