Hogyan építs értékes linkhálózatot, úgy hogy az természetes maradjon

A linképítés mai állapotát a szájról szájra terjedő információcseréhez tudnám hasonlítani. Ha egy számunkra megbízhatónak minősülő, hozzáértő személy mesél nekünk valamilyen szolgáltatásról, akkor gyorsan meg tud minket győzni arról, hogy az jó. Egy komolytalan ember esetében viszont felmerül a gyanú, hogy talán mégsem annyira tökéletes az a szolgáltatás, mint állítja.

A Google szemében az egyes weboldalaknak is van egy ilyen „megbízhatósági” faktora. Természetesen ez nem humán paraméterekre épül, hanem történeti, technikai és információelemzésből nyert karakterisztikákból áll össze. Minél megbízhatóbb valaki, annál többet ér a szava; pontosan ez a helyzet a weboldalaknál is. (A weboldal aloldalaira vonatkozólag is vannak külön-külön mérőszámok.) Ha egy ilyen jó hátterű weboldal hivatkozik egy másik honlapra, akkor a Google keresőmotor számára egy kicsit értékesebbé válik a hivatkozott weboldal.

A linkhálózatok kiépülése egy természetes folyamat, amely a tartalmak születésével jár együtt: az írók, szerzők, oldaltulajdonosok hivatkozásokat helyeznek el források, utalások, tanácsok formájában.

Így változott a linképítés az évek alatt

A linképítés régen azt jelentette, hogy különböző statisztikai szempontok alapján hatalmas linkhálózatokat hoztak létre a szakemberek, mára azonban ez a tevékenység alapjaiban véve megváltozott. Mi a linképítés során a tartalommarketingre építünk:  nem csak utánozni próbáljuk az említett természetes folyamatot, hanem annak részeként végezzük a munkánkat.

Megbízható, magas színvonalú felületeken jelentetünk meg minőségi cikkeket, amelyek tartalmazzák az erősíteni kívánt oldalra irányuló hivatkozást.

 

Ez a módszer lassabb és időigényesebb, mint a gyors linkhálózat-építés, viszont hosszútávú stratégiaként jól működik. Hogy miért? A Google keresőmotorja már nem csak egy okos algoritmus, hanem egy rendkívül komplex kapcsolatokat is értelmezni képes mesterséges intelligencia, ami a technikai és statisztikai szempontok mellett tartalmi szempontból is képes elemezni a szövegeket. A mai linképítés akkor jó, ha nem csak a keresőmotorra, hanem főként a célzott olvasóréteg elvárásai szerint optimalizáljuk. Természetesen a keresőmotor nem mindenható a szövegértelmezés terén, ezért a fogalmazás során sok-sok tényezőt figyelembe kell venni.

A Linképítés nem más mint a kapocs létrehozása 2 hasonló terület között.

Az egyes szövegeinknél ezeket a szempontokat tartjuk szem előtt:

  • a cikk adjon valódi, értékes tartalmi pluszt az olvasónak
  • megfeleljen egy minőségi szintnek
  • a cikk tartalma és a hivatkozott oldal között releváns kapcsolat legyen.

 

Szerencsére a Google mesterséges intelligenciája képes rendkívül komplex kapcsolatok értelmezésére is, ezért ezen a téren lehetünk kreatívak: néha egészen absztrakt megoldásokkal is sikerült jó eredményeket elérnünk.

Jöjjön a linképítés esettanulmány

A múlt hónapban az egyik felületünkön jelentettünk meg egy cikket az ergonómia témakörében. Ezt a felületet hónapok óta használjuk spórolással, tudatos vásárlással kapcsolatos cikkek megjelentetésére. A legtöbb esetben valamilyen linket helyeztünk el, de volt, hogy csak egy témába vágó írást publikáltunk. Hogy konkrétan a Google mit gondol erről az oldalról, nem tudhatjuk, viszont a különböző elemzőszoftverek egészen pozitív képet festettek fel róla.

 

Az említett cikkben egy releváns szövegrészletnél elhelyeztünk egy linket egy gerincsérvvel kapcsolatos  bejegyzésre, mintha csak egy természetes hivatkozás lenne egy bővebb forrásra. Tegyük hozzá, hogy valóban kapcsolódó tartalomról beszélünk, tehát ha véletlenül erre az oldalra tévedsz látogatóként, valóban releváns és hasznos információkat fogsz kapni.

Bizonyos (változó) időintervallum múlva a Google keresője felismeri majd ezt a kapcsolatot és egy picit értékesebbé válik a cikk is, illetve az oldal is a szemében.

Mire kell figyelni a külső linkek esetében?

Ennél a módszernél a legfontosabb a mértéktartás: mindig a minőségre kell törekedni. Az egyik korábbi metódus hihetetlen mennyiségű rövid szöveget jelentetett meg sok-sok felületen, azonban a mennyiségi faktor néhány éve már másodlagos tényezőt jelent, hiszen a keresőmotor mögött álló mesterséges intelligencia szövegértelmezési képességei jelentősen növekedtek.

 

Ma már a színvonal és a folyamatosság a lényeges; az új, friss tartalom mindig nyerő. Sokan elkövetik a hibát, hogy mértéket nem ismerve egyre több és több felületet hoznak létre, ez azonban hosszú távon nem működik, hiszen a Google számára a folyamatosan frissülő, élő, aktív blogok és weboldalak az értékesebbek a linképítésnél.

Mi csak annyi felületet tartunk fenn, amit még optimális módon menedzselni lehet, viszont így a felületeinket életben is tudjuk tartani.

 

A linképítés egyik nehézsége, hogy eredménye nagyon nehezen számszerűsíthető, ráadásul az eredmények megjelenésének idejét még megbecsülni sem lehet.

 

Régebben egészen komoly statisztikákat lehetett vezetni, manapság viszont a pontos nyilvántartás és hatások értelmezése nehézkessé vált, hiszen a Google keresőmotorját napi szinten frissítik kisebb mértékben, néhány havonta pedig akár alapjában véve megváltoztatják a működését. Mi általában havonta egy cikket jelentetünk meg egy-egy projekt keretében linképítéssel, továbbá kooperálunk a céges blogban.

Ezt gondolom a linképítésről

A korábbi nézetekkel szemben én elsősorban úgy gondolok a linképítésre, hogy nem a keresőmotor mesterséges intelligenciáját, hanem az olvasó figyelmét állítom a középpontba. A jó tartalom megfogja az olvasót, érdeklődővé teszi, az pedig organikus módon vezet ahhoz, hogy ellátogasson egy oldalra. Mióta ezt a módszert alkalmazzuk, azóta a projektjeink stabilan fejlődnek, ráadásul a Google frissítéseit is komoly visszaesések nélkül élik meg.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés