Amit minden weboldal tulajdonosnak tudnia kellene a linképítés lényegéről

A linképítés célja, SEO szempontból legalábbis, a weboldal organikus erejének a növelése. Amíg a technikai és az onsite módszerekkel érthetővé tesszük a kereső számára az oldalt, addig a linképítéssel azt bizonyítjuk számára, hogy valóban értékes a tartalmunk, amit érdemes mutogatnia a Google-nek a találati listáján.

Mire jó a linképítés

A linképítés lényege

Ha egy mondatban kellene meghatároznom mi a linképítés lényege, az valahogy így szólna:

Különböző a céloldalra mutató hivatkozásokat helyezünk el más weboldalakról, azért, hogy növeljük a presztizsét.

Ezzel azt bizonyítjuk a Google kereső előtt, hogy az oldalunk sokakat érdeklő témával foglalkozik, az adott kifejezéssel kapcsolatban hasznos anyagot tartalmaz (azaz érdemes lehet megmutatni másoknak is).

Ha ezt a keresőalgoritmus jól értelmezi erősebb pozíciókat ad a találati listákon.

Tegyük azért azt is hozzá, hogy a sikeres linképítéshez szükség van arra is, hogy a landoló oldalon valóban értékes tartalom szerepeljen.

Hogyan kell ma linket építeni?

Egy megfelelően erős oldalról, kellően releváns szövegkörnyezetből érkező hivatkozás nagy valószínűséggel erősíteni fogja az oldalunk SEO-ját.

A linképítésnek ugyanakkor több módszere is ismert:

  • Prémium linképítés: Azaz magas értékeléssel bíró oldalakon történő fizetett cikkmegjelenést értünk alatta (ezt sokan hibásan PR cikk néven emlegetik, a PR azonban nem egészen erről szól)
  • Vendégcikkek írása: Rengetegen blogolnak ma már a legkülönfélébb témákban. Kitűnő stratégia lehet az, ha megkeressük ezeket a bloggereket és megegyezünk velük valamilyen módon egy cikkmegjelenésről. A tartalom ma érték, bizonyára szívesen fogadják majd a megkeresést.
  • Broken Link technika: A weboldalak jönnek mennek, a rájuk épített hivatkozások pedig néha megszűnt oldalakra mutatnak. A weboldal tulajdonosának is hasznos lehet ha a már megszűnt tartalom helyett tudunk neki ajánlani ugyanarról a témáról egy saját linket.

A fent felsorolt módszereken kívül rengeteg megoldás létezik, amivel linkeket terjeszthetünk el az interneten. Megfelelően alkalmazva a közösségi média és a fórumok is kiváló terepei lehetnek egy linkkampánynak.

A horgonyszöveg jelentősége

A horgonyszöveg lényegében a hivatkozás szövege. A linképítés során betöltött szerepéről megoszlanak a vélemények. A legtöbben talán azt a módszert használják hogy a hivatkozás szövege tartalmazza a kulcsszavunkat. Ez alapvetően jó elgondolás, de nem biztos hogy ez a természetes.

A Google törekvései pedig pont a természetes linkeket helyezi előtérbe. Most ne foglalkozzunk azzal hogy egy átlagos weboldalnak hogyan is lehetne természetes linkhálózata, főként ha a profil nem kifejezetten az online aktív felhasználókat célozza, a lényeg hogy az algoritmus valószínűleg így működik.

Hogyan nézne ki a horgonyszöveg ha természetes módon fejlődne a linkhálózat?

Alapvetően többféle megjelenése lenne a hivatkozásoknak, és a hivatkozók nem foglalkoznának azzal, hogy milyen kulcsszavakra akarjuk optimalizálni az oldalt. Tehát a következő típusú link-szövegekkel növekednénk:

Horgonyszövegek típusai
 Horgonyszöveg jellege Példa 
A tartalom lényegi mondanivalójára, vagy egy kifejtett részletére utaló kifejezés Egy írás a blog készítésről!
 Mutatószavak A Nofollow linkekről itt olvashatsz
Persze előfordulnánk kifejezetten a kulcsszót tartalmazó hivatkozások is  Mi is pontosan az a keresőoptimalizálás

Horgonyszöveg vagy releváns szövegkörnyezet?

