A marketing szövegírás és a SEO szövegírás két különböző szakterület. Mindkettővel érdemes foglalkozni, és mindkettő hosszú távú eredményeket tud hozni. Ha céged van és szeretnéd a céges weboldalad felfuttatni, mindkét módszert használhatod, de legalább az egyikre szükséged van, hogy eredményeket érhess el.
Mi a különbség a kettő között? Olvass tovább és megtudod!
A marketing szövegírás többe kerül!
Megbízóként talán ez az első ami feltűnik. Persze ennek megvannak az okai. A marketing szövegírás egy soklépcsős folyamat. Elemzések kell hogy megelőzzék, amik felmérik a célközönséged érdeklődési köreit, fájdalompontjait, de elsősorban az igényeiket szükséges megismerni. A marketing szöveg az érzelmekre hat, azzal egyértelmű célod van. Lehet ez a cél egy termék vagy egy szolgáltatás eladása.
Ha megvannak a szükséges információk, és valóban szép eredményeket akarsz elérni, egy marketing szöveg esetében szükség van egy bizonyos időre, amíg a szövegírónak megjön az „ihlete”. Persze léteznek különféle szövegírási eljárások, azonban mindegyikhez szükséges a kreativitás. Ha a szövegíró fáradt, kimerült, lehet akármennyire is jó, gyatra minőséget fog letenni az asztalra.
Pont ezért kerül többe a marketing szövegírás! A szövegírónak fel kell töltődnie hogy igazán jó végeredményt állítson elő, viszont ez egy nehezen mérhető szakasza a munkának!
Mikor ajánlom a marketing szövegírást?
Ha hosszútávon szeretnéd felhasználni az eredményét, és kimutathatóan megtérül az esetlegesen magasabb befektetés.
Online marketing szövegírás
Míg a marketing szövegírás eredménye szerepelhet egy prospektuson, plakáton vagy bármilyen offline felületen is, az online marketing szövegírás eredménye kifejezetten online felületekre készül. Tipikusan Landing Page-ek tartalmának megírásakor van szükség az online marketing szövegíróra.
Az online marketing szövegírás szintén magasabb árkategóriába tartozik, viszont jóval kiszámíthatóbb a megtérülése. Jóval több technikai körülményt és kisebb célcsoportot tud megcélozni.
Mikor ajánlom az online marketing szövegírást?
Főként akkor ha tervezett értékesítési folyamatod van aminek bizonyos pontjait szeretnéd megerősíteni.
SEO szövegírás
A SEO szövegírás, vagy kereső-optimalizált szövegírás a tartalommarketing részének tekinthető. Ebben az esetben a szövegírás összefonódik egy kulcsszóelemzéssel is. Ami segít megtalálni azokat a területeket, ami iránt érdeklődés mutatkozik.
A SEO szövegírás tulajdonképpen arról szól hogy megvizsgáljuk mire kíváncsiak az emberek, azaz miket keresnek a nagy keresőkben. Ha ismerjük az igényeiket akkor pedig megpróbálunk válaszokat adni nekik.
A másik módszer az egy adott témakört a lehető legtöbb irányból megpróbálunk lefedni, szintén a kulcsszókutatás által.
Mikor ajánlom a SEO szövegírást?
Elsősorban blogoknál, tartalomszolgáltatóknál, ahol a keresőtalálatok fontosak, illetve kisvállalkozásoknál, akik meg tudják magukat különböztetni a versenytársaiktól, és szeretnék ezt a keresőkkel is tudatni.
Honnan szerezzek szövegírót?
Az ITZen SEO szövegírás csomagjait itt találod.
Ha online marketinghez keresel szövegírót, esetleg kifejezetten csak kulcsszóelemzést szeretnél a témáidhoz itt kérhetsz ajánlatot:
Keresőoptimalizálás is jár a szövegíráshoz?
A SEO szövegírás természetesen akkor éri el leginkább a kívánt eredményeket ha egy keresőoptimalizálás segíti azt. Az ITZen a keresőoptimalizálás minden lépésénél segítséget tud nyújtani, erről további információkat olvashatsz itt!