A Google első oldala jelenti az igazi megtérülést a keresőoptimalizálásban. A találati lista 10. és 11. helye között nagyobb a különbség mint a 11. és a 324. pozíció között. De hogyan kerülhet a weboldalad a lista elejére?
Hogyan legyen az oldalam az első a Google-ben?
A Google első helye nem garantált. Mikor valaki tartósan az első helyen akar maradni, az egyrészt óriási erőfeszítéssel jár, másrészt szükség hozzá egy kis „szerencse” is. Ha a versenytársaid is ezt próbálják erősíteni, az fog nyerni aki ügyesebb ;). Nézzük pontokra bontva miért nem is nem lehetséges garantálni az első helyet:
- A Google találati listája folyamatosan változik. Ez a közeljövőben várhatóan még dinamikusabbá válik a 2016. szeptemberében bevezetett Pingvin 4 algoritmus miatt. A legújabb Pingvin ugyanis valós időben fut. Persze ez továbbra sem fogja azt jelenteni hogy egy változtatás azonnal látszik a Google rendszereiben, azonban jóval gyorsabban megtörténik mint korábban.
- Az internet folyamatosan változik. Felfoghatatlan mennyiségű információ lát napvilágot minden egyes másodpercben. Mivel a Google algoritmusai ezt a mozgást is megpróbálják követni, ezért egy apróbb változtatás a világ bármelyik részén kihathat a Te weboldalad pozíciójára is.
- Más is küzd az első helyért. Neked is van konkurenciád. Tegyük fel ott vagy az első helyen. Legyen szó bármilyen területről is biztos lehetsz benne hogy van a világon, de még az országon belül is olyan aki szinte ugyanazzal foglalkozik. Valószínűleg ő is szeretne több vevőt, ezáltal több látogatót a weboldalára. Ő is elkezd kereső-optimalizálni, és kell mennyiségű energia befektetésével ő is el tudja érni az első helyet. Mi történik ha te eközben nem erősíted a helyzeted? Elveszíted a kezdeti előnyödet, és már meg is előztek
- Még az AdWords sem garantálja az első helyet! Azt hiszem ez nem kíván különösebb magyarázatot. A Google hirdetési rendszerében is előfordul az hogy habár fizettél a megjelenésért, lesz olyan aki többet fizet, és jobb minőséget tud felmutatni.
Az első hely a fontosabb vagy az első oldal?
Az egyértelmű hogy az első hely sokkal nagyobb forgalmat képes generálni mint a második. De azt se felejtsük el, hogy a fix első hely nagyon ritka, ha létezik egyáltalán (én nem találkoztam vele az elmúlt években, ha más a tapasztalatod oszd meg velem).
Ha lefuttatod ugyanazt a lekérdezést két különböző helyen, elképzelhető hogy más találati eredményeket kapsz. A Google megpróbálja a találati listákat egyénre szabni, azaz a bejelentkezett felhasználók valószínűleg az őket leginkább érdeklő találatokat fogják látni az első helyen.
Az első oldalon maradni egyrészt jóval egyszerűbb, másrészt jelentős forgalmat tud bonyolítani. Ha a weboldalad által nyújtott információkat keresi valaki, nem biztos hogy leragad az első találatnál. Ha a kezdőoldalon vagy, a potenciális ügyfeleid rád fognak találni.
Hogyan kerüljek a Google első oldalára?
A kulcsszó a rendszeresség. A keresőoptimalizálás soha nem fejeződik be, csak csökken a rá fordítandó idő és munka mennyisége. A kérdésre miszerint hogyan kerüljek a Google első oldalára, tehát egy válasz létezik: SEO-zz folyamatosan!
Ha elértél egy nagyobb eredményt ne dőlj hátra, inkább erősítsd meg a pozícióid. Mindig jusson az eszedbe, valahol valaki éppen a Te eredményeid akarja felülmúlni. Ha viszont Te kitartó munkával, folyamatosan dolgozol ezen, egyre nehezebb lesz a versenytársaid dolga.
Ha az első oldalra szeretnél kerülni, dolgozz az oldaladon folyamatosan, vagy keresd meg a megfelelő szakembereket. Itt kérdezhetsz a témával kapcsolatban, de kérhetsz tőlem árajánlatot is.
Magyarorságon abszolút nem nehéz a Google első oldalára kerülni. Sokkal kisebb a versengés, mint angolul.
Egyik legfontosabb tényező a felhasználók reakciója az oldallal kapcsolatban. Ha sokáig maradnak rajta, több cikket néznek meg, jobb lesz a helyezés.
Kedves Péter
Részben igazad van, részben pedig nincs. Ez erősen kulcsszófüggő, de nagyon jól írtad, kisebb a versengés. Viszont azt se feledd hogy a magyar SEO szakemberek eléggé képben vannak ezzel kapcsolatban (meg kell azért nézni kivel dolgozol, de a szakma krémje világszínvonalú).
Azt is figyelembe kell venni, hogy a büdzsé általában egy magyar cég esetében alacsonyabb, mint egy nemzetközi cégnél, ugyanúgy mint a célcsoport is. Ez pedig mind-mind befolyásoló tényező.