Miért kell megváltoztatnunk a nofollow linkek szerepét 2020-ban?

Ezt csinálják a nofollow linkek?

Ha a weboldaladon egy hivatkozást jelenítesz meg, befolyással lehetsz arra, hogy a kereső miként értékelje annak tartalmát. A nofollow linkek használatával befolyásolhatod azt, hogy a Google keresője milyen módon térképezzen fel egy hivatkozást a webhelyeden.

A Google 2019 Szeptemberében bevezetett 2 új link attribútumot is, ezekről lentebb olvashatsz!

Mit jelent a nofollow link kifejezés?

Ahhoz hogy pontosan megértsük mi is az a nofollow, először tisztázzuk mi az a follow vagy dofollow

Dofollow

Amikor egy weboldalba hivatkozást ágyazunk, alapvetően az “dofollow”-ként jelenik meg. Valójában ilyen attribútum nem létezik, tehát ne kezdjük el a forráskódban történő keresését. Ezt inkább csak a szakzsargonban hallhatjuk.

Tehát ezeket a dofollow hivatkozásokat a keresőrobotok követik, befolyással bírnak a PageRank értékekre.

Nofollow

Amikor nem szeretnénk hogy a keresőrobot figyelembe vegye a hivatkozást, mely az oldalon szerepel, a már említett nofollow attribútummal kell azt jelölni. Amikor egy hivatkozás nofollow attribútummal bír, a kereső nem veszi azt figyelembe, és elméletileg nincs hatása a rangsorolásra.

Nofollow használata

A nofollow linkek a hivatkozás rel tagján keresztül jelölhetők a következő módon:

<a href="https://itzen.hu/nofollow" rel="nofollow">Ezt a hivatkozást nem követei a kereső!</a>

Mikor használjuk a nofollow attribútumot?

A Google ajánlásai szerint a következő esetben érdemes használni a rel=nofollow-ot:

Akkor használja a nofollow értéket, ha a többi érték nem jöhet szóba, és azt szeretné, ha a Google inkább nem társítaná webhelyét a linkelt oldalhoz, illetve nem az Ön webhelyéről térképezné fel a linkelt oldalt.

A Google saját bevallása szerint nem követi a nofollow linkeket, de ez nem jelenti azt hogy ezzel kizártuk az oldalt a keresőből, csak az adott hivatkozás nem erősíti a megjelenését.

Nofollow linkek a gyakorlatban

Naivitás lenne azt hinni hogy a Wikipédia alapvetően nofollow hivatkozásai egy adott témában nincsenek befolyással a keresőpozícióra.

A Google elképzeléseivel alapvetően nem lenne probléma, ha minden webmester tisztában lenne az attribútum használatának lényegével. Illetve azt se feledjük, hogy akik tisztában vannak vele azok sem tartják be, vagy értenek egyet a használatával.

Szóval a Google-nek is valószínűleg alkalmazkodnia kell, vagyis valamilyen mértékben értékelnie kell a nofollow hivatkozásokat is. Valószínűleg így is van, esetleg a súlyozásban lehetnek eltérések.

AZ ITZen javaslata a nofollow linkeki használatára

  • Ha linket építesz a weboldalaidra, érdemes néhány nofollow hivatkozást is begyűjtened, hiszen így természetesebb a linkhálózatod felépítése.
  • Alapvetően a weboldaladon belül akkor használj nofollow-ot, ha egy hivatkozott oldalt nem szeretnél a keresőben erősíteni.
  • Ne gondold hogy a nofollow használatával megakadályoztad hogy a hivatkozásod tartalma indexelt legyen

Új linkattribútumok a Google-től

A Google 2019 szeptemberétől bevezetett 2 új linkattribútumot, melyek a hagyományos nofollow hozzáállást kicsit finomítják. A két új attribútum a szponzorált tartalom és a felhasználó által generált tartalom megjelölésére ajánlott.

rel=”sponsored” – avagy szponzorált linkek

Ezt a jelölést akkor javasolja a Google, ha az oldaladon hirdetsz egy más weboldalt. Lényegében a hirdetések és a szponzorációk jelölendők általa.

<a href="https://itzen.hu" rel="sponsored">Szponzorált tartalom</a>

rel=”ugc” – User Generated Content

Mint a rövdítés is mutatja ez a felhasználók által generált tartalomra vonatkozik. Ezt érdemes használni a fórumok és a hozzászólások linkjei esetén.

Persze az ajánlás arra is kitér, hogy amennyiben jutalmazni szeretnéd az oldalad felhasználóit, érdemes eltávolítani a jelölést.

Melyik linkattribútumot követi a Googlebot?

Az itt felsorolt attribútumokkal jelölt linkeket a keresőmotor jellemzően nem követi. Tehát linképítés során ne várj el túl sokat az ilyen típusú linkektől.

Mégis érdemes újragondolni az eddigi linkelési módszert, hiszen ha a jelölésrendszert használod, a Google keresőmotorja könnyebben fogja értelmezni a weboldalad felépítését, amit mint jól tudunk, honorálni is fog.

Érthető voltam?

Ha egyetértesz a leírtakkal, jelezd egy megosztással, ha vitatkozni támad kedved, vagy kérdésed van, nyugodtan írd meg hozzászólásként, vagy:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .