A Google speciális keresés paraméterei keresőoptimalizáláshoz

Tudod melyik eszköz képes a legtöbb adatot szolgáltatni a keresőoptimalizáláshoz? A Google kereső. A Google speciális keresés olyan eszközöket is a kezünkben ad, amelyeket gyakran külső szoftverek kínálnak. Szóval ha nem akarsz kiadni jelentős összegeket egy SEMRush-ra vagy más szoftverre, akkor érdemes megismerkedned a speciális kereséssel.

Bizonyára feltűnt már, hogy ha hosszabb kifejezéseket írsz be a Google keresőjébe, akkor a szavak felhasználásával történik a keresés, azaz a Google nem ragaszkodik a beírt szavakhoz, előfordulásukhoz, ragozáshoz, de megpróbál minél közelebbi válaszokat adni.

Vizsgáljuk meg magát a keresőt

A hogyan kerülhetek a Google első oldalára kifejezésre például olyan találatok is megjelenhetnek mint:

  • Hogyan kerüljek a Google első oldalára
  • Hogyan kerülnek a honlapok az első oldalra
  • Google első oldal – hogyan érem el?
  • Google találati lista első oldalán…

Szóval a közelítő keresések nagy részére ez kiváló, hiszen gyakorlatilag gondolkodik helyettünk a keresőalgoritmus. Viszont bizonyos esetekben pontosabb találatokra is szükség van, például egy tartalom kutatása, vagy keresőoptimalizálás során.

Milyen szempontok alapján keres egy kereső az adatbázisában tárolt weboldalak között?

Felfoghatatlan mennyiségű weboldal található az interneten, amelyek között rendet teremteni rendkívül nehéz. Ahhoz hogy jól ismerjük a keresés módszereit érdemes egy kis kitekintést tenni a keresés technikai hátterébe is.

A kereső, esetünkben a Google, egy hatalmas adatbázisba gyűjti össze az információkat a weboldalakról, úgynevezett crawlerek (vagy pókok, botok stb segítségével). De azon felül hogy összegyűjti az információkat rangsorolnia is kell azokat, ehhez sokféle feltétel szerint kerül elemzésre folyamatosan az adatbázisa. Ha rákeresel egy kulcsszóra, a kereső megnézi többek között hogy:

  • Melyik weboldalak tartalmazzák a kulcsszót
  • Milyen sorrendben fordulnak elő az adott weboldalon a kulcsszavak
  • Milyen előfordulási gyakorisággal jelennek meg a kulcsszavak
  • Előfordul e a kulcsszó kitüntetett helyeken (pl. Title tag, Cím, Bekezdések, metaadatok)

Jöhetnek a Google speciális keresés módszerei

A speciális keresési paraméterek képesek tovább finomítani a kereséseket különböző szempontok szerint.

A Google rendelkezik egy speciális keresési űrlappal, is, ahol manuálisan beállíthatod a feltételeidet. Ezzel azért nem foglalkozom részletesebben mert:az űrlap adja magát, illetve az itt felsorolt paraméterek közül nem mindent lehet az űrlappal megcsinálni

Pontos szövegrészletet keresel?

Tehát kezdjük a legelején, azaz pontosan emlékszel egy szövegrészletre, és ezt szeretnéd megtalálni. Ilyenkor egyszerűen idézőjelek közé kell tenni a keresési kifejezést:

„az alma nem esik messze a fájától”

Ilyenkor csak azokat az oldalakat fogja neked listázni a Google, amelyek pontosan így tartalmazzák ezt a mondatot.

Mire használhatod a keresőoptimalizálásban?

  • Nem tudod ki egy idézett szöveg forrása
  • Ellenőrizni szeretnéd hogy a szövegíród által írt szöveg nem másolt e (persze legfeljebb 32 szó adható meg keresési feltételként, ezért inkább csak szövegrészleteket tudsz ellenőrizni)

A Google AROUND(x) keresés

Egy kevésbé ismert, de időnként nagyon is hasznos paraméter az AROUND(x). Ezzel gyakorlatilag szótávolságok szerint végezhetünk kereséseket. Megtudhatjuk milyen az amikor az alma 4 szóra esik a fájától, valahogy így:

alma AROUND(X) fájától

Megsúgom hogy az eredmény az olyan oldalak listája lesz ahol ehhez hasonló találtatok fognak szerepelni:

alma1234fájától
almanemesikmesszeafájától
almaritkánesikmesszeafájától

Mire használhatod a keresőoptimalizálásban?

