Konverziónövelés az értékesítési csatornák bővítésével (Esettanulmány)

Egy futó kampány értékesítési csatornáinak beindítása

A cikk apropója egy sikerélmény, amivel egy kicsit új megközelítésbe helyeztük egy ügyfelünk webes értékesítését. Természetesen sikerrel, és mondhatni alacsony büdzsével.

A weboldal, mely eddig inkább csak egy prospektus szerepét töltötte be, elkezdett hasznot termelni, körülbelül másfél hónap alatt. Nem kellett átalakítanunk a teljes weboldalt, nem kellett megváltoztatni a koncepciót, apró módosításokkal haladtunk előre egyre mélyebben megismerve a rendszer működését.

Mit kell értékesíteni?

A Gebauer Vendégház a falusi turizmus jeles képviselője. Tegyük hozzá hogy maga az alapszolgáltatás minősége is kitűnő visszajelzéseket kap. Jó alapanyagból pedig öröm dolgozni 🙂

A weboldal WordPress alapokon nyugszik, és soha nem volt keresőoptimalizálva aktívan. Technikailag azonban rendben volt, az analitikai rendszerek pedig szépen gyűjtötték az adatokat az évek alatt. Egyébként maga a weboldal az ITZen egyik első publikált weboldala, a feladat ekkor tényleg csak a weboldal készítés volt.

A vendégház induló értékesítési csatornái

A szállás a vendégeit eredetileg szálláskereső oldalakon keresztül értékesítette ahonnan valóban jöttek folyamatosan vendégek, viszont úgy alakult hogy az idei nyár foglalási táblája elég lyukacsos volt.

Volt egy létrehozott Facebook oldal, viszont minimális aktivitással.

Néhány offline csatorna is létezik, azonban ez nem témája jelen írásomnak.

Csatornabővítés

Alapvetően keresőoptimalizálással foglalkozunk, viszont az elmúlt időszak frissítései miatt egyre mélyebben kell belenyúlni egyéb csatornákban, UX-be is ahhoz hogy jó eredményeket tudjunk elérni a keresőben.

Értelemszerű volt hát, hogy építünk organikus csatornát is, viszont ez időigényes, nem igazán oldotta volna meg az azonnali üzletszerzés problémáját. A következő szezonban viszont már működni fog ez is. Nézzük a részleteket:

  • Tartalmi audit

    Először megvizsgáltuk a teljes weboldalt, felmértük annak a hiányosságait. Elsősorban a használhatóság és a könnyű elérhetőség szempontjai szerint vizsgálódtunk. Apróbb módosítások történtek, amik érintették a teljes működést.

    Ezen felül találtunk olyan galériaoldalt is ami érdekes információkat tartalmazott képek formájában, viszont nem igazán volt rajta szöveges leírás. Ezt egy kicsit átalakítottuk, írtunk hozzá egy kis szöveget.

  • Google Search Console beállítása

    Az oldalnál már korábban is be volt állítva a Search Console, de fontos volt ezt ellenőrizni, mivel sok hasznos jelzést tudunk kapni az oldalról. A feltérképezési hibák például nem csak SEO projektek kapcsán hasznosak.

  • Facebook oldal

    Mint említettem létező Facebook oldallal is rendelkezett a vendégház, azonban azon nem volt különösebb aktivitás. Itt tehát átnéztük a beállításokat, és előkészítettünk kb. 1 havi bejegyzést.

  • Facebook hirdetési kampány

    1-2 hónapos időtartamra terveztünk egy hirdetéssorozatot. Találtunk egy alkalmas célcsoportot, a weboldal eddigi látogatói és az időközben elindult Facebook bejegyzésekre reagálók digitális lábnyomaik elemzése által. Erre beállítottuk a kampányt.

    Azt azonban be kellett látnunk hogy a hirdetésből érkezők számára nem alkalmas a jelenlegi weboldal, ezért készült egy egyedi, kifejezetten a hirdetési célcsoport számára készített foglalási oldal

  • Keresőoptimalizálás

    Miután mindent előkészítettünk, épült néhány hivatkozás is más blogokból a vendégház felé, hogy folyamatos forgalom legyen akkor is, ha a hirdetést leállítjuk (A vendégház a téli időszakban zárva tart, viszont foglalni ekkor is lehet)

  • Google Cégem profil

    A hirdetési kampány elindítása után észleltük, hogy megnövekedett a vendégház nevére a keresési forgalom. Ezért elkészítettük a Google cégem profilját is a szállásnak.

Eredmények

Viszonylag nagy munkát tudhattunk már magunk mögött, mikor megékezett az első foglalás. Egyébként ez a hirdetés elindítása után néhány nappal történt.

  • Ekkor körülbelül 5000 Ft költés volt a Facebook kampányon.
  • A munkaköltségek pedig a fentiek elvégzése mellett kb 30.000 Ft-ba került. (Azt azért tegyük hozzá hogy magát a weboldalt mi tartjuk karban, tehát sok dolgot egyszerűen meg tudtunk oldani)
  • A weboldal látogatóinak száma az első 2 hétben (minden forgalmat összevetve), 1061 oldalletöltést generált 864 felhasználótól
  • A legjelentősebb értékesítési csatorna a Facebook hirdetés jelenleg, a teljes forgalom 90,05%-át jelenti
  • Erősödő tendenciát sikerült észlelnünk az keresőből. Ez a fenti 2 hetes időszakban még csak 21 látogatót jelentett, viszont néhány fontos kifejezés forgalma erősödött. Itt pontos adatokat még nem látunk, de a jelenlegi trendek mellett, a jelenlegi kulcsszókészlet erősödése után havi szinten 500 körüli organikus látogatóra számíthatunk.

További tervek

Egy értékesítési projekt nem fejeződik be ennyi után. A hirdetéseket, a keresőforgalmat. magát a weboldalt karban kell tartani, és folyamatosan finomítani. Ha elegendő idő eltelt, és elegendő adatunk összegyűlt, elképzelhető hogy új értékesítési csatornákat fogunk tudni indítani. Illetve e jelenlegiek finomítása is rejt még potenciálokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..