A hiba, ami egy vállalkozónak 200.000 Ft-jába került

Ezért szükséges a céges weboldal keresőoptimalizálása

A céges weboldal keresőoptimalizálása sokkal fontosabb mint azt a vállalkozók többsége gondolja. Történetünk főszereplője, Józsi ugyan kitalált személy, de nyugodtan tekinthetjük átlagos magyar vállalkozónak, aki könnyedén elérhetné a sikert, de nem veszi észre az előtte álló lehetőséget!

Mit csinál Józsi?

Főhősünk ügyes szakember a maga területén, hogy pontosan mi ez a terület, a történet szempontjából tulajdonképpen lényegtelen, de maradjunk annál a verziónál hogy egy első osztályú szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. Józsi nyitott, tudja hogy ma már weboldal nélkül nem sokra megy, ezért elhatározza hogy készíttet egyet.

Készül a céges weboldal…

A weboldal elkészítése céljából megkeres egy valóban profi csapatot, akikkel megosztja az elképzeléseit. Józsi nagyon szép, és jól működő weboldalt szeretne, amivel csilloghat ügyfelei szemében, nagyon jól tudja, hogy ennek bizony ára van, amit ő meg tisztességesen meg is szándékozik fizetni. A fejlesztőcsapat kapcsolattartója tájékoztatja őt arról, hogy a weboldal ugyan megfelel minden igényének, azonban arra garanciát nem tud nyújtani hogy azt látogatni is fogják. Ahhoz hogy valóban népszerű is legyen az interneten, mindenképpen foglalkoznia kell az oldallal annak elkészült után is.

A csapat 150.000 Ft-ért elvállalja az oldal elkészítését, és figyelmébe ajánlják a weboldal keresőoptimalizálásának lehetőségét is a honlap elkészülte után. Józsi habár nagyjából érti miért is van erre szükség, nem igazán akar olyan sokat költeni, hiszen ez is elég nagy pénz már az ő vállalkozása számára.

Kész

Elkészült a céges weboldal!

Józsi örül, hiszen egy olyan weboldalt kapott, ami mindenben megfelel a kor követelményeinek. Elégedetten ráíratja a névjegykártyájára, és megosztja a Facebook-on is azt.

A keresőoptimalizálás is eszébe jut, de az első reakciók olyan pozitívak, hogy azt érzi nincs rá szüksége hiszen így is népszerű.

Mi történik ez után?

Az első időszakban a weboldalt látogatják ugyan, sőt egy megrendelés is történik még rögtön az első héten. A kezdeti lelkesedés kis idő után megszűnik, a weboldalt gyakorlatilag senki nem használja egy hónappal később már.

Józsi idegessé válik és ismét megosztja weboldalát a Facebook-on, ez különösebb reakciót nem vált ki senkiből, hiszen már látták egyszer.

Mivel egyébként is sok a munkája ezért inkább úgy dönt hogy vár még és a megrendeléseire koncentrál, “valahogy majd beindul”-gondolja magában.

A meglévő ügyfelei gyakran keresik őt, de a vállalkozás egyszerűen nem halad előre. Nincsenek új megrendelők, a fejlődés mintha megállt volna. Józsi egyre inkább érzi a súlyát a webes követelményeknek. Eszébe jut a keresőoptimalizálás is, mint opció, de mérlegel. Kis kutakodás után belebonyolódik a SEO rejtelmeibe de akármennyit is olvas a témában, felfedezi annak újabb mélységeit.

Egyre világosabban látja, ha a weboldal elkészültekor elvégzi a SEO-val kapcsolatos feladatokat mostanra valószínűleg annak eredményei is lennének már. Szépen lassan belátja, hogy minél tovább halasztja a dolgot annál később lesz eredménye a ténykedésének, mivel a keresőoptimalizáláshoz idő kell.

Már éppen megbízna valakit, aki ehhez kellően ért, amikor eszébe jut egy gyorsabb módszer.

 

Súlyos Hiba Hirdetni fog az interneten.

 

A hirdetéseknek komoly ára van, de legalább gyorsan hoz eredményt, és most pont erre van szükség. Még két megrendelés és lesz annyi plusz tőkéje amiből meg tud bízni valakit. Nekifog a hirdetésnek, és mivel nem akar mellélőni, 25.000 Ft-ot tölt az AdWords fiókjába és 25.000 Ft értékű hirdetést indít a Facebook-on keresztül. Mivel nagy tapasztalata nincs ezeken a területeken, és a hirdetési tevékenysége abból áll, hogy meghirdeti a weboldalát és néhány kulcsszót kijelöl az AdWords-ben, a hirdetésre költött összegei gyorsan elfogynak.

Józsinak ekkor elege lesz az egészből, és nem foglalkozik tovább a weboldalával. A tárhelybérlete és a domain regisztrációja szépen lassan lejár, a weboldala egyszerűen eltűnik a webről.

 

Költségek amik soha nem térülnek meg:

Weboldal 150.000 Ft
Adwords hirdetés 25.000 Ft
Facebook hirdetés 25.000 Ft
 Összesen 200.000 Ft

Ha megtörtént volna a céges weboldal keresőoptimalizálása..

..egy időben a weboldal elkészítésével, vagy legalább utána néhány héttel, Józsi oldala folyamatosan érdeklődőket szerezhetett volna a keresőből. Felismerte volna milyen lehetőségei vannak, és még inkább ráerősített volna a SEO-ra.

A weboldal folyamatosan hozta volna a megrendeléseket akkor is, amikor Józsi éppen nyaralni megy. Elképzelhető hogy annyi megrendelés befut számára, ami miatt fel kell vennie néhány embert aki segít neki ellátni a feladatait.

Elképzelhető hogy Józsi ugyanúgy hirdetett volna ugyanazért az összegért az AdWords-ben, azonban a keresőoptimalizálás hozadékaként több embert ért volna el ugyanazért az összegért.

Hogyan szerezheti vissza Józsi a pénzét?

A fenti összeget közvetlenül már sehogy, azonban profitálhat ebből a tapasztalatból. Ha Józsi újra elindítja a weboldalát tudni fogja milyen fontos teendőket kell először elvégeznie ahhoz, hogy valóban sikeres is legyen.

 

Tanulj Józsi példájából,

Kérj most ingyenes SEO elemzést!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.