Az AROUND(x) függvény esetében érdemes azért odafigyelni, mert ha nem talál a kereső megfelelő találatot, akkor más találatokat is megjeleníthet, amik nem illeszkednek pontosan a feltételhez.

Nem jut eszedbe pontosan egy idézet?

Semmi gond, elegendő ha tudod az elejét és a végét. Az előző kereséshez hasonlót is elő tudunk állítani, ez abban az esetben lesz jó, ha nem tudjuk pontosan, hogy mennyi szó szerepel a két kifejezés között.

„alma * fájától”

Ebben az esetben megjelenhetnek a fenti találatok is, de valószínűbb hogy az „alma a fájától” kifejezéseket tartalmazó oldalak lesznek fentebb. (A Google is próbál ja egyszerűbbé tenni).

Mire használhatod a keresőoptimalizálásban?

  • ha nem vagy éppen kreatív nagyon jól jöhet szövegírás során, amikor bele kellene tenned két szót egy mondatba, de nem akar összejönni
  • ha idézni szeretnél, de nem emlékszel a pontos idézetre

A Google-ben indexelt oldalaid szűrée

Az általam leggyakrabban használt megoldás, ha teszem azt kérsz tőlem egy ingyenes online marketing konzultációt, amiben megvizsgálom az oldalad, valószínűleg az első lépés amit meg fogok tenni hogy rákeresek az oldaladra, a site: paraméter segítségével, valahogy így:

site:itzen.hu

Ezzel a kifejezéssel ugyanis az összes a Google keresőjében indexelt URL megjelenik, ami a site: mögött található weboldalon elérhető.

Mire használhatod a keresőoptimalizálásban?

  • a saját oldalad elemzésére
  • egy versenytárs oldalának elemzésére
  • SEO Audithoz

Kombináljuk még?

A fenti speciális keresések természetesen egymással is kombinálhatóak, például a következőképpen:

Minden keresőoptimalizálással kapcsolatos oldal az itzen.hu weboldalról:

keresőoptimalizálás site:itzen.hu

Közösségi profilok előfordulásai

Kíváncsi vagy rá hogy egy közösségi profil milyen felületek jelenik meg, milyen tevékenységeket végezhetett a keresőoptimalizálása, vagy más online marketing tevékenysége során?

Erre szolgál a @ paraméter. A következő formában rá tudsz keresni egy profilnév tevékenységeire:

@itzen.hu

Gyakorlati felhasználás

A keresőoptimalizálás során rengeteg információt kell feldolgoznod, amihez rengeteg szoftver (SEMRush, ahrefs, Majestic stb) nyújt segítséget. Ezek a szoftverek azonban jellemzően saját adatbázisokkal dolgoznak, tehát nem pontosak.

Valójában ha belegondolsz ugyan mi is lehetne pontosabb a forrásnál, azaz a Google keresőjénél?

Ha minden paramétert nem is akarsz bemagolni, mindenképpen jegyezd meg ezeket:

  • Idézőjelek közé kerülő kifejezések pontos egyezésre vonatkoznak, amiben használhatod a * joker karaktert.
  • a site: paraméterben egy konkrét weboldal találatait fogod megtalálni

Hogyan találhatod meg az ITZen Instagram fiókját?

Ehhez kombináljuk a közösségi média elemeinek használt paramétert és a site: opciót, valahogy így:

@itzen site:instagram.com

Remélem hasznodra válik ez az összefoglaló, a paraméterek teljes listáját ugyan nem tárgyalta ki, de a keresőoptimalizáláshoz körülbelül ezekre lesz szükséged. Ha van kedved oszd meg velünk a saját tapasztalatidat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés