Keresőoptimalizálás Referenciák, Érthetően, Egyszerű Magyarázattal

keresőoptimalizálás referenciák

A Google több mint 50000 találatot ad a keresőoptimalizálás referenciák kifejezésre. Nehéz ekkora zajban valóban érdemi tartalmat adni neked, kedves olvasó. De azért megpróbálom, egyszerűen, érthetően, csak azért hogy meg tudd ítélni valóban érdemes e velünk dolgozni.

Mivel az ügyfeleink pozícióit nem kockáztatjuk azzal hogy kiszivárogtatjuk milyen kifejezésekre optimalizálunk, ezért ne is ilyen jellegű referenciát várj. A keresőoptimalizálás nem is egy adott kulcsszóról szól, hanem releváns organikus forgalomról.

Szóval sem neveket, sem pedig kulcsszavakat nem fogsz itt találni, lesz viszont néhány statisztika, organikus eredmények stb. Még az is lehet hogy elárulok egy-két trükköt 😉

Magyarázat a keresőoptimalizálás referenciákhoz

A továbbiakban a Google Search Console -ból származó screenshotokat láthattok. Jellemzően 12 hónapos időszakot fog mindegyik felölelni.

A grafikonokon mindig az a terület lesz kiemelve amiben az eredményeket a legjobban ki lehet fejezni:

  • Összes kattintás: Mennyien jöttek a Google keresőjéből?
  • Összes megjelenés: Mennyi alkalommal jelent meg a weboldal a Google keresőjében?
  • Átlagos CTR: Azaz átlagos átkattintási arány, azt fejezi ki, hogy a megjelenések mekkora hányadából történt átkattintás
  • Átlagos pozíció: A kulcsszavak átlagosan hányadik helyen jelentek meg.

Ahol lényeges ott azt is megírom mennyi kulcsszóval kapcsoltban jelenik meg a weboldal a keresőben. A képeken látható mutatók ugyanis ennek a kulcsszó mennyiségnek az összesített értékeit mutatja be.

SEO referencia: Webáruház, kézzel készített termékek

Szerencsés üzleti vállalkozásról beszélünk, mivel egy hobbi szinten készített termék webáruháza volt a cél. Itt komplett keresőoptimalizált weboldalt kellett készítenünk. Azaz megcsináltuk, adtunk néhány instrukciót, ami alapján a tulajdonos mellékállásban blogozgat, ha jön megrendelése akkor pedig elad. Meg lehet csinálni, amint látjátok. Viszonylag kis kulcsozómennyiségről beszélünk, 122 kifejezésre jelent meg az oldal a mai napig, a forgalmat 23 kifejezés hozta.

Keresőoptimalizálás - lassú növekedés

Ebben a projektben egyébként nagy potenciál van, viszont, mint említettem egyenlőre hobbiprojekt, nem pedig egy öldöklő harc a keresőben.

SEO referencia: Műszaki, informatikai site, támogató blog egy webáruházhoz

Kicsivel több mint 1 éves projekt, ami egyre nagyobb eléréseket produkál, egy műszaki termékcsoporthoz. Ez egy speciális projekt volt, mivel itt teljesen szabad kezet kaptunk. A weboldal elkészítése és üzemeltetése a mai napig a mi kezünkben van. Ma már kimutatható bevételeket is generál a projekt a hozzá kapcsolódó webáruházhoz.

Itt, mivel rendszeres tartalomfejlesztést is végzünk, a kulcsszavak száma 1-2000 között mozog. A kulcsszavak 1 negyede, azaz kb 500 kifejezés a Google találati lista első oldalán van.

Stabilan növekvő keresőoptimalizált blog

SEO referencia: Híroldal ugyancsak műszaki területről

Amint látod a műszaki területeket szeretjük a leginkább :). Ez a keresőoptimalizálási referencia egy műszaki jellegű híroldalhoz kapcsolódik. Egy adott márkával kapcsolatos hírek és információk gyűjtőhelye. Itt sokkal nagyobb a nyomás SEO oldalról, hiszen jellemzően trendszerű kulcsszavakkal dolgozunk, tehát amikor egy kifejezés felerősödik, 1-2 hónapig hozza az organikus látogatáokat, aztán jön egy új trend és visszaesik. Ilyenkor jönnek az új kifejezések. Jelenleg 134 kifejezése van első helyen, és 879 kifejezés első oldalon. A kulcsszavak száma itt elég magas, de nagyon sok a minimális keresési mennyiséggel bíró kifejezés is, szóval mondhatom hogy 16000 kulcsszóról van szó körülbelül, de abból, saccra mondom, 6-7000 ami valóban releváns.

Híroldal keresőoptimalizálása másképpen kezelendő

Keresőoptimalizálás referencia: A kevesebb néha több

Ez egy saját projekt, ügyfélnél nem mertük kipróbálni, amíg a saját bőrünkön nem tapasztaljuk a hatásait. Itt is több ezer kulcskifejezésről beszélünk, viszont néhány blogbejegyzés nem igazán volt relevanciában a tartalommal. Gyakorlatilag azért kerültek bele a stratégiába, mert nagy keresési forgalmakat generáltak.

Egy adott oldal önmagában is jelentős linkerőt képviselt, mivel többen hivatkoztak rá, aktív kommentelés is kötődött a tartalomhoz, illetve a weboldal organikus forgalmának kb 50%-át ez hozta. Csakhát hiába a szép számok, nem igazán tudtuk monetizálni a forgalmat. Szépen lassan a fontos kifejezéseink is visszaestek. Szóval lépni kellet.

A Relevancia fogalmáról szó lesz egy későbbi bejegyzésben, annyit azonban elárulok előre is, hogy sok dolgot befolyásol az, hogy egy adott oldal tartalmai mennyire kapcsolódnak a weboldal témájához.

A statisztikákon látszik, hogy mikor szüntettük meg az oldalt (azaz áthelyeztük egy másik weboldalra, de ennek a technikai részleteiről később). A lépés hatása az lett, hogy a forgalom ugye hirtelen visszaesett egyik napról a másikra.

Ja meg még valami, az oldal releváns kulcsszavai elkezdtek erősödni ;).

A hibás  tartalommarketing stratégia javítása

Érdekel hol tanultam a keresőoptimalizálást?

A nevem Horváth Sándor, vérbeli informatikus. 2016 Májusa óta vállalkozóként próbálok érvényesülni, előtte pedig alkalmazottként bontogattam a szárnyaim informatika több területén is

Alapvetően a saját bőrömön. Viszonylag sok területen jártam az informatika területén, dolgoztam nagy ERP rendszerben, részt vettem komolyabb raktárkészlet-kezelő szoftver fejlesztésében (raktárosként), megtanultam programozni, majd el is indítottam az első saját weboldalam valamikor 2008 környékén (?).

A keresőoptimalizálás volt az első olyan lehetőség ami szembejött. Akkor nem voltunk még elhalmozva ilyen mennyiségű tudásanyaggal, meg tanfolyammal, így kísérleteztem, vizsgáltam mások hogy csinálják. Az első jelentős sikerem az akkor még jelentősen elterjedt Windows XP teljesítményfokozásával foglalkozó cikkem az XP-tuning (Még mindig az első oldalon vagyok vele a keresőben, nyugodtan keress rá, rá fogsz jönni ki vagyok ;). Ez a cikk annak idején hatalmas forgalmat generált, lényegében az egész blogot a hátán vitte.

Ez jelentős löketet adott, sok más weboldalt is létrehoztunk, többféle témában, akkor már öcsémmel közösen. Ezek nagy része ma is létezik, egy részük viszont ment a kukába. Igen jelentős mennyiségű bukás, meg félresikerült projekt is volt, meg van is, viszont valahogy fejlődni kell.

Egyébként egy valamiben nem hibáztam, amiben a szakma jelentős része igen. A 2012-es pingvin algoritmus visszaesést egyik oldalon sem okozott, amiknek a SEO-jához közöm volt. Erre a mai napig büszke vagyok, és ugyanazt az alapstratégiát alkalmazom minden projektnél.

Teremts értéket

Összegzés

A keresőoptimalizálás rögös útján sok az akadály, és a kereszteződés. Ha nem akarsz eltévedni, tapasztalt idegenvezetőre lesz szükséged, aki ugyan nem ismerheti az összes zsákutcát, de visszatalál onnan is ahol te eltévednél.

A referenciák amiket itt olvashattál egy kis kivonata azoknak a projekteknek amikkel foglalkoztunk. A gyűjtésem nagyjából véletlenszerű, szándékosan nem a nagy sikereket próbáltam itt előbányászni, hanem azokat amiket nálad is garantálni tudunk. Ennek az az oka, hogy a kiugró forgalomhoz egyx kis szerencsére is szükség van, és a szerencsére inkább mint opcióra tekintünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .