Keresőoptimalizált weboldal készítés stratégia induló vállalkozásoknak

A céges weboldalak elkészítése ma már rutinmunka egy webfejlesztő számára, más a helyzet azonban ha a weboldalnak a keresőoptimalizálás elveinek is meg kell felelnie. A keresőoptimalizált weboldal készítés azonban sok buktató rejt, olyan apró tényezőket, amelyek fejlesztési oldalról nem jelentenek nagy kihívást.

Az ITZen stábja mára már több mint 100 weboldal fejlesztésében és karbantartásában vett már részt. Mivel a fő irányvonalunk mégiscsak a SEO volt, így kiforrott keresőoptimalizálási megoldásaink is vannak.

Ki merem jelenteni hogy egy induló céges weboldal is lehet keresőoptimalizált viszonylag olcsón. Ehhez azonban nyitnunk kell a WordPress felé.

Miért jó a WordPress?

Viszonylag gyorsan fel lehet építeni a segítségével egy weboldalt. Számtalan sablon közül választhatunk, így nem kell a költséges és időigényes grafikai tervezéssel sem bajlódnunk az első időszakban. Erre majd ráérünk akkor ha már jól megy a biznisz és meg tudjuk fizetni az ezzel járó költségeket és profi szakembereket.

Valójában ha egy igazán profi weboldalt szeretnél jó ha van legalább fél éved, melynek nagy része tervezés lesz. Az sem baj ha van erre elkülönítve jelentős tőkéd (úgy értem induló vállalkozás számára talán költséges lehet egy 500.000 Ft-os weboldal, de ha már rutinosabb vagy valószínűleg világos számodra mit kaphatsz ma ezért az összegért.)

A WordPress-sel tehát kezdhetünk alacsonyabb árfekvésről is.

1. Tervezd meg a weboldalt 

Mielőtt bármit is teszel, fontos hogy legyen terved, ha lehet írásos rögzített formában. Bátran merem állítani, hogy a legtöbb weboldalas projekt amely nem a várt eredménnyel zárult annak volt köszönhető, hogy nem fordítottunk eleget a dokumentáció elkészítésére. Ez igaz nemcsak a weboldal elkészítésére, de magára a keresőoptimalizálás helyes céljainak meghatározására is.

A SEO akcióterv mint szolgáltatás létezik az ITZen szolgáltatásai között. Ez kicsit több nyújt egy technikai követelményrendszernél. Gyakorlatilag arról van itt szó, hogy egy átfogó kulcsszóelemzés segítségével feltérképezzük mire keres a célpiacod. Kiderítjük hogy mit kell tenned ahhoz, hogy bekerülj a keresőbe, sőt azt is hogy hová érdemes pozicionálnod.

Első lépésként tehát legyen egy olyan átfogó képed a weboldaladról amit könnyedén el tudsz magyarázni a webes kivitelezőnek is. Így sokkal könnyeben fog menni a munka és nagyobb valószínűséggel zárul majd le a projekt az elvárások szerint.

Jó itt nem kell azért a végletekig terjedő szakmai specifikációt összeállítanod, inkább csak átfogó képet. Írd össze milyen aloldalakat és funkciókat szeretnél.

De tudod mit íme egy hibás specifikáció, amit senki nem ért meg, talán maga a megrendelő sem:

Szeretnék ha készítenének nekem egy olyan weboldalt amilyet megálmodtam magamnak.

A fenti kérés egy valódi ajánlatkérésből származik. Azért tartom fontosnak kiemelni, mivel nem igazán lehet megfogni a mondanivalóját. Talán ez a jó példa a hibás specifikációra.

Webtárhely, domain

Szintén a fejlesztés előtt érdemes arról megállapodni, hogy pontosan hová is fog kerülni az a weboldal. Sokféle szolgáltató közül választhatunk. ez egyben szerencse és balszerencse is. A rosszul megválasztott tárhely sok probléma forrása lehet a későbbiekben. Egy korábbi írásban összefoglaltam hogy melyek is a jó webtárhely ismérvei, érdemes áttekinteni a listát.

WordPress weboldal készítés

A weboldal elkészítése tehát WordPress alapon talán a legkifizetődőbb. Ezzel egy könnyedén karbantartható, kiváló adottságokkal rendelkező weboldalt indíthatunk. Egy céges weboldal alapvetően  nem túl bonyolult, különleges funkciókkal nem kell bírnia.

A WordPress motor ingyenes, és ha van hozzá huzalmad, akkor természetesen te magad is összerakhatsz egy ilyen rendszert. Egy WordPress weboldal elkészítése nem kifejezetten fejlesztői feladat, de az az igazság hogy előbb utóbb úgyis be kell vonnod egy valódi fejlesztőt.

Népszerűek napjainkban az Avada, Divi és hasonló drag’n’drop fejlesztőeszközök (Visual builderek), de ezek nagyon lassúvá tehetik az elkészült weboldalt. A weboldal sebesség azért a mai viszonylatokban eléggé központi kérdés, legyen szó keresőoptimalizálásról, vagy csak arról, hogy egyre inkább mobilos világban élünk. (Ha vártál már okostelefonon az oldalbetöltésre tudod miről beszélek)

Tartalomfejlesztés, szövegírás

OK, itt szokott a legtöbb probléma előfordulni. A webes szövegírás sokszor nem tűnik fontosnak, viszont sok esetben nagyobb a jelentősége mint a weboldal egészének. A már korábban említett problémás projektek egy másik közös jellemzője, hogy a weboldal finomításaira rengeteg idő elmegy, aminek általában az az oka, hogy nincs tartalmi koncepció. Hogy a megbízó leplezze a bizonytalanságát elkezd hibákat keresni.

A már korábban is említett SEO akcióterv elkészítése során megtervezzük a tartalmaid is, sőt ha igényled a szövegeket is elkészítjük.

A legfontosabb ma a szöveg. Nem számít hogyan néz ki a weboldalad, legalábbis nincs akkor jelentősége mint gondolod. Sajnos azt tapasztaljuk hogy a legtöbb egyszerű weboldal esetében a grafikai tervezés viszi el a költségek nagy részét. Ezeknél a projekteknél általában igaz, hogy ha annyit foglalkozna a megbízó volna a tartalom fejlesztésével, mint a weboldal csinosítgatásával, már régen tervezhetné a következő marketingkampányt.

Social Media, linképítés, SEO

Ha keresőoptimalizált weboldalt szeretnél, nem elegendő ugyanakkor a belső rendszereket fejlesztgetni. Ki kell lépni a webre, el kell valahol érni a célközönséged, ja és a Google számára is be kell bizonyítanod, hogy van létjogosultsága a weboldaladnak az interneten.

Ehhez kiváló eszközt nyújtanak a közösségi hálózatok, köztük is leginkább a Facebook. Szóval kell egy social média felület.

A linképítés szintén azt a célt szolgálja, hogy növeld a hitelességedet a Google szemében. Itt találsz is egy átfogóbb írást arról, hogy milyen módszereket érdemes használnod.

Mennyi is az annyi?

Már ismered a fontosabb körülményeket, amiket figyelembe kell venned egy keresőoptimalizált weboldal készítés során, nézzük a kalkulációt, azaz mennyibe is kerülne ez valójában.

A kalkuláció a 2018 Januári listaárak alapján készült, akkor ha nem vonsz be külsős fejlesztőt, azaz te kattintgatod össze a weboldalt, és te írod meg a szövegeket.

  • Webtárhely és domain: ~ 20.000 Ft/év
  • Kész WordPress téma a ThemeForest-en: ~15.000 Ft (59$)

Bevallom nem annyira életszerű a fenti lista. Azt feltételezzük hogy mindent te magad fogsz csinálni (kivéve talál a tervezést), de be kell látni, hogy nem annyira egyszerű azért ez így. Ha csináltál már hasonlót, akkor bizonyára tudod hogy ez eléggé időigényes lehet a feladatok mindegyike.

Az ITZen sokat segíthet abban, hogy időt spórolj, sőt segítünk abban is hogy rendszere legyen annak amit csinálsz az interneten. Nézz szét a szolgáltatásaink között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés