Mi történik a weboldal szövegírás után?

Addig rendben van a dolog, hogy megírod, vagy megíratod valakivel a weboldalad szövegeit, de mi történik a weboldal szövegírás után? Érdemes egyáltalán foglalkozni vele?

Weboldal szövegírás és SEO szövegírás?

Egy weboldal szövegének a megírása több dolgot is jelenthet:

  • Sablon szöveget használsz, esetleg máshonnan másolod azt
  • Saját magad összeizzadsz néhány sort, de igazából összefüggéstelen, tények felsorolásából álló listát hozol csak össze.
  • Kiváló szövegírói vénád van és alkotsz egy kiváló szöveget a weboldaladhoz, ami jól körülírja annak lényegét.
  • Van fogalmad róla hogyan működik a keresőoptimalizálás, ezért kifejezetten kulcsszóra optimalizált szöveget írsz, ami még látogatót is hozhat a keresőből.

Te melyik kategóriába tartozol?

A többség az első kettőbe tartozik, tehát egyértelmű versenyelőnyre tehetsz szert, csak azzal, ha jobban ügyelsz a szövegeidre. Vizsgáljuk meg mind a 4 esetet egyenként. Mi történik a weboldal szövegírás után ha…

…másolod a szöveget

Egyrészt nem leszel egyedi. Előfordulhat hogy egy kampányod során nem derül fény a turpisságra, de hidd ez csak idő kérdése. A másolt szöveggel a következőket érheted el.

  • A Google általában tisztában van vele ki volt az eredeti forrás, így nagy valószínűséggel őt fogja előresorolni a keresőben.
  • Kiderül a másolás ténye, és az a közönséged tudomására jut. Más tollaival ékeskedni nem túl bizalomgerjesztő, és ezt ők is tudni fogják.
  • Az eredeti tartalom szerzője is tudomást szerez a másolás tényéről, és lépéseket tesz ellened.

Szóval szöveget másolni nem túl jó ötlet, meg egyébként sem etikus.

…összeizzadod a weboldal szövegét

Ez már önmagában is sokkal jobb ötlet, mint az előző. Lássuk be nem mindenkinek van érzéke, sőt huzalma a szövegíráshoz (főleg a SEO szövegíráshoz).

Szóval ha megelégszel egy közepes népszerűséggel lehet hogy ez a megoldás is jó lesz neked. A legrosszabb ami történhet:

  • A kereső félreértelmezi a mondandódat és irreleváns kulcsszavakra fog megjeleníteni a keresőben, vagy meg sem jelensz csak a listák legvégén.
  • A látogatóid nagy vonalakban érteni fogják mi a weboldal célja, de csak akkor jönnek ha információra van szükségük rólad, és tudják hogyan érhetik el a weboldalad

Szóval ezzel is ellehet boldogulni, azonban túl nagy kitörésre ne számíts, amíg így állsz hozzá. A szövegírást egyébként is élvezni kell, amire sokan nem képesek. Szerencsére ha te nem élvezed még mindig megbízhatsz egy vérbeli szövegírót, aki elvégzi helyetted a munkának ezt a részét.

…kiváló szövegírási vénád van

A weboldal szövegírás után jöhetnek az eredmények. Az az igazság, hogy a legtöbb szövegíró nem biztos hogy őstehetség. Képesek tanulni és megújulni. Az első szövegeimet jónak éreztem én is, de ha ma visszaolvasom őket, csak hibákat látok bennük. Ha néhány év múlva elolvasom ezt, valószínűleg ebben is hibákat fogok találni.Szóval ne a tökéletességre törekedj, valaki mindig lesz akinek úgysem tetszik.

De ne térjünk el a tárgytól. Ha a szöveged informatív, és hosszabb mint néhány mondat, úgy hogy közben el sikerül kerülnöd a mellébeszélést, joggal számíthatsz arra, hogy:

  • A weboldalad keresőforgalma némiképp megnövekszik
  • Az olvasóid, és a vevőid valós információt kapnak tőled, amit meg is jegyeznek
  • Ha valaki megnyitja a weboldalad, valószínűleg más benyomást kelt majd benne (még akkor is ha nem olvassa el részletesen)

… kulcsszóra optimalizált szöveget írsz

A kulcsszó alatt azt a keresőkifejezést értjük, amelyet a keresőbe beírnak a felhasználók. Jobban szeretem a keresőkifejezés megnevezést, hiszen sok esetben nem csak egy szóról beszélünk.

Ha a szövegírást megelőzi egy kulcsszókutatás, akkor valószínűleg teljesebb képet kapsz majd arról, hogy mire is kíváncsiak a keresőt használók. A SEO szövegírás után joggal várhatód a következőket:

  • Az általad meghatározott kulcsszavakra erősödni fog a keresőpozíciód
  • A témával kapcsolatban könnyebben szakértővé válhatsz, hiszen egy kulcsszókutatás segíthet abban is hogy lefedd egy témakör minden részletét

A SEO szövegírás ugyanaz mint a keresőoptimalizálás?

Közel sem. A keresőoptimalizálási stratégiád egyik alapköve lehet a tartalommarketing, de önmagában nem működőd képes.

Kivétel ez alól is van, hiszen ha tudatosan kulcsszó-optimalizáltan egy adott témáról blogolsz, legalább heti rendszerességgel, akkor egy idő után joggal számíthatsz növekedésre is.

 

Szeretnél többet tudni? Írj nekem!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek