Természetes linképítés a gyakorlatban

Egy asztal székekkel, remekül tudja példázni a természetes linképítés folyamatát

Miről szól a természetes linképítés? A Google algoritmusa a természetes módon, azaz nem mesterségesen létrehozott említéseket, hivatkozásokat sorolja ide. Az offsite keresőoptimalizálás tehát önmagában nem a leginkább támogatott módszerek közé tartozik a Google oldaláról.

Jajjajj, akkor most építsek linkeket vagy ne?

Annyira nem kell azért megijedni. A Google nehezen tudja azt meghatározni hogy egy link természetes módon, vagy valamilyen megállapodás keretében épült e ki. Valójában az alapalgoritmus célja hogy releváns tartalmakat tudjon adni a felhasználóinak. Azonban ahhoz hogy meg tudja állapítani mi a releváns, nagy mértékben felhasználja a teljes hálózat tudásanyagát.

A Google tehát nem csak egy adott weboldalon megadott tényezők alapján rangsorol, hanem az alapján is hogