Helyi vállalkozás keresőoptimalizálása

Helyi vállalkozás keresőoptimalizálása

A Google szereti a vállalkozásokat, és támogatja is őket. Ahhoz azonban hogy támogatni tudjon, tudatnunk kell a keresőalgoritmusokkal a tényt hogy vállalkozás vagyunk, illetve azt is, hol találhat meg bennünket aki a szolgáltatásunkat keresi. Az itt olvasható módszereket minden helyi vállalkozás keresőoptimalizálása esetén érdemes kihasználni.

Hogyan keresünk a Google-ben?

A legfontosabb azt a tévhitet eloszlatni, hogy, főként egy kisebb vállalkozás esetében, a cégnevünkre fognak elsősorban keresni. Persze erre is érdemes optimalizálni, de ez inkább a már meglévő ügyfeleink számára fontos.

Amikor egy Google felhasználó keresőoptimalizálás szolgáltatást keres, kisebb valószínűséggel írja be a keresőbe a keresőoptimalizálást végző nevét, hiszen keresésének elsődleges célja az, hogy megtalálja azokat akik ezzel foglalkoznak. Ez minden területre általánosítható.

Azonban nagyobb valószínűséggel fogja a közelében található szakembereket keresni, tehát a : “Keresőoptimalizálás Kecskemét” típusú keresésekre jóval nagyobb esély van. Nyilvánvaló hogy aki a fő kulcsszóra elöl helyezkedik el, az jelentős előnyöket szerez a többiekkel szemben (akadnak azért kivételek). A fő kulcsszóra előre jutni azonban valószínűleg egy költséges és hosszadalmas folyamat. Sokkal ésszerűbb tehát földrajzi helyzetünkre összpontosítani.

Helyi vállalkozás keresőoptimalizálása

Kis hiba Magas minőségű, valid HTML és CSS kód

 

A weboldalak keresőoptimalizálása során döntő szerepe van a weboldal minőségének, legyen szó magáról a weboldalról, vagy annak a tartalmáról. Ha valamilyen tartalomkezelő rendszert használunk a weboldalnál, például WordPress-t, akkor nagy valószínűséggel közel állunk a Validált (hitelesített) kódhoz, de a különböző témák és kiegészítők gyakran belerondítanak ebbe.

Annak megállapítása, hogy a kód megfelelő-e, itt tájékozódhatunk:

Tipp: A keresőmotorok esetében az az általános tapasztalat, hogy előnyben részesítik az egyediséget. Azaz ha összehasonlítunk egy hasonlóan optimalizált WordPress weboldalt egy egyedi fejlesztésűvel, valószínűleg az egyedi fejlesztés fog jobb keresőpozíciót találni. Ennek oka abban keresendő, hogy egy tartalomkezelő általában többet tud mint amire használjuk, azaz több benne a felesleges kód.

 

A valid kód használata ugyanúgy ajánlott a helyi vállalkozások esetében is, mint akármilyen más oldal esetén. Tehát ezt a pontot tekintsük általánosnak.

Kis hiba Schema.org

A Schema.org mikroadatai segítségével a keresőmotor felé direkt is közölhetünk adatokat a weboldallal kapcsolatban. Így a helyi vállalkozás címadatainak megadásával egyértelműen azonosítani tudja majd vállalkozásunk pozícióját a Google.

Az információk átadása a forráskódban történik meta adatok, vagy JSON adatállomány segítségével. A helyi vállalkozásokat érintő Schema.org szabványról tájékozódhatsz itt.

 

Súlyos Hiba, Fontos teendő Meta elemek

A helyi vállalkozások esetén valószínűleg szeretnénk egy adott régiót elérni. Egyrészt egyszerűbb ez az út, másrészt be tudjuk általa határolni tevékenységi körünket. Amennyiben szolgáltatásunk Kecskemét környékén található, fűzzük be a település nevét a weboldal elemeibe, azonban ügyeljünk rá, hogy az ésszerű legyen, és ne kulcsszóhalmozásnak minősüljön. A következő meta elemekre figyeljünk:

  • <title></title> – Az oldal cím
  • <meta name=”descriptioncontent=””> Az oldal összefoglalója, ami a keresőben is megjelenik
  • Ha lehetőségünk van rá, próbáljunk a város nevére utaló URL-t használni

Súlyos Hiba, Fontos teendő Weboldal szövegírás

A weboldal szövegezése szintén kulcsfontosságú a hely pozicionálásában. Ügyeljünk rá hogy a szövegírás során fűzzük mondandónkba a település nevét, illetve jelezzük azt a kapcsolat oldalunkon is.

 

Súlyos Hiba, Fontos teendő Google Térkép

Helyi vállalkozások számára szinte kötelező érvényű a Google térképen való megjelenés. A Google Cégem regisztráció egy viszonylag egyszerű módja annak hogy akár weboldal nélkül is felkerüljünk a webre, azonban ha a weboldal is kapcsolódik ehhez, az további előnyöket is fog jelenteni számunkra.

Kis hiba Kapcsolatok

Hasznos lehet megkeresni a több helyi vállalkozást is és együttműködésre bírni őket. A Google egyfajta biztosítékként fogja érzékelni azt, ha több helyi vállalkozás is hivatkozik a weboldalunkra.

Keressük fel hát helyi kapcsolatainkat, és ajánljunk fel a számukra valamilyen előnyt, cserébe a linkért.

A direkt linkcsere nem feltétlenül a legjobb módja azonban ennek, hiszen ebből következtet a keresőmotor linképítésre is. Hasznos cserealap lehet egy vendégcikk a partner weboldalán, Facebook megjelenés vagy hasonlók, legyünk kreatívak, és keressünk mindkét fél számára megtérülő megoldást.

 

A fenti feladatok elvégzése viszonylag egyszerű feladat. Nem várható el azonban hogy mindenki képes legyen megcsinálni, én sem fogok például szobrászkodásba. Így ha segítségre van szükséged keress meg, vagy kérdezz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..