A 3 leghasznosabb eszköz kulcsszókutatáshoz

A kulcsszókutatás olyan piackutatási eszköz, amit túl kevesen használnak jól. Ha bevezetnéd a folyamatos elemzési módszert, gyakorlatilag megoldódna a legtöbb tartalomstratégiai problémád.

A kulcsszókutatás ugyanis nem csak a keresőoptimalizálást képes támogatni. Felhasználhatod az eredményeit piackutatási eszközként is. Például:

  • Új termék kifejlesztése előtt információkat gyűjthetsz a közösség idényeiről
  • Tartalmi tervet készíthetsz a Facebook oldalad bejegyzéseihez
  • Tartalmi stratégiát készíthetsz a magas volumenű kulcsszavak alapján a blogod bejegyzéseihez.
  • Megtervezheted a hirdetési stratégiád (akár a Facebook hirdetésin keresztül is)
  • Ha jól tudod értelmezni egy kutatás eredményeit, gyakorlatilag az online marketingen belül bármilyen célra felhasználhatod

Az tehát tisztáztuk hogy miért, de ideje lenne azt is megtudni hogyan..

A kulcsszókutatás eszközei

A kulcsszóelemzés eszköztára folyamatosan változik, fejlődik. Jobbnál jobb szoftvereket fejlesztenek, egyre pontosabb számadatokkal.

Persze pontos számokra nem kell számítani egy szoftver esetében sem. Inkább úgy kell tekinteni egy elemzésre mint a nagyságrendi eloszlás felmérésére.

Ubersuggest, a gyors

Neil Patel és csapat zseniális eszközt fejleszt. Az Ubersuggest egyenlőre ingyenesen elérhető nagy tudású eszköz. Képes meghatározni egy kulcsszó alapján a rá hasonlító kifejezéseket.

Az adatbázisa még hiányos, jelentős eltéréseket találunk a magyar találatok elemzésekor, de ettől függetlenül sok hasznos tippet ad.

Amire használjuk: főként a saját felületeink esetében használjuk, ha olyan kulcsszavakra vadászunk, amelyek jelentős volumeneket produkálnak.

SEMRush Keyword Gap

Hát ez a személyes kedvencem. A SEMRush többféle kulcsszóelemzésre alkalmas eszközt is ad, de ebben a megoldásban logikai összefüggésekkel kapcsolhatod össze több weboldal felismert kulcsszó-készletét.

Gyakorlatilag néhány kattintással megvizsgálhatod mely kulcsszavakkal vagy lemaradva a versenytársaidhoz képest.

Amire használjuk: A SEO Akcióterv nevű szolgáltatásunk kulcsszó-kutatásaiban központi szerepet kap. Miután azonosítottuk a versenytársakat megvizsgáljuk vele hogy a megbízó weboldala milyen lefedettséget produkál hozzájuk képest.

Google Search Console + Google Data Studio

A Google Search Console(innentől SC) valószínűleg mindenki számára ismerős alkalmazás. Az adataink elemzése azonban nem mindig a legegyszerűbb. Ugyan az SC adatait kiexportálhatjuk és különböző megoldásokkal feldolgozhatjuk (pl Excel), de ez körülményes feladat.

Na itt jön képbe a Data Studio. Ez egy adatelemző eszköz a Google-től, amihez sokféle adatforrást csatolhatunk. Akár az SC adatait is.

A Data Studio segítségével olyan összefüggéseket is megvizsgálhatunk amire egyébként nincs, vagy nehezen van csak lehetőségünk.

Mire használjuk: Több jelentést is használunk, amelyek a SEO projektek támogatására szolgálnak. Többek között, saját módszerrel szűrjük a weboldal potenciális kulcsszavait, amiket érdemes erősíteni. De a működő csatornák elemzésére is van jelentésünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés