Forgalomnövelés tartalommarketinggel 90 nap alatt

forgalomnövelés tartalommarketinggel

A forgalomnövelés legjobb, és legtartósabb módszere a folyamatos kommunikáció, amit weboldal esetében jelenthet például a rendszeresen frissülő tartalom. A módszer segítségével szert tehetünk rendszeres olvasókra, de pozitívan hat a Google-ben betöltött szerepünkre is. Hogyan is hat ez pontosan a weboldalunkra?

A háttértörténet

A projekt középpontjában egy szórakoztató tartalmakat és filmkritikákat gyártó WordPress alapú weboldal áll. Az oldal elsősorban hobbijellegű, különösebb üzleti háttere nincs.

Arról sincs szó hogy valami elképesztő mennyiségű szöveget tartalmaz. Az egyetlen ami stabilnak mondható az a rendszeres friss tartalom.

3 statisztikai adat:

  1. Az oldalon jelenleg 20 bejegyzés szerepel
  2. A szöveges tartalmak 9561 szót tartalmaznak
  3. Átlagosan hetente egy új írás jelenik meg

Keresőoptimalizálás

A weboldal elindítása óta integrálva van a Google Analytics és a Search Console adatait is gyűjtöm. Az oldal keresőoptimalizálási munkálatai az első hónapban elvégzésre kerültek, de csak onsite módszerekkel. Azaz nem történt például linképítés.

A cikkek megírásakor mindig lényeges szempont volt az optimalizált tartalom elkészítése, ami bizonyos szinten kulcsszóra való optimalizálást jelentett, de csakis utólag, a természetes szöveg megírása után történt néhány apró módosítás.

A friss tartalmak megjelenésük után mindig kikerültek több közösségi oldalra is, többek között egy Facebook oldalra, egy Google+ oldalra, Twiter-re és még néhány helyre.

Forgalmi források

Az oldal fő forgalmi forrásai az első időszakban a közösségi oldalak voltak, azonban a közösségi aktivitást folyamatosan csökkent, viszont közben növekedésnek indult a keresési forgalom.

Az utolsó 3 hónapban körülbelül ugyanannyian érkeztek a keresőből mint közösségi oldalról.

A forgalom lassan de fokozatos emelkedett, de jelentős eredményt sokáig nem hozott. Sokkal érdekesebben alakultak azonban a Search Console statisztikái, a keresőben való megjelenésről. A jelenleg vizsgált adat amiről ez a bejegyzés szól az azoknak a kereséseknek a száma, aminek a hatására a weboldal valóban megjelent a Google keresőben, függetlenül attól történt e átkattintás vagy sem.

A vizsgált időszak az elmúlt 90 nap, amikor két kiugró érték is található, és mindkettő egy bizonyos kulcsszóra vezethető vissza:

Search Console

  1. A kulcsszóra az oldal bekerült a Google találati listájának első oldalára
  2. Ugyanaz a kulcsszó és még 3 variánsa is megjelent az első oldalon.

Mindkét eset után tartotta a pozícióját a keresőkifejezés, illetve látszik is egyfajta folyamatos növekedés a trendben.  Érdekesség hogy az oldalra a forgalmat 4 kifejezéskombinációból a legkisebb forgalmú hozta át, ez átlagosan 3 pozícióval volt fentebb a többinél, de nem került az első helyre (legalábbis tartósan).

Következtetések

A folyamatos tartalomfejlesztés igenis megtérül. A kiugró értékek magasabbra törésében jelentős szerepet játszik a folyamatosan bővülő tartalom. Amennyiben a Google azt látja, hogy időről-időre jelennek meg frissítések, azt figyelembe fogja venni a későbbiekben is.

A kulcsszóra való optimalizálás nem biztos hogy a leghatékonyabb módszer. A Google mesterséges intelligenciája, a RankBrain képes a hasonló jelentésű kifejezések beazonosítására, így a legjobb megoldás az ha ha sokszínűen fogalmazunk. Jelen esetben ugyanannak a kulcsszónak a többféle előfordulásáról volt szó, és csak ennek több mint 10 különböző kombinációja is megjelent a keresőben. A kapcsolódó jelentésű kulcsszavak ez még tovább növelhetik.

Használj statisztikákat. Hiszen így nyomon tudod követni azt hogy mi történik a weboldaladon kívül, arról nem is beszélve, hogy elképesztően jó tippeket ad időnként a statisztika arról mire érdemes pozicionálnod.

Hogyan növeljem a weboldalam forgalmát?

Kövesd a következő stratégiát, és 3 hónapon belül fel fog tűnni a változás:

  1. Ha eddig nem tetted meg vezesd be az analitikák használatát.
  2. Hetente írj legalább egy tartalmas blogbejegyzést, a weboldal fő témáját érintő kérdésekről, érdekességekről. A cikkeid legyenek tartalmasak, informatívak.
  3. Időnként vizsgáld meg melyik tartalmaid kapják a legnagyobb figyelmet, és vond le belőle a következtetéseket.

Ha segítségre van szükséged keress fel bátran:

Ajánlat

Figyelmedbe ajánlom szövegírási szolgáltatásom.

Hasznos volt? Mutasd meg másoknak is, használd a megosztásra szolgáló gombokat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..