Mindkettő, azonban a releváns szövegkörnyezetből érkező hivatkozások mindegyike megfelelő módon fogja erősíteni az oldalunkat.

Nyilvánvalóan hatékonyabban fogja a céloldalt erősíteni egy olyan oldalról érkező hivatkozás amely hasonló témáról ír mint a céloldal. Persze hasznos lehet a duguláselhárításról szóló cikkünkben megemlített gyorskölcsön, mint finanszírozási lehetőség is. A lényeg hogy figyeljünk arra, hogy illeszthető legyen a témához a kulcsszó, és ezt a szöveges tartalom révén erősítsük is meg.

Miért fontos a linképítés

Időnként felröppennek hírek hogy a linképítés kora lejár, de az igazság az, hogy a Google egy ideig még nem lesz képes a hivatkozások nélkül megállapítani egy oldal erejét és relevanciáját. Illetve ez nem is cél tulajdonképpen.

A hivatkozások egyértelmű jelzések, melyek mások véleményét, értelmezését tükrözik. Legyen szó természetes, vagy mesterséges linkről a cél minden esetben az, hogy pontosabb meghatározást adjunk a keresőnek arról miről is szólnak a linkelt oldalak.

Mesterséges Intelligencia (RankBrain)

A RankBrain a Google egy eddig hivatalosan nem nyilvánosságra hozott fejlesztése. Az algoritmus tulajdonképpen megpróbálja értelmezni a weboldalak tartalmát. Az értelmezés alatt most azt értjük, hogy megérteni próbálja azt.

Ha a Google-nek maradéktalanul sikerül majd értelmeznie a weboldalak tartalmát, valószínűleg háttérbe szorul majd a linképítés is. Véleményem szerint teljesen eltűnni sosem fog, viszont a jelentősége csökkenhet.

Update! Ez az idő eljött, amikor már a Google találati listáján egyre inkább a minőségi tartalommal bíró tartalmak törnek előre. Persze a jó link még most is kell, de sokkal nehezebb valóban jót találni.

Boldogulni lehet linkek nélkül is, de előre törni, főként egy értékes kulcsszóra, szinte lehetetlen.

Mennyire fontos linkhálózatot építeni?

Sokféle statisztikát találhatunk erről, bizonyos kimutatások más faktorokat is hasonlóan erősnek ítélnek meg, azonban abban minden statisztika egyetért, hogy a linképítés az egyik legfontosabb tényező.

Az Ahrefs felmérései szerint körülbelül 10x nagyobb jelentősége van a hivatkozásoknak mint a tartalmi elemeknek. Persze ez nem jelenti azt, hogy a tartalommal nem is kell foglalkozni, hiszen a leghatékonyabb keresőoptimalizálási technika az amikor minden tényezőt rendbe teszünk, értsd:

  1. Weboldal technikai felépítése
  2. Tartalom fejlesztése, kulcsszóhasználat
  3. Linkek építése
  4. Látogatók elköteleződésének növelése

Ha mindegyik területen jók vagyunk, joggal számíthatunk a sikerre!

Valószínűleg minden kérdésedre nem kaptál választ ebből a nyúlfarknyi leírásból, de talán támpontokat adott. Ha szeretnél mélyebbre ásni, kattints a nagy zöld gombra.

2 hozzászólás

  1. Szerintem, ha mindenkinek profi szövege lesz és profi technikai megvalósítással párosul, akkor a linkek fognak dönteni, azaz a „bizalmi index”. De az az első, hogy legyen rendben a weboldal.

    1. Ezzel teljes mértékben egyetértek. Azonban a linkeket nem igazán érdemes kihagyni a folyamatból. Egy technikai és tartalmi szinten megfelelő weboldal képes önmagában is jól teljesíteni a keresőben.

      Az igazság az, hogy ha a tartalmak valóban értékesek képes elindulni egy valóban természetes linképítési folyamat, azaz sokan fognak hivatkozni az adott oldalra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés