Hirdetésblokkolók az online marketingben

A hirdetésblokkoló kifejezés hallatán sok online marketing szakembernél okoz gyomorgörcsöt. Nem véletlen: a felhasználók egyre nagyobb arányban használnak hirdetésblokkoló szoftvereket, ami jelentős hatással van a kampányaink hatékonyságára. De mit jelent ez pontosan nekünk, hirdetőknek? És hogyan reagálnak minderre a tartalomszolgáltatók?

Miért használ hirdetésblokkolót egyre több felhasználó?

Valószínűleg nem kell megindokolni. A legtöbb weboldal, ahol hirdetések jelennek meg, aránytalanul túlterheltté teszik a felületet. Nem tudsz végignázni egy YouTube videót, elvileg már előfizetés mellett sem, néhány weboldal pedig a számítógépet is térdre kényszeríti olyan reklámáradat árad felé.

Észszerű lépés a reklámblokkolók használata, amiből van is pár a piacon. 

Mit jelent ez a hirdetőknek?

Egyszerűen fogalmazva: veszteséget. Egy jól célzott kampány sem tud hatni, ha a célcsoporthoz el sem jut. A hirdetés blokkoló szoftverek eltávolítják a bannereket, pop-upokat és akár a natív hirdetéseket is bizonyos oldalak esetén. Így nemcsak a megjelenések, hanem a kattintások és konverziók száma is csökken.

Ugyanakkor az a réteg aki nem használ ilyet, valószínűleg kétszer annyi hirdetést kap, mivel a hirdetést a rendszer elhirdeti így is úgy is. Patthelyzet ez, amihez talpraesettnek kell lenni ha PPC-s valaki.

Hogyan reagálnak a tartalomszolgáltatók?

A válasz két fő irányba mutat:

  • Adatért cserébe tartalom: Egyre több oldal kérdezi meg udvariasan, hogy lekapcsolnád-e a blokkolót, cserébe a tartalomért. Ez gyakran működik, ha valóban értékes anyaghoz jut a felhasználó.
  • Alternatív bevételi modellek: Előtérbe kerültek az előfizetéses modellek, fizetőfalak, támogatás alapú rendszerek (pl. Patreon, Buy Me a Coffee), vagy épp a partnerprogramokra épülő affiliate marketing.
  • Nagyobb hírportálok pedig előfizetéses rendszert vezettek be, ahol egyébként minimális összegért elolvashatod a teljes híranyagot.

És mi mit tehetünk hirdetőként?

Talán a legfontosabb szempont hogy ne PPC-s ként próbáljuk megoldani a helyzetet, hanem marketing gondolkodással. Kell a Google hirdetés továbbra is, de ha csak erre építed a marketingstratégiád, akkor a büdzsé növelésén felül nem sok lehetőséged marad.

Íme néhány tipp ami talán segít:

  1. Fókusz a minőségre:
    A jó tartalomra épülő, nem tolakodó hirdetések még mindig eljutnak a felhasználókhoz – például e-mail marketing, SEO vagy influencer együttműködések útján.
  2. Natív hirdetések:
    Ezek beépülnek a tartalom struktúrájába, így kevésbé zavaróak, és egyes blokkolók nem is szűrik ki őket. (Ilyen például az ITZen Display hálózatán is megvalósítható)
  3. Technikai megoldások:
    Léteznek már olyan megoldások, mint az anti-adblock scriptek, de ezek visszaüthetnek, ha az oldal használhatósága romlik tőlük. Ezt nem igazán javasoljuk, mivel általában negatívan hat a teljesítményre.
  4. Többcsatornás stratégia:
    Ne csak hirdetésekre építs! A tartalommarketing, közösségi média, PR és SEO együtt sokkal stabilabb jelenlétet biztosít.

Záró gondolat

A hirdetésblokkoló nem ellenség, hanem egy újabb kihívás, ami arra ösztönöz minket, hogy jobb, relevánsabb és értékesebb tartalmat hozzunk létre. A felhasználók nem utálják a marketinget – csak azt, ha rosszul csináljuk.

Ismerj meg minket!


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

További cikkek