A SEO PR cikk megfogalmazás kissé félrevezető megnevezés lehet azok számára akik ismerik a marketing PR fogalmának jelentését. A különbség a PR cikk és az advertorial között a következő:
PR cikk
A PR cikk tulajdonképpen, olyan folyamat amikor egy szervezetről hír formájában jelenik meg valamilyen információ. Jelen esetben a legfontosabb különbség, hogy ez nem kerül pénzbe a megjelentetése.
PR cikk meghatározása a Wikipédián
Advertorial
A SEO PR cikk alatt gyakran ezt értik, azonban ez jelenti valójában fizetett cikkmegjelenést különböző médiákban.
SEO PR cikk
Igazából mindkettő módszer felhasználható a keresőoptimalizálás során. Az advertorial jellegű megjelenés során általában erős DA és PA mutatókkal rendelkező oldalakon jelenik meg valamilyen releváns tartalom, melybe a hivatkozott webhely kerül.
A hagyományos PR megoldások során pedig különböző valóban PR eszközökkel próbáljuk elérni, hogy a kiadott közlemények megjelenjenek a sajtóban, vagy hivatkozzanak rá például a bloggerek.
Én is akarok ilyet
Ha SEO PR cikk megjelenést szeretnél, olyan marketing szövegeket kell készítened, amelyek felhasználói élményt is figyelembe véve készülnek. Sokan akik nem a hagyományos értelemben vett PR (Public Relations) fogalomrendszerében gondolkodnak, azt gondolják, a PR cikkek, azok a 30 filléres szövegírók által készített betűhalmazok, amikbe belerakunk egy kulcsszót ami kattintható:
Például ez egy tipikusan olyan mondat ami nem igazán fog semmi lényeges információt átadni de lehet belőle kattintani a keresőoptimalizálás szóra, ezzel pedig meg is nyertem a versenyt. Na jó nem vagyok büszke erre a bekezdésemre, de még mindig jobb mint néhány kiépített link amivel korábban találkoztam, szerencsére inkább csak a konkurenciánál 🙂
- Egy jól megírt szöveg munkát és erőfeszítést igényel.
- Egy olyan weboldal, ami értéket képvisel a SEO-ban folyamatos organikus forgalmat hoz önmagában is.
- Szerencsére egy ilyen megjelenés nem elérhetetlen számodra sem
a gyakorlatban ezt gyakran úgy alkalmazzák, hogy a pl féloldalas cikkben csak a téma, a tartalom szerepel, és nem vagy alig esik szó a cégről, vagy a weboldalról, viszont alatta van a tartalomra reflektáló féloldalas hirdetés elérhetőséggel, weboldallal együtt
Valóban van ilyen megoldás is, azonban ennek a keresőoptimalizlálásra nincs olyan mértékű pozitív hatása tapasztalataim szerint.
Természetesen, ha ismert megjelenítőről beszélünk hatásos megoldás ez is.