Korábban már kiveséztük itt a blogon, hogy milyen webshop rendszerek segíthetik a kezdeti lépéseket, szóval itt most inkább arról fogok beszélni, hogy milyen forgalmi források képesek fenntartani az üzleted.
Honnan jönnek a vásárlók?
Az egyik kulcspontja a webshop üzemeltetésnek a vásárló. Nagyon elcsépelt már (bár kétségkívül fontos szempont), hogy kik a vásárlóid, meg milyenek az igényeid. Ahhoz hogy ezt pontosan megtudd, először látnod kell legalább egyet.
Piackutatással, megfelelő marketing támogatással persze jóval előrébb jársz, de ha nem állnak ilyen erőforrások a rendelkezésedre, illetve nincs még ilyen jellegű tapasztalatod, akkor is el kell indulnod valamerre.
Nagyjából a következő fő irányokban kell gondolkodnod:
Keresőoptimalizálás
Egy webáruház keresőoptimalizálása mókás feladat. Jellemzően dúskálunk a kulcsszavakban. Az igazi nehézséget nem az jelenti, hogy mire érdemes optimalizálni, inkább fordítva kell gondolkodni, azaz mire ne optimalizáljunk.
Így van, egy jól optimalizált webáruháznak jóval több kulcsszava kell hogy legyen, mint a termékeinek a száma.
Persze vannak elhanyagolt rendszerek, ahol a kifejezések száma nem éri el a 200-at egy több ezer termékkel rendelkező rendszerben. De ez átmeneti, körülbelül addig tart,amíg egy szakértő át nem veszi az ezzel kapcsolatos munkát.
Online hirdetések
A Facebook és/vagy a Google Ads gyakorlatilag kihagyhatatlan a legtöbb webáruház üzemeltetéséből.
Az online hirdetések egyrészt nagyon is költségesnek tűnhetnek, másrészt, ha tényleg megfelelően vannak kezelve, biztosítani képesek nem csak a hirdetési költségeket, de profitot is termelnek.
Social Media
Az organikus elérések témája a közösségi felületeken is képes működni, d sajnos egyre kevesebb ilyen modellel találkozunk. A Facebook, ami a legnépszerűbb hatalmával kicsit talán visszaélve, egyre lentebb tekeri az organikus eléréseket.
Ezt jellemzően rendszeres, a közönségből reakciót kiváltó bejegyzésekkel lehet kompenzálni valamilyen mértékben.
A csökkenés azonban mindenképpen jelen van, és nem csak a Facebook felületeit érinti. Az összes ilyen típusú rendszerből kevesebb organikus elérésre kell számítani egy idő után.
Ár összehasonlító rendszerek
Mindenki jó üzletet akar kötni. A jó üzletet pedig a számottevő többség az alacsony árak alapján érzi jónak. Bármennyire is veszélyes egy árversenybe belemenni, nem hagyhatjuk figyelmen kívül ezen rendszerek hatékonyságát.
Annyira jól teljesítő üzleti modell, hogy a Google le is másolta, a Google Shopping pedig elég nagy részt szeretne magának ebből a tortából.
Affiliate rendszerek
A jutalékos értékesítésben van potenciál. Ezzel gyakorlatilag delegálod a marketingtevékenységed egy részét szakértőknek. Több ilyen közvetítőrendszer is létezik Magyarországon, érdemes kicsit megismerkedni a dologgal.
Itt arról van szó nagyvonalakban, hogy valaki más, jutalékért cserébe eladja a te termékeidet.