Nofollow linkek szerepe a link építésben

Ezt csinálják a nofollow linkek?

Ha a weboldaladon egy hivatkozást jelenítesz meg, befolyással lehetsz arra, hogy a kereső miként értékelje annak tartalmát. A nofollow linkek használatával befolyásolhatod a hivatkozások erejét.

Mit jelent a nofollow link kifejezés?

Ahhoz hogy pontosan megértsük mi is az a nofollow, először tisztázzuk mi az a follow vagy dofollow

Dofollow

Amikor egy weboldalba hivatkozást ágyazunk, alapvetően az “dofollow”-ként jelenik meg. Valójában ilyen attribútum nem létezik, tehát ne kezdjük el a forráskódban történő keresését. Ezt inkább csak a szakzsargonban hallhatjuk.

Tehát ezeket a dofollow hivatkozásokat a keresőrobotok követik, befolyással bírnak a PageRank értékekre.

Nofollow

Amikor nem szeretnénk hogy a keresőrobot figyelembe vegy a hivatkozást, mely az oldalon szerepel, a már említett nofollow attribútummal kell azt jelölni. Amikor egy hivatkozás nofollow attribútummal bír, a kereső nem veszi azt figyelembe, és elméletileg nincs hatása a PageRank-re.

Nofollow használata

A nofollow linkek a hivatkozás rel tagján keresztül jelölhetők a következő módon:

<a href="https://itzen.hu/nofollow" rel="nofollow">Ezt a hivatkozást nem követei a kereső!</a>

Mikor használjuk a nofollow attribútumot?

A Google ajánlásai szerint 3 esetben érdemes használni a rel=nofollow-ot:

  1. Nem megbízható tartalom: Azaz olyan esetekben , ha a hivatkozott oldalt nem szeretnénk erősíteni, de valami miatt mégis hivatkoznunk kell rá.
  2. Fizetett linkek: Az organikus találati lista összeállítása érdekében a nem természetes módon, azaz fizetett linkként szereplő hivatkozásokat is ezzel kell jelölni.
  3. A kereső számára nem elérhető tartalmak esetén: Ha például nem szeretnénk hogy a WordPress admin felületének bejelentkező oldala a kereső első oldalán jelenjen meg, de a rá mutató hivatkozást el szeretnénk helyezni a láblécben, használjuk a nofollow attribútumot.

A Google saját bevallása szerint nem követi a nofollow linkeket, de ez nem jelenti azt hogy ezzel kizártuk az oldalt a keresőből, csak az adott hivatkozás nem erősíti a megjelenését.

Nofollow linkek a gyakorlatban

Naivitás lenne azt hinni hogy a Wikipédia alapvetően nofollow hivatkozásai egy adott témában nincsenek befolyással a keresőpozícióra.

A Google elképzeléseivel alapvetően nem lenne probléma, ha minden webmester tisztában lenne az attribútum használatának lényegével. Illetve azt se feledjük, hogy akik tisztában vannak vele azok sem tartják be, vagy értenek egyet a használatával.

Szóval a Google-nek is valószínűleg alkalmazkodnia kell, vagyis valamilyen mértékben értékelnie kell a nofollow hivatkozásokat is. Valószínűleg így is van, esetleg a súlyozásban lehetnek eltérések.

Az ITZen-nél ezt javasoljuk

:

  • Ha linket építesz a weboldalaidra, érdemes néhány nofollow hivatkozást is begyűjtened, hiszen így természetesebb a linkhálózatod felépítése.
  • Alapvetően a weboldaladon belül akkor használj nofollow-ot, ha egy hivatkozott oldalt nem szeretnél a keresőben erősíteni.
  • Ne gondold hogy a nofollow használatával megakadályoztad hogy a hivatkozásod tartalma indexelt legyen

 

Te mit gondolsz a témáról?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.