Online marketing tanácsadás, 11 azonnal alkalmazható tipp az ITZen-től

Szeretnél jobb eredményeket elérni az online marketingben, de nem tudod, merre indulj?

Ez a cikk nem általános tanácsokat sorol, hanem konkrét, azonnal alkalmazható online marketing tanácsadás-jellegű tippeket ad, amikkel már holnap javíthatsz kampányaid eredményességén. Ha nem csak inspirációt, hanem valódi megoldásokat keresel, jó helyen jársz.

1. Hogyan tudnám növelni az eladásaimat a webshopban?

Az eladások növelése összetett feladat. Más a helyzet, ha már vannak vásárlóid, és más, ha még csak ritkán érkezik megrendelés. A legfontosabb, amit tehetsz: teremts összhangot az online marketingedben. Kezdj el stratégiában gondolkodni, és gyűjts minél több információt a piacodról, weboldaladról, konkurenciádról.

2. Melyik marketing csatornát érdemes először használnom, ha most indulok?

A legfontosabb csatornád a saját weboldalad. Ez az alap, viszont itt a legnehezebb forgalmat generálni. A közösségi média csatornák (pl. Facebook, TikTok) csábítók lehetnek, de a számok (pl. 50.000 megtekintés) gyakran félrevezetők – nem biztos, hogy valóban segítik az eladást.

3. Miből tudom meg, hogy egy hirdetés működik vagy sem?

Ha fut egy hirdetésed, de nincs belőle értékesítés – ott valami nem működik. De az, hogy van vásárlás, még nem jelenti automatikusan, hogy jó a kampány.Mérned kell, lehetőleg profin. Használd a konverziómérő eszközöket, vagy bízz meg szakembert a beállításokkal.

A hirdetések statisztikái jó támpontok lehetnek, de nem mindig tükrözik a valós eredményeket.

Webshop esetén egyszerűbb mérni, de például szolgáltatásnál már bonyolultabb a kép. Ráadásul a platformok saját érdekeiket szolgálják, miközben statisztikákat adnak – ne felejtsd el, ők is cégek.

4. Honnan tudjam, hogy a weboldalam jó? Nem lehet, hogy ott van a gond?

A weboldalad biztosan nem tökéletes – és nem is lesz az. Fogadd el. Sok projekt azért fullad kudarcba, mert a tulajdonos nem tudja elengedni a saját fejében kialakult képet.

Koncentrálj arra, mitől jó értékesítési szempontból:

  1. Egyértelmű, mit lehet megrendelni, és mivel jár
  2. Nem akadályozza a felhasználót a vásárlásban
  3. Egyszerű, letisztult felület
  4. Hiteles, biztonságos megjelenés

5. Mennyi pénzt érdemes hirdetésre költenem havonta?

Minél többet – de csak akkor, ha már elkezdett megtérülni a hirdetésed. Kezdetben annyit költs, hogy legalább valami visszajöjjön. 

Ahogy Dan Kennedy mondta:

Ez nem azt jelenti, hogy végtelen pénz kell – hanem hogy építs olyan marketingmixet, amit skálázni tudsz. Kisebb cégeknél ez gyakran könnyebb, mint a nagyoknál. Ha segítségre van szükséged érdemes az első lépéseknél igénybe venni egy Google Ads tanácsadást.

6. Facebookon vagy inkább Google-on hirdessek?

Nem szabály inkább csak elv. A Google segít igényeket kiszolgálni, a Facebook meg akkor ha el kell magyarázni a terméked vagy a szolgáltatásod. Érdemes azonban kombinálni a kettőt.

7. Milyen kampányt indítsak, ha még senki sem ismer?

Indulj a Social Media platformokon – ott, ahol a célcsoportod van. Nem a platform neve számít, hanem a közönséged.  Brandépítésre itt éred el a legnagyobb tömeget, gyakran a legalacsonyabb költségen.

8. Használhatok mesterséges intelligenciát a marketingemhez?

Igen. A nagy nyelvi modellek (LLM-ek) segíthetnek a kampányelemek megalkotásában. Nem mindegy hogyan, de nem érdemes kihagyni. Ugyanakkor, ha jól használod egy megfelelően kialakított, betanított LLM kiváló online marketing tanácsadást is tud végezni.

Nem lesz teljesen olyan mint egy ember által nyújtott tapasztalati szolgálatás, de a nagy mintákban jól tud segíteni.

9. Mennyire számít a SEO? Érdemes vele foglalkozni?

Pályafutásom lassan 20 éve alatt mér többször eltemették a SEO-t. De még mindig itt van. Sokat változott, de jelentős tényezője az online marketingnek. A fentebb említett mesterséges intelligencia jelenség ismét változást idézett elő, de valószínűleg ez nem jelent többet, mint újabb paradigmaváltást. A SEO sokba kerül de végső soron, ha nagyon nagy baklövést nem követsz el, végigköveti a vállalkozásod teljes életét.   

Egy hirdetés, egy Social Media oldal idővel eltűnik a süllyesztőben. Egy jól pozicionált weboldal azonban mindig megtalálható lesz a keresőkben, akár Google-nek, akár Bingnek, akár ChatGPT-nek hívjuk.

10. Írjak blogot? Tényleg segít eladni?

Ha jól csinálod: az egyik legerősebb eszközöd lehet.

Ha nem tudod, mit csinálsz: sok energiád megy kárba.

Kezeld a blogot a SEO részeként – így lesz igazán hatékony.

11. Van AI-eszköz, ami segít jobban megérteni a vásárlóimat vagy automatizálni a marketinget?

Igen. Az LLM-ek (pl. ChatGPT, Gemini) nagy adathalmazok alapján dolgoznak, és segítenek a célcsoportod megismerésében. Tegyél fel nekik kérdéseket – majd ellenőrizd, hogy a válaszok tükrözik-e a valóságot.

Ha másra nem is lesz jó, arra mindenképpen hogy leromboljon néhány paradigmát benned.


Remélem ez az online marketing tanácsadó oldal segített néhány kérdést tisztázni benned. Ha merültek fel újak, akkor tudunk beszélni is, foglalj időpontot:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

További cikkek