Hatékony keresőoptimalizálás

hatékony keresőoptimalizálás

A hatékony keresőoptimalizálás összetett, folyamatos munkát igényel. A költségei azonban csökkenthetőek, ha okosan csináljuk azt.

De mit is értünk hatékonyság alatt? 

Többek között azt, hogy a megfelelő módszerek megfelelő kombinálása által valódi eredményeket érhetünk el. Sok SEO-s próbálkozás éppen ott bukik el, hogy nem megfelelő módszereket használunk, vagy túlzott mértékig feszítünk egy módszert, ami ugyan először jelentős eredményeket hoz, azonban idővel az eredmény egyre csökken.

Általános recept ugyan nem létezik erre vonatkozóan, azonban ha az itt leírt módszert alkalmazod, és kellően türelmes vagy, garantálom hogy eredményeid is lesznek a befektetett munkával arányosan.

Nézzük mi is a módszer amit ajánlok:

Nézzük részletekbe menően mit is jelentenek ezek a pontok:

1. Technikai javítások (a weboldalon)

A lista első és legfontosabb pontja. A keresőoptimalizálás során algoritmusok igényeinek próbálunk megfelelni. A Google keresőrobotjai önállóak, azaz a feltérképezés kimenetébe, a találati listába ember nem avatkozik bele.

De hogyan is működik egy algoritmus? Mit tud értelmezni?

A webes szabványok története rendkívül messzire nyúlik vissza. Sokáig még a nagy gyártók sem voltak hajlandóak teljes mértékben követni a nyilvánvalóan hasznos szabványokat. A szabványok  betartása elkerülhetővétette volna az olyan problémákat, mint amikor egy weboldal nem ugyanúgy jelenik meg eltérő böngészőben, vagy ugyanannak a böngészőnek különböző kiadásaiban.

Ma minden böngészőgyártó törekszik az egységes feldolgozásra, tehát ha egy weboldal nem ugyanúgy jelenik meg a Firefox-ban és a Google Chrome-ban, az sok esetben visszavezethető a nem szabványos webhely felépítésre.

A HTML egy szerkezeti nyelv, a formázásra pedig a CSS-t ajánlott használni. A HTML ez mellett jelentésleíró tartalommal is bír. Azaz a HTML elemeivel azt is jelöljük, hogy a tartalom adott részeinek milyen szerepe van!

Ha a H1 HTML tag-ot azért használjuk mert annak megfelelő a betűmérete, ne csodálkozzunk ha a kereső is rosszul értelmezi a tartalmunk lényegi mondanivalóját.

A keresőalgoritmusok ugyanis abból indulnak ki, hogy a weboldal szabványos felépítést használ. Ha egy központi kulcsszót olyan elemben jelenítünk meg, mely hangsúlyosabb, akkor nyilvánvaló, hogy a kereső is hangsúlyosabban fogja azt megjeleníteni.

De technikai javítások alatt persze sok más dolgot is érthetünk. Ide tartozik a weboldal betöltési sebessége, az SSL tanúsítványok, a meta adatok megfelelő használata is. Viszonylag nagy trületről beszélhetünk már itt is, de nyugalom a nagyobb falatok csak ez után jönnek 😉

A technikai keresőoptimalizálás során tehát segítjük a keresőalgoritmus munkáját azzal hogy hatékonyabban tudja értelmezni a honlap felépítését, figyelembe véve a felhasználói szempontokat is.

2. Tartalomfejlesztés

Amikor a kereső számára fejlesztünk tartalmat, akkor gyakorlatilag a felhasználók igényeit próbáljuk felmérni. A Tartalomfejlesztés ugyanis nem csak arról szól, hogy kulcsszavakat halmozunk fel és köré írunk egy szöveget, hanem megtaláljuk azokat a pontokat amelyekre igény mutatkozik (a keresésekben).

Hogyan fejlesszünk tartalmat, ha még nincs?

A legtöbb weboldal esetében a szokásos bemutatkozó anyagokat találjuk esetleg néhány véleményt az ügyfelektől. Ebben az esetben még nincs igazán alapunk ahhoz, hogy miről is érdemes tartalmat közzétennünk.

  • Tanulságos lehet első lépésként egy kulcsszó-kutatás, melyből kideríthetjük mire is van igénye az embereknek.
  • El kell dönteni már az első pillanatban hogy milyen formában fogunk tartalmat fejleszteni (ez tipikusan blog-ot vagy blogszerű megoldást jelent, de lehetünk kreatívak:))

Ha a fenti két pont kidolgozásra került, már tudni fogjuk hogy merre is érdemes elindulni. Írjunk néhány a profilnak megfelelő tartalmat, vagy hozzunk létre kulcsszó-optimalizált szolgáltatásneveket.

Használjunk hosszabb szövegezést, hiszen a több szöveg >> több kulcsszó. 

3. Webanalitika

A hatékony keresőoptimalizálás során itt fog majd elsőként látszani az, hogy amit eddig tettünk az milyen eredménnyel is jár. A webanalitikai eszközök hemzsegnek az interneten, én azonban elsősorban a Google által nyújtott szolgáltatásokat ajánlom, hiszen innen azt fogjuk megtudni hogyan is lát a kereső. Kezdéshez, a következő eszközöket ajánlom:

  • Google Analytics: A forgalom elemzésére. Rengeteg lehetőséget rejt, és nem csak a keresőoptimalizálás területén hasznos
  • Google Search Console: Szintén egy rendkívül hasznos eszköz. Jelen esetben a kulcsszó jelentések miatt ajánlom, de biztonsági problémák esetén is hasznos lehet.

Gyakorlatilag ez a két eszköz már tud annyi adatot szolgáltatni, ami bőségesen elegendő lesz.

Fontos! Az analitikákat már az első pillanattól kezdve érdemes aktiválni, mivel folyamatosan gyűjtik az információkat. A Search Console ezek mellett késleltetett adatokat szolgáltat, szóval idő kell neki, mire használni tudjuk a jelentéseit.

4. Ismét tartalomfejlesztés

Ha eddig eljutottunk érdemes visszatérni a második pontra, illetve időnként az elsőt is felülvizsgálni. Ezzel egy önálló folyamatot tudunk felépíteni.

A lényeg ismét a rendszeresség! Ha nem foglalkozol folyamatosan a SEO-val, főleg egy olyan területen ahol nagy a verseny, hidd el hogy valamelyik konkurensed meg fog előzni előbb vagy utóbb.

A fejlődés egyik leghatékonyabb útja pedig a folyamatosa tartalomfejlesztés. A második pontban már létrehoztad a kezdő tartalmakat, és bevezetted a webes analitikákat is. Most jön a lényeg.

Ha megfelelő mennyiségű adattal rendelkezel, akkor adatokkal tudod alátámasztani az elképzeléseid. Látni fogod a statisztikákból hogy melyik irányra van igény. Ha hosszabb szövegeket írtál (vagy írattál) akkor  elő fognak bukkanni olyan kulcsszavak is, amelyekre a kulcsszó elemzésben nem derült fény.

Ha ezekre a kulcsszavakra újabb tartalmakat hozol létre, az megerősíti a pozícióidat a keresőben. Mivel új tartalmat hoztál létre, és ügyeltél rá, hogy az hosszabb szöveg legyen, egyre több kulcsszóval jelensz meg a keresőben, ezáltal egyre több témajavaslatot is adni fognak a statisztikák.

Szóval a 2. 3. 4. pontok ismételgetése már önmagában is előnyhöz juttat majd.

5. Jöhetnek a linkek

A tartalomfejlesztés, ha folyamatosan fenntartható, egy idő után óriási előnyökhöz fog juttatni, azonban, főként kevésbé népszerű témák esetében elérünk egy határt.

 

A Google algoritmusai szerint egy weboldal népszerűsége megállapítható abból, hogy mennyien hivatkoznak az adott weboldalra. A hatékony keresőoptimalizálás tehát nagy mértékben támaszkodik erre a vonalra is.

A linképítésnek rengeteg formája létezik, vannak költségesebbek, és több munkával járó módszerek is.

Fontos tudni hogy a Google álláspontja a linkekről sok szempontból vitatható, de a szabályokat egyenlőre ők hozzák. Ha a keresőből akarunk forgalmat hozni a weboldalunkra, akkor bizony együtt kell működnünk.

Szóval építsük a link-hálózatunkat és ügyeljünk a következőkre:

  • A hivatkozóink legyenek viszonylag erősek (Domain Authority)
  • A tartalom ahonnan a hivatkozás felénk mutat legyen releváns,
  • A linképítés legyen folyamatos, ne egyszerre jelenjünk meg minden helyen, hanem fokozatosan építsük fel a linbkhálózatot

A hatékony keresőoptimalizálás folyamata

Tisztázzuk még most. A keresőoptimalizálás akkor is működhet ha csak linket építünk, vagy csak tartalmat fejlesztünk. A keresőben a mai napig találunk olyan weboldalakat, amelyek nem felelnek meg a technikai követelményeknek.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy ajánlott a listából bármelyik lépést is kihagyni. Itt most a hatékony keresőoptimalizáláson van a hangsúly!

Hatékony akkor lehetsz igazán, ha minden területen erősítesz, és ezt folyamatosan teszed. Ha nincs ehhez türelmed, vagy nincs kapacitásod, nyugodtan keress meg bennünket, és segítünk.

Azzal azonban legyél tisztában hogy a keresőoptimalizálás kőkemény munka, és aki ennek az ellenkezőjét állítja az még nem csinálta igazán 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.