Weboldal forgalomnövelés keresőoptimalizálással 90 nap alatt (frissítve 2021-es adatokkal)

A weboldal forgalomnövelés legjobb, és legtartósabb módszere a folyamatos kommunikáció, persze valamilyen tartalommarketing stratégia keretein belül. Ha jól tervezünk, és tartjuk is magunkat a tervhez, akkor nem csak hogy szert tehetünk rendszeres olvasókra, de ez pozitívan fog hatni a Google-ben betöltött szerepünkre is.Nézzük a részleteket:

A weboldal forgalomnövelési kísérlet alapja

A projekt középpontjában egy szórakoztató tartalmakat és filmkritikákat gyártó WordPress alapú weboldal áll. Eredetileg hobbiprojektként indult ma azonban egyfajta forgalomterelő, linképítésben jól használható weblapról van szó esetében.

Néhány hasznos statisztika az oldalról

  1. Az oldalon 20 bejegyzés szerepelt a kísérlet megkezdésekor
  2. A szöveges tartalmak 9561 szót tartalmaznak
  3. Átlagosan hetente egy új írás jelenik meg

Keresőoptimalizálás

A weboldal elindítása óta integrálva van a Google Analytics és a Search Console adatait is gyűjtöm. Az oldal keresőoptimalizálási munkálatai az első hónapban elvégzésre kerültek, de csak onsite módszerekkel. Azaz nem történt például linképítés.

A cikkek megírásakor mindig lényeges szempont volt az optimalizált tartalom elkészítése, ami bizonyos szinten kulcsszóra való optimalizálást jelentett, de csakis utólag, a természetes szöveg megírása után történt néhány apró módosítás.

A friss tartalmak megjelenésük után mindig kikerültek több közösségi oldalra is, többek között egy Facebook oldalra, egy Google+ oldalra, Twitterre és még néhány helyre.

Forgalmi források

Az oldal fő forgalmi forrásai az első időszakban a közösségi oldalak voltak, azonban a közösségi aktivitást folyamatosan csökkent, viszont közben növekedésnek indult a keresési forgalom.

Az utolsó 3 hónapban körülbelül ugyanannyian érkeztek a keresőből mint közösségi oldalról.

A forgalom lassan de fokozatos emelkedett, de jelentős eredményt sokáig nem hozott. Sokkal érdekesebben alakultak azonban a Search Console statisztikái, a keresőben való megjelenésről. A jelenleg vizsgált adat amiről ez a bejegyzés szól az azoknak a kereséseknek a száma, aminek a hatására a weboldal valóban megjelent a Google keresőben, függetlenül attól történt e átkattintás vagy sem.

A vizsgált időszak az elmúlt 90 nap, amikor két kiugró érték is található, és mindkettő egy bizonyos kulcsszóra vezethető vissza:

weboldal forgalomnövelés 3 hónap után
  1. A kulcsszóra az oldal bekerült a Google találati listájának első oldalára
  2. Ugyanaz a kulcsszó és még 3 variánsa is megjelent az első oldalon.

Mindkét eset után tartotta a pozícióját a keresőkifejezés, illetve látszik is egyfajta folyamatos növekedés a trendben.  Érdekesség hogy az oldalra a forgalmat 4 kifejezéskombinációból a legkisebb forgalmú hozta át, ez átlagosan 3 pozícióval volt fentebb a többinél, de nem került az első helyre (legalábbis tartósan).

Következtetések

A folyamatos tartalomfejlesztés igenis megtérül. A kiugró értékek magasabbra törésében jelentős szerepet játszik a folyamatosan bővülő tartalom. Amennyiben a Google azt látja, hogy időről-időre jelennek meg frissítések, azt figyelembe fogja venni a későbbiekben is.

A kulcsszóra való optimalizálás nem biztos hogy a leghatékonyabb módszer. A Google mesterséges intelligenciája, a RankBrain képes a hasonló jelentésű kifejezések beazonosítására, így a legjobb megoldás az ha ha sokszínűen fogalmazunk. Jelen esetben ugyanannak a kulcsszónak a többféle előfordulásáról volt szó, és csak ennek több mint 10 különböző kombinációja is megjelent a keresőben. A kapcsolódó jelentésű kulcsszavak ez még tovább növelhetik.

Használj statisztikákat. Hiszen így nyomon tudod követni azt hogy mi történik a weboldaladon kívül, arról nem is beszélve, hogy elképesztően jó tippeket ad időnként a statisztika arról mire érdemes pozicionálnod.

Hogyan növeljem a weboldalam forgalmát?

Kövesd a következő stratégiát, és 3 hónapon belül fel fog tűnni a változás:

  1. Ha eddig nem tetted meg vezesd be az analitikák használatát.
  2. Hetente írj legalább egy tartalmas blogbejegyzést, a weboldal fő témáját érintő kérdésekről, érdekességekről. A cikkeid legyenek tartalmasak, informatívak.
  3. Időnként vizsgáld meg melyik tartalmaid kapják a legnagyobb figyelmet, és vond le belőle a következtetéseket.

Na de mi történt 5 év alatt?

Bizonyára feltűnt neked hogy ez a cikk bizony 2016-ban készült. Viszont a keresőoptimalizálás hosszútávú folyamat, szóval elővettem újra ezt az oldalt. Az eredeti statisztikákhoz képest van némi változás:

  • A 20 cikkből mára 250+ publikált tartalom lett
  • A friss anyagok publikálása jelenleg már nem rendszeres, inkább kampányok szerint történik.
  • Stabilan megvan a napi 30-40 látogató a keresőből nyugalmi időszakokban, de kampányok közben ez általában felugrik napi 200+ fölé.

Persze időközben sokat változott a Google is, és az oldal fő profilját, azaz a filmcímekre optimalizált tartalmak forgalmát jelentősen befolyásolja hogy a Google is szolgáltat erről már a keresőben információt, szóval sokan már a keresés során választ kapnak egy filmmel kapcsolatos kérdésükre.

A tapasztalat 5 év után?

Még mindig ugyanaz, a weboldal forgalomnövelés legolcsóbb és leginkább hosszútávú eszköze a tartalmi stratégia. Még akkor is ki merem ezt jelenteni, ha belátom hogy ez azért nem egy jelentős forgalom, viszont sok esetben nincs is szükség nagy forgalomra.

Az is tény hogy aktív linképítéssel ilyen mennyiségű és minőségű (mert szempont volt hogy nem csak falra hányt borsó legyen a tartalom, hanem valódi információt közvetítsen) tartalommal, egy aktív linképítési kampány után a forgalom jelentőset tudna ugrani.

Ha azt gondolod a 250+ cikk sok, akkor igazad van. Sok munka vagy sok pénz előállítani, viszont neked nem biztos hogy szükséged van ennyire. Figyelj mondom, a képletet:

Legyen 50 kulcsszókutatás alapján elkészített valóban érdekes a szolgáltatásodhoz kapcsolódó blogbejegyzésed, kezd el terjeszteni, és garantálom hogy ezeket a számokat hozni fogod.

Ha nincs aki megírja neked az 50 cikket, akkor próbáld ki a szövegírási szolgáltatásom.

Hasznos volt? Mutasd meg másoknak is, használd a megosztásra szolgáló gombokat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés