Hogyan vezessek blogot egyszerre több felületen?

Írjunk blogot...

Ahhoz képest hogy egy hatalmas erejű technikáról van szó viszonylag keveset kerül előtérbe a blogokkal kapcsolatban hogy miképp sokszorozzuk meg az erejét.

A napokban azonban érkezett egy kérdés ezzel kapcsolatban Sacitól:

 

Saci kérdése (Egyedi Kézimunkák Tárháza)

Elkezdtem írogatni a blogunkba, mert teljesen világos már számomra az, hogy a saját oldalakat kell fejleszteni, a többit (facebook, insta, stb…) meg csak használni! Viszont nem tudom azt eldönteni, hogy a blogos oldalakra, mint blogger.com, blog.hu, cafeblog.hu, stb. az írásaimat az oldalunkról megosztva küldjem, vagy ott is írjam meg mint egy cikket?

Egy kis magyarázat a kérdés első részéhez

A kérdés feltevését egy beszélgetés előzte meg a témával kapcsolatban ahol arról volt szó hogy a közösségi oldalak (mint pl a Facebook) eszközöket adnak a vállalkozások kezébe, amivel nagyon profi rendszereket is fel lehet építeni.

Viszont ez soha nem lesz a mi tulajdonunk. Több “rémtörténet” is hallható arról hogy a Facebook egyik napról a másikra letiltott egy nagy közönséggel bíró oldalt, mert az megszegett valamilyen szabályt. Elképzelhető hogy a vállalkozás hatalmas energiát fektetett a Facebook oldalba, és nem is igazán értette mit csinált rosszul.

Szintén ezzel kapcsolatos aktualitás hogy a Facebook 2018 Január elején tett bejelentése szerint a Facebook oldalak organikus (azaz a nem fizetett) elérését drasztikusan csökkenteni fogja, és a hangsúly inkább a Facebook csoportokra irányul majd.

A lényeg, hogy az online jelenléted mindenképpen érdemes a saját weboldaladra építeni!

Hogyan vezessek blogot?

Hogyan vezessek blogot a különböző blogmotorokkal?

Az említett blogger.com, blog.hu, cafeblog.hu és hasonló publikus blogmotorokkal valójában szintén ugyanaz a helyzet mint a Facebook-kal. Bizonyos szempontból mindenképpen érdemes használni némelyiket, de ezt is hasonló eszköznek kell tekinteni mint a közösségi platformokat.

Az olyan felületek mint a blog.hu kiváló táptalaja lehet egy közönség elérésének, azonban nem feltétlenül a miénk az a blog amit más felületén hozunk létre.

A legjobb blogstratégia

Tehát bárki, bármit mond, bármilyen statisztika mond ellent ennek a legnagyobb hosszútávú haszna a saját felület felértékelésének van.

  • Tehát fejleszd a saját blogodat, és azt tedd rendszeresen. (Ehhez érdemes egy ütemezett rendszerben haladni, azaz használj naptárat)
  • A friss blogbejegyzéshez készíts több összefoglaló anyagot, amiket más felületekre szánsz, és mindegyikkel a központi blogbejegyzésre irányítsd az embereket.

Ezt egyszerűen megteheted akkor ha valóban benne van az energia abban a blogbejegyzésben, tehát nem csak összeollóztál pár mondatot. Írj összefoglalót egy bekezdésről a cikken belül!

Ezeket az összefoglalókat ezután kiküldheted a különböző platformokra:

  1. Egy kis kedvcsináló szöveg a Facebookra
  2. Egy konkrét adatokat tartalmazó bejegyzés a blog.hu-ra, melynek értelmezését a blogbejegyzésedben kaphatja meg az olvasó
  3. Egy fotó az Instagramra, mely kísérőszövegében buzdítod az embereket hogy nézzék meg az új bejegyzésedet.

A blogkészítés akkor fog igazán értelmet nyerni, ha azt a keresők, mint például a Google keresője is indexeli majd. A keresőoptimalizálás napjainkban egyik legfontosabb stratégiája pedig maga a tartalommarketing.

Ha te folyamatosan bővíted a blogod (egy kis kulcsszó-elemzéssel megspékelve), akkor folyamatosan növelni fogod a weboldalad elérését. Ha a fenti stratégia mentén haladsz néhány felülettel párhuzamosan akkor pedig megtöbbszörözöd a blogbejegyzésed erejét.

Nem kell ugyanakkor magadnak megírnod ezeket a tartalmakat. Tény hogy nem mindenki szeret blogolni. Mi szeretünk és szolgáltatásaink között megtalálod a webes szövegírást is.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.