A kulcsszókutatás olyan piackutatási eszköz, amit túl kevesen használnak jól. Ha bevezetnéd a folyamatos elemzési módszert, gyakorlatilag megoldódna a legtöbb tartalomstratégiai problémád.
A kulcsszókutatás ugyanis nem csak a keresőoptimalizálást képes támogatni. Felhasználhatod az eredményeit piackutatási eszközként is. Például:
- Új termék kifejlesztése előtt információkat gyűjthetsz a közösség idényeiről
- Tartalmi tervet készíthetsz a Facebook oldalad bejegyzéseihez
- Tartalmi stratégiát készíthetsz a magas volumenű kulcsszavak alapján a blogod bejegyzéseihez.
- Megtervezheted a hirdetési stratégiád (akár a Facebook hirdetésin keresztül is)
- Ha jól tudod értelmezni egy kutatás eredményeit, gyakorlatilag az online marketingen belül bármilyen célra felhasználhatod
Az tehát tisztáztuk hogy miért, de ideje lenne azt is megtudni hogyan..
A kulcsszókutatás eszközei
A kulcsszóelemzés eszköztára folyamatosan változik, fejlődik. Jobbnál jobb szoftvereket fejlesztenek, egyre pontosabb számadatokkal.
Persze pontos számokra nem kell számítani egy szoftver esetében sem. Inkább úgy kell tekinteni egy elemzésre mint a nagyságrendi eloszlás felmérésére.
Ubersuggest, a gyors
Neil Patel és csapat zseniális eszközt fejleszt. Az Ubersuggest egyenlőre ingyenesen elérhető nagy tudású eszköz. Képes meghatározni egy kulcsszó alapján a rá hasonlító kifejezéseket.
Az adatbázisa még hiányos, jelentős eltéréseket találunk a magyar találatok elemzésekor, de ettől függetlenül sok hasznos tippet ad.
Amire használjuk: főként a saját felületeink esetében használjuk, ha olyan kulcsszavakra vadászunk, amelyek jelentős volumeneket produkálnak.
SEMRush Keyword Gap
Hát ez a személyes kedvencem. A SEMRush többféle kulcsszóelemzésre alkalmas eszközt is ad, de ebben a megoldásban logikai összefüggésekkel kapcsolhatod össze több weboldal felismert kulcsszó-készletét.
Gyakorlatilag néhány kattintással megvizsgálhatod mely kulcsszavakkal vagy lemaradva a versenytársaidhoz képest.
Amire használjuk: A SEO Akcióterv nevű szolgáltatásunk kulcsszó-kutatásaiban központi szerepet kap. Miután azonosítottuk a versenytársakat megvizsgáljuk vele hogy a megbízó weboldala milyen lefedettséget produkál hozzájuk képest.
Google Search Console + Google Data Studio
A Google Search Console(innentől SC) valószínűleg mindenki számára ismerős alkalmazás. Az adataink elemzése azonban nem mindig a legegyszerűbb. Ugyan az SC adatait kiexportálhatjuk és különböző megoldásokkal feldolgozhatjuk (pl Excel), de ez körülményes feladat.
Na itt jön képbe a Data Studio. Ez egy adatelemző eszköz a Google-től, amihez sokféle adatforrást csatolhatunk. Akár az SC adatait is.
A Data Studio segítségével olyan összefüggéseket is megvizsgálhatunk amire egyébként nincs, vagy nehezen van csak lehetőségünk.
Mire használjuk: Több jelentést is használunk, amelyek a SEO projektek támogatására szolgálnak. Többek között, saját módszerrel szűrjük a weboldal potenciális kulcsszavait, amiket érdemes erősíteni. De a működő csatornák elemzésére is van jelentésünk.