Az organikus forgalom növelése sokkal bonyolultabb, mint ahogy elsőre gondolunk rá. Elméletileg egyszerű, növeljük a kulcsszószámot, vagy erősítjük a pozíciókat és már jönnek is az extra felhasználók. Azonban ez egy idő után ez már nem működik.
Amikor egy weboldal keresőoptimalizálása megkezdődik, látványos forgalomnövekedésnek lehetünk szemtanúi. Azonban az idő múlásával a növekedés üteme lelassul, stagnálni kezd. Azt meg ugye tudjuk hogy a természetben semmi sem állandó, a forgalom is vagy növekszik vagy csökken.
Az esettanulmány
Merészet gondoltunk 2018 Decemberében, és 3 egymástól független projektet is elvállaltunk sikerdíjas megállapodással. A számokat mi határoztuk meg, és bevállalósak voltunk.
A sikerdíjas projektek valódi kockázatot jelentettek, hiszen a munkabérünkre a projektek ideje alatt is szükség volt, márpedig egy ilyen munka elég sok munkát és időt igényel.
Mindhárom esetben az organikus keresési forgalom növelésére „fogadtunk”, a következő mértékben:
- 726 kattintásról 1500 kattintásra (3 hónapos időszakban)
- Havi 500 látogatóból, havi 1000-et csinálunk 3 hónap alatt
- Havi 250 látogatóból havi 1000-et 3 hónap alatt.
Nagyjából mindhárom esetben realitás állt az ajánlat hátterében, viszont egyiket sem sikerült határidőre teljesíteni.
Organikus és keresési forgalom közötti különbség
Organikus forgalom alatt jellemzően a keresési forgalmat értjük, azonban nem csak a Google keresője létezik. Így az organikus forgalom növelését elérhetjük úgy is, hogy más keresőmotorból szerzünk forgalmat (pl. Bing)
Forgalomnövelés módszerei
Alapvetően nem tartalombővítésre alapoztunk, a következő eljárásokat végeztük el
- Aktuális tartalmak auditja, bővítése
- Technikai tényezők javítása
- Ki nem használt kulcsszó-potenciálok kihasználása
- Offsite módszerek (pl linképítés)
Eredmények
Az eredmények érdekes módon kimutathatóak, viszont a forgalom nem akart az elvárt mértékben növekedni. Eltelt egy kis idő, mire kibogoztuk, de azért sikerült rájönni az okaira.
Sok esetben észleltünk növekedést, viszont volt egy hirtelen visszaesés is, ami köthető a „Florida 2” nevű algoritmusfrissítéshez is valószínűleg. Néhány kulcsszó esetében a weboldal minőségi faktorai nem feletek meg a kereső feltételeinek.
A módszerünk központi elem volt a már létező kulcsszókészlet erősítése, az egyik projektnél meg is dupláztuk az első oldalon szereplő kulcsszavak mennyiségét (Search Console átlagos pozíció mutatója alapján). 180-ról 380-ra emeltük az első oldalas kifejezések számát.
Bizonyos kulcsszavak esetében ez jelentős forgalomnövekedést is okozott. A legszembetűnőbben egy eleve első oldalon lévő kifejezés esetében nőtt szintén duplájára az átkattintások száma. 1 pozíciót erősödött átlagosan.
Mi volt akkor a probléma?
Ugye az eddigi adatok azt mutatják szépen növekszik, erősödik a kulcsszavak pozíciója és jön is az extra forgalom. A projektek esetében voltak közös, és a területre jellemző okok is:
- Keresési trendek: A forgalmat húzó kifejezések keresési volumenjei az időszakban csökkentek. Azaz hiába volt első oldalon egy kifejezés nem hozta a megszokott forgalmat még erősödő pozíció esetén sem.
- Algoritmusfrissítés: Több is volt, a pontos hatásait nehéz kimutatni, de esetenként nem könnyítették meg a kivitelezést. Nem szoktunk túl nagy jelentőséget fordítani ezekre, mivel tiszta módszerekkel dolgozunk, és ritkán szól bele jelentősen a frissítés a saját projektjeinkbe (inkább pozitívan akkor is). Ezek azonban nem a mi projektjeink voltak eredetileg.
- Tartalom: Jelentős fogalomnövelést tartalmi stratégia nélkül nem igazán lehet elérni. Itt pedig ilyenünk nem volt. Szóval ha nem érted mire jó a blog, hát erre…
Sikeres volt a sikerdíjas keresőoptimalizálás?
Mindent összevetve, ugyan nem a várt eredményeket kaptuk, de a projektek mindegyike sikerese volt.
Gondoljunk csak bele, az algoritmus akkor is lefut ha éppen nem zajlik forgalomnövelés az oldalon. Vajon hogyan tágulna a pupillád, ha a stagnálás helyett egy meredek zuhanást látnál a forgalmi statisztikáidban? Márpedig legalább az egyik projektnél pontosan ez történt volna. Gyakorlatilag kompenzáltuk a zuhanást és fel sem tűnt.
A forgalom növekedése ugyanakkor megtörtént, csak nem a vállalt mértékben:
- 726 kattintásból – 1290 lett
- Havi 500 látogatóból, havi 610 lett
- Havi 250 látogatóból havi 470 lett
A 3 projekt ezen felül olyan jellegű tapasztalatot adott, amit nem tanítanak meg a keresőoptimalizálási szakmunkásképzés során.
Ugyanakkor azt is sikerült megérteni, miért nem érdemes ezen a területen sikerdíjas munkát vállalni. A 3 projektbe fektetett energia itt még megtérülni látszik, hiszen a következő projektekben ezt a tudást már felhasználjuk, apropó, szerenéd kipróbálni a..