Haladó linképítési módszerek amit érdemes újra és újra használnod

Amikor már mindent megtettél, hogy előrébb kerülj a keresőben, mint versenytársaid, de úgy érzed, hogy ez nem elég, érdemes haladóbb linképítési módszerek után kutatni. Íme pár legális technika, amellyel jobb lehetsz, mint a konkurencia.

Térképezd fel a konkurencia oldalainak közös linkforrásait!

 

Amennyiben komolyan gondolod a linképítést, figyelned kell a konkurenciádat, elemezned kell a rá mutató külső hivatkozásokat.

Először is kutasd fel, hogy mely cégek a legnagyobb versenytársaid, majd vezesd őket külön Excel táblázatban. Abban az esetben, ha régóta figyeled a szakmád történéseit ez nem jelenthet gondot és, ha ismered az excel alapjait a táblázatkezelés sem lesz probléma.

Ezután térképezd fel, hogy mely oldalak hivatkoznak több versenytársad oldalára. Ha több oldalt linkelnek a témában, biztosan téged is fognak.

Természetesen jó, ha ismersz backlink vizsgáló weboldalakat, szoftvereket, mert manuális kutatással sosem fogsz végezni. Ehhez jó segítség lehet a Common Backlinks Tool nevű szoftver, ami ugyan nem a legolcsóbb, de a hatékony linképítési módszer alapjául szolgálhat.

Mentsd meg a halott linkeket!

 

Egy website esetében számtalanszor előfordulhat, hogy törölsz egy adott aloldalt. Webshopok kivezetett termékei, véget érő akciók, határidős aloldalak, amelyek legsűrűbben törlődnek egy oldalról.

Amennyiben ez megtörténik, értékes külső hivatkozást veszíthetsz, ha régebben pont arra építettél linket. Térképezd fel a linkprofilod és ha több 404-es oldalt is találsz, orvosold a problémát egy 301-es átirányítással, így a külső linked ismét egy oldaladra mutat!

Fontos, hogy a már megszűnt link releváns legyen az új oldallal.

Szüntesd meg a link nélküli hivatkozásokat!

 

A linképítés során te is hibázhatsz vagy egy kedves jóakaród, aki megemlíti az oldalad, de elfelejti linkelni azt. Abban az esetben, ha te hibáztál és van lehetőséged az utólagos szerkesztésre minden rendben, de, ha pl. egy blogger akart megemlíteni és azt hibásan tette már körülményesebb. Bár egy kedves hangnemben megfogalmazott e-mail és egy korrekt blogger a legtöbbször orvosolja a problémát.

Ezeket a hivatkozásokat elsőre nehéznek tűnhet megkeresni, de könnyebb mint gondolnád. Segít pl. a Google kereső „pontos egyezés” funkciója, de a folyamatos figyeléshez beállíthatod a Google Alerts riasztást is.

Kutasd fel a konkurencia legerősebb hivatkozásait!

 

Az első pontban már írtunk róla, hogyan találhatod meg azokat az oldalakat, amelyek a versenytársaid mellett jó eséllyel rád is hivatkoznak majd. Azonban nem csak azokat érdemes kikeresned, akik linkelik a konkurenciát, hanem azokat, akik ezek közül a legerősebbek. Ezeket könnyen megtalálhatod domain authority checker-ek és egyéb eszközök segítségével, már csak azt kell elérned, hogy téged is linkeljenek.

Készíts infografikát!

 

A mai felgyorsult világban, amikor alig van időnk valamire, úgy, hogy közben információk ezrei közül kell kibogarásznunk naponta, hogy mi is az ami érdekel bennünket. Ezért hódítanak ma a pár másodperces videók, 1-2 mondatos posztok és a rajzok, infografikák. Utóbbi sikere töretlen az elmúlt években, ugyanis átböngészése alig telik 1 percbe, mégis minden hasznos infót megtudhatunk az adott témáról. Sőt a rajzok által jobban bevésődnek az információk az emberek emlékezetébe.

Ezért kell neked is kipróbálnod a linkszerzés ezen formáját! Egy igényesen megtervezett és információdús grafikát szívesebben linkelnek mint egy szürke, 10-20 mondatos blogposztot.

Építs linket „házon belül”!

Az rendben van, hogy külső oldalak hivatkoznak rád, de néha ez nem elég. A Google figyelembe veszi és értékeli, ha egy-egy oldaladat más aloldaladról is belinkelsz. Ezáltal még erősebbé teheted azt és megelőzheted a konkurenciát az adott kulcsszóra. Arra mindig figyelj, hogy ne legyen bekapcsolva külön automatikus „linkelő” bővítmény, ugyanis a Google nem nézi jó szemmel. Túlzásba sem szabad vinni egy oldal belső linkelését, 3-4-5 db elég lesz.

Irányítsd át a forgalom nélküli oldalaidat!

 

Biztos van olyan oldalad, amely erős külső hivatkozásokkal rendelkezik, de a látogatottsága szinte 0. Erejének átirányításával megerősítheted egyéb oldalaidat.

Először is térképezd fel, hogy mely oldalaid kapnak erős hivatkozásokat, majd a Google Analytics-ben vizsgáld meg, hogy melyek azok, amelyek a legkevesebb látogatottsággal rendelkeznek. Ezeket rendezd sorba a hivatkozó linkek ereje és száma szerint, majd az így kapott cikkek, blog posztok linkjeit irányítsd át azokra az oldalakra, amelyeket szeretnéd, hogy jobb helyezést érjenek el a keresőben.

Az átirányított url cikkét helyezd át egy másik oldalra, hátha még érdekel valakit. Ne számíts sok hasonló lehetőségre, de, ha 1-2-t találsz már megérte. Az ilyen típusú linkek többnyire sajtóközlemények útján vagy egy olyan virális cikkel tudod elérni ami sok értékes természetes linket kapott.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..