A rosszul megválasztott webtárhely története

Pityu weboldala kezdett sikeressé válni. Egyre többen látogatták, beérkeztek az első megrendelések is, és a Google-ből is értékes látogatókat szerzett. Úgy érezte most jött el az ideje egy komolyabb kampánynak. A kampányt gondosan megtervezte, majd amikor minden katonás rendben volt, el is indította azt. Ekkor azonban tragikus dolog történt!

A honlap webtárhelye a legforgalmasabb időpontban csődöt mondott. A Google keresőrobotja azt észlelte, a weboldal nem működik. Elraktározta az információt, miszerint az oldal nem tölt be, majd megüzente a központi számítógép dolgozóinak:
-Vegyétek figyelembe ezt is, amikor a találati listát állítjátok össze.

angry man photoMielőtt a visszasorolás megtörtént volna érkezett pár látogató a keresőből aki úgy gondolta, végre megtalálta a régóta keresett termékét, Pityu webáruházában. Az oldal azonban nem működött. Az egyik sértődött vásárlójelölt mérgesen bezárta az oldalt, különféle szitkokat szórva az oldal tulajdonosára.
– Én vásásrolni szeretnék és nem képesek arra az egyszerű dologra hogy kiszolgáljanak? – hangzott a monitor előtt ülőtől.

Pityu éppen tárgyalt az egyik beszállítójával így nem vette észre hogy gond van. A kampány folytatódott a hirdetési költségek pedig szépen lassan fogytak. A Facebook hirdetések sikeresek voltak, azonban amikor a fogadó oldalra érkeztek volna az újdonsült ügyfelek, őket is csak a nagy üresség és a végtelenségig forgó betöltést jelző animáció fogadta.

Az egész nem tartott mindössze egy órán át, amíg a tárgyalás folyt, így Pityu észre sem vette mi történt. Mikor a kampányát ellenőrizte, azt látta, hogy jelentős összeget költött el, de hasztalanul, hát leállította a kampányt, azzal a tudattal hogy ez is csak pénzkidobás.

Mindez a webtárhely miatt?

A tárhelyek megválasztása több olyan kockázatot is rejt, amire valószínűleg ritkán gondolunk. Pityu nem feltétlenül választott rosszul, inkább úgy fogalmaznék kihagyott pár lényeges részletet a tárhely megválasztása során. A legjobb tárhelyek esetében is előfordulhatnak problémák. Egy ütemezett karbantartás során pár órára működésképtelenné válhatnak a szolgáltatásaink, egy túlterhelés elérhetetlenné teszi eboldalunkat. A különbség nem feltétlenül csak itt keresendő. Persze lényeges szempont a tárhely ereje is.

Amíg kis forgalomra számítunk, mondjuk napi kevesebb mint 100 látogatóra szükségtelen a legerősebb tárhelyet választanunk. Sokkal inkább a kommunikáció a lényeges szempont amire figyelnünk kell. A legtöbb esetben a szolgáltatók garantálnak valamilyen mértékű rendelkezésre állási időt. Ez egyfajta biztosíték, amit arra adnak, hogy folyamatosan elérhető lesz a weboldalad.

Mik lehettek a problémák?

Pityu esetében a problémát az is okozhatta, hogy a kampányidőszak, és a Google keresőből érkező forgalom hirtelen olyan mennyiségű látogatót hozott, amit a tárhely már nem tudott kiszolgálni. Ebben jelentős szerepet játszik persze maga a weboldal is amit futtatunk a webtárhelyen. Szóval ha leáll az oldalunk először ellenőrizzük hogy vajon nálunk van e a baj.

Másik lehetséges probléma egész egyszerűen egy hardverhiba a szolgáltatónál. A szerverek is tönkremehetnek időnként. Az már más kérdés hogy hogyan védekeznek ez ellen a tárhelyeket adó cégek szakemberei.

Milyen kárt okozott a webtárhely problémája?

Mint a történetből kiderült, az károk járulékosak, és előfordulhat, hogy Pityu számára soha nem fognak kiderülni a valódi okok. Csak gondoljunk bele:

  • A bolt valószínűleg elesett néhány eladástól, amit még kihever egy valamire való vállalkozás, de mi a helyzet akkor, ha az egyik vásárló pont egy prémium ügyfél lett volna?
  • A keresők valamilyen szinten tolerálják az ilyen jellegű hibákat, azonban ha ez többször is előfordul, már jelentős visszaesést okozhat a keresési forgalomban.
  • Elképzelhető, hogy Pityu, mivel nem ellenőrizte elég körültekintően a kampánya eredményeit, abban a tévhitben fog tovább dolgozni, hogy a cége számára elkészült kampány bevételtermelő képessége 0, és elkezd más lehetőségek után kutatni. Mindeközben elképzelhető, hogy pont a kampány elképesztő sikere volt az ami a problémát okozta.

Milyen tárhelyszolgáltatót válasszak?

server photoMindenki válassza a neki leginkább megfelelő webtárhely szolgáltatót. Ez így túl egyszerű lenne igaz?

  • A kis forgalmú weboldal-tulajdonosok számára ideális lehet egy kisebb kapacitású webtárhely is.
  • A bloggerek, még ha kisebb célközönséggel is rendelkeznek készüljenek fel a kicsivel nagyobb forgalomra.
  • A komoly forgalommal számolók, webáruház tulajdonosok számára a Virtuális Magán Szerverek azaz VPS kiszolgálók nyújtják a legbiztonságosabb megoldást.

Itt kaphatsz egy kis segítséget a legjobb tárhely szolgáltató kiválasztásához. Ha már tudod mire van szükséged érdemes szétnézned itt.

Pityu valóban így járt?

A történet, habár a valóságban is előfordulhat hasonló eset, ebben a formában nem történt meg. Tudtom szerint nem. Legalábbis Pityuval semmi esetre sem 😉

 

Ha tetszett Pityu története és szeretnéd megismertetni az ismerőseiddel kérlek használd az oldalon található megosztásra szolgáló gombokat.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés