Miért szeretek szöveget írni? (És ez miért jó neked?)

mi az a szövegírás

Mostanában sokszor ismétlődik az életemben az egyik kicsit ironikusan vicces, kicsit ciki szituáció. Eddig, ha valaki megkérdezte mi a munkám, a “rendszergazda” válasz kapcsán nagyjából be is tudta lőni a munkakörömet… néhány perc múlva pedig már tuti kérdősködni kezdett valami nyűgje kapcsán. (Ezt utáltam.) Most már viszont szövegíró vagyok: a legtöbben először értetlenkednek, majd amikor röviden elmagyarázom, mi is az a “szövegírás”, még jobban értetlenkednek. Most elmondom, mit is csinálok és ebből neked hogy lesz hasznod.

Mi a munkám szövegíróként?

Az ITZenes szövegírói munkaköröm öt feladattípusból áll:

  • A keresőoptimalizálásos vagy blogvezetéses ügyfeleink számára írok blogbejegyzéseket adott témában, rendszeresen.
  • Egyszeri megbízások alapján írok megadott témával kapcsolatban blogbejegyzéseket.
  • Készülő, költöző vagy éppen frissítésre szoruló weboldalak szövegeit bővítem vagy hozom jobb formába.
  • Szakmai jellegű szövegeket fordítok.
  • Saját felületeinkre írok tematikus blogbejegyzéseket keresőoptimalizálás, spórolgatás, informatikai eszközök, gazdaság és multimédiás dolgok (filmek, sorozatok, videojátékok) kapcsán.

Miért jó nekem ez a munka?

  • változatos: utálom a monoton feladatokat
  • kreativitást igényel
  • nagy mozgásteret ad
  • lazán oszthatom be a munkaidőmet
  • egy Smart Krumpli© is elegendő hozzá, ha lehet rajta netezni és szöveget írni
  • folyamatos fejlődést igényel
  • néha kihívás, néha rutin
  • sok hasznos dologgal ismerkedhetem meg

hatékony szövegírás

Hogyan néz ki egy átlagos blogbejegyzésünk? Hogyan készül?

Mielőtt bármi történne, minden részletet le kell egyeztetni a cikkel kapcsolatban. Milyen hangnemben kell íródnia? Mennyire kell szakmai mélységbe menni? Milyen hosszú legyen?

A kezdeti egyeztetést és opcionális kulcsszókutatást követi a kutatásos szakasz, amelynek még egy durvább cikk, vagy kövérebb cikksorozat esetén is bele kell férnie néhány órába. Ebben a szakaszban gyakori, hogy egy kérdőívet küldünk vissza az ügyfélnek, amelyben tevékenységére vagy szakmai ismeretekre vonatkozó kérdésekre kell bőbeszédűen válaszolnia. Te értesz a szakterületedhez, mi értünk a szakterületünkhöz: a szövegírás során össze kell hozni a kettőt.

A kutatás alatt általában már neki szoktam látni a vázlatírásnak, de a szöveg konkrét kidolgozása csak később jön. Kell egy kis szünet, amíg pihentetem a témát: az érési folyamat néhány óra is lehet, de masszívabb tudásanyag esetében lehet, hogy csak a következő nap állok neki az írásnak.

Ha rendszeresített cikkírásról van szó, amelynek témájában már járatosabb vagyok, akkor néha elég vázlatolni a szövegírás előtt. Ilyen esetekben a felmerülő konkrétabb kérdéséket már írás közben dolgozom fel.

Ha nincs megadva hosszal kapcsolatos elvárás, akkor 3000 whitespace-mentes karakterre szoktam törekedni. Az írásokat jól tagolom, igyekszem minél több hasznos információval feltölteni a szövegeket, hogy elégedetté tegyem az olvasót. Komolyabb témák esetében 4-5000 karakterről beszélünk, a masszívabb szakmai írásaink között pedig akár 8-10000-es szövegek is előfordulnak.

Ha kész az írás, ellenőrzöm. A helyesírásom jobb az átlagnál, viszont az önellenőrzés nem mindig pontos, ezért továbbítom Sándornak a szöveget ellenőrzésre, aki ezt elküldi az ügyfélnek.

Itt jön az első revízió, ami után a legtöbb esetben le is zárul a szövegírásos megbízás. A legtöbb esetben csak kisebb pontosításokat, 1-1 helyesírási javítást kell elvégeznünk a szövegen. Szerencsére a legtöbb ügyfelünk hozzánk hasonlóan a kooperatív mentalitás híve, így ezen a szakaszon gyorsan túl szoktunk lendülni.

A szöveg elkészültét követően néha az is előfordul, hogy mi publikáljuk az adott cikket. A GDPR miatt ezt már egy picit merevebben kezeljük egy ideje.

Miért alkalmazz szövegírót?

Szaktudással rendelkezni és eladni azt a szaktudást két teljesen különböző dolog; emlékezz, mennyit szívtál az állásinterjúkkal!

A mi dolgunk az, hogy a szakmai ismeretek, ismereteid egy részét ízlésesen kommunikáljuk a leendő vásárlóiddal és az érdeklődőkkel. A szövegírás megtanulható dolog, de rengeteg idő- és energia szükséges hozzá, nameg valamennyi érzék is. Lepasszolhatod a szövegírásos melókat a legjobb szakemberednek, viszont azzal valószínűleg csak a saját profitodnak fogsz ártani. Ő ért a dolgához, de messze nem biztos, hogy azt jól tudja kommunikálni, ha pedig meg is tanulná, akkor is a konkrét munkavégzéséből veszed el az időt.

A mi célunk az, hogy költséghatékonyan, rövid idő alatt készítsük el a tartalommarketingedhez szükséges szöveget. Mert hát minden szöveg tartalommarketinges eszköz, ami neked csak jót jelent.

Tévhitek a szövegírás kapcsán

Jöjjön néhány példa a civil hétköznapjaimból, na meg a problémás megbízásokból.

“De te akkor lényegében csak másolsz.”

Minden információnak van egy forrása és a legtöbb információt számtalan formában fel lehet használni.

Egy cikk tartalmának tervezésekor komoly hangsúlyt fektetünk arra, hogy az a cikk eredeti legyen, illetve bírjon valós tartalmi plusszal. Bedobunk egy szakmai véleményt, ügyfélspecifikus dolgokat írunk, elmondunk egy releváns, esetleg egy lerágott csont jellegű témát valami új, specifikus szögből közelítünk meg.

Forrásokat összegzünk, de plusz is adunk.

“Nem olvasnám el az írásaidat, mert úgy írsz valamiről, hogy nem is értesz hozzá.”

Van egy racionális határ, ameddig vállaljuk a szakmai szövegek megírását. Tegyük fel, hogy az autóban lévő klímáról kell írni 4000 karakterben: hogyan használjuk, hogyan tartsuk karban, mik a veszélyei, buktatói… semmi probléma, holnapra kész lesz.

Ha viszont a különböző hűtőközegek kémiai jellemzői alapján akarsz szakmai elemzést iratni, akkor rengeteg inputra lesz tőled szükségünk. Megírjuk azt is, de kooperatív munka lesz.

A kérdőív, a kutatás és az ügyfeleink által végzett szakmai revízió a garanciája annak, hogy írásaink valós tartalmat közölnek.

“Drágák vagytok, megíratom a beosztottammal.”

Csak ismételni tudom magam: ha a beosztottadnak ez nem szakterülete, akkor nem lesz költséghatékony a végeredményed.

“Láttam ilyen felhívást is a Facebookon.”

Nem, mi nem ebben a rendszerben dolgozunk. Adott témákra fix embereink vannak és csak megfelelő referenciák után adunk megbízást, így garantáljuk a szöveg magas színvonalát.

Végszó

Remélem, hogy elég jól bemutattam azt, hogy mi tartozik a munkakörömbe, illetve hogy milyen mentalitást képviselünk a megbízások kapcsán itt az ITZennél.

Minden írásunk kapcsán törekszünk arra, hogy referencia-munkáink színvonalát tükrözzék és a megbízások végrehajtása neked is és nekünk is költséghatékonyan, jó tempóval történjen meg.

még egy klasszikus írógép

A képek forrásai: [link], [link] éés [link]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..