A leggyakoribb Google keresések felderítése online marketing kampányokhoz

Vajon melyek a leggyakoribb Google keresések

Milyen jó is lenne ha a leggyakoribb Google keresésekről szóló év végi összefoglalókat már év elején megkapnánk a Google-től. Könnyebb lenne, de nem életszerű, éppen ezért más módszerekhez kell folyamodnunk.

Ha egyszerűen csak kíváncsi vagy a leggyakoribb Google keresésekre görgess a cikk végére.

Az adatok elemezéséhez maga a Google ad eszközt, a Google Trends személyében. A Trends többféleképpen is hasznosítható az online marketingben, attól függően milyen célokat tűztél ki. Érdemes jobban megismerkedni vele.

Tekints a múltba

A bevezetőben már tettem említést arról, hogy a Google minden évben közzétesz egy összefoglalót, amiben az adott év legnagyobb keresési trendjeit tudod megvizsgálni. A 2019-es leggyakoribb Google keresések összefoglaló oldalát például itt találod.

Olyan izgalmas dolgokat tudhatsz meg innen, mint hogy:

  • A legkeresettebb telefontípus az iPhone 11 volt
  • A legkeresettebb diéta az Űrhajós diéta
  • A legkeresettebb recept a csirkemell recept (ha ezzel nem is, de Túrós tészta recepptel én is szolgálhatok)
  • A legkeresettebb mozifilm pedig a Joker volt

Javaslom nézd meg az előző évek összefoglalóit, hiszen tanulságos, és elképzelhető hogyprofitálni tudsz egy kapcsolódó kifejezésből akkor is ha az már lecsengett.

Hogyan használd a Google Trends eszközét?

Mi a keresőoptimalizálás mellett weboldal készítéssel és programozással is foglalkozunk, így a weboldal készítés témáját fogom a példa kedvéért boncolgatni.

1 Nyisd meg a Google Trends főoldalá. Látni fogsz középen egy keresőmezőt, ahová be fogod tudni írni a téged legjobban érdeklő témakört, majd Enter nyomása után már kapsz is egy jelentést.

A Google Trends nyitóoldala

2. Miután megjelentek az adatok, érdemes átnézni a szűrőket, a legfontosabb hogy állítsd be melyik ország keresőjére is vagy kíváncsi.

A Google Trends szűrői

3. Ha végignézed az adatok már itt is találni fogsz érdekes információkat, mint például a földrajzi meghatározását annak, honnan történtek a keresések. Mondjuk ebben én nem igazán bízok de ez egy régi berögződés, a hazai IP cím kiosztás körüli zűrzavarból adódik. Az adatvédelmi botrányok ugyanakkor rávilágítanak arra, hogy ma már pontatlanságról szó sincs :).

Szóval maradjunk annál a verziónál hogy ezek az adatok megbízhatóak.

A Régiók mellett további információkat találhatsz a Kapcsolódó témakörökről, illetve a kapcsolódó népszerű lekérdezésekről (értsd kulcsszavakról)

Érdemes kombinálni több témakört, hogy szűkítsd, pontosítsd a kutatás eredményét. Esetemben például a Google Trends ajánlásai között megtaláltam a WordPress témakörét, mint kapcsolódó témakör, ami a trendek szerint még keresett is.

Ha a weboldal készítés és a WordPress témáit összeveted, látni fogod hogy jóval több keresés történt a WordPress-re.

Mivel kicsit korábban is elmélyedtem kicsit ezen a téren, megvizsgáltam mikre keresnek a felhasználók a WordPress-szel kapcsolatban. Világosan kiugrott a WordPress templates, WordPress sablonok kifejezések (Aminek a hatására készült ez a cikk is)

Kb ennyi, az adatok összeállítááshoz viszont szükséged lesz kreativitásra és valamennyi piaci ismeretre is, hiszen a Trends segíteni fogja a kutatásod, viszont értened kell mi áll az adatok között.

A leggyakoribb Google keresések az elmúlt 12 hónapban

Ezt viszonylag egyszerűen meg fogod tudni, elegendő egy üres keresést indítanod jól beállított szűrőkkel. Ha azt akarod megtudni hogy melyik keresési kifejezések és témakörök voltak a legnépszerűbbek az elmúlt 12 hónapban, akkor itt megnézheted.

Jelezz vissza, hasznos volt számodra ez a cikk? Kimaradt valami ami még érdekelt volna?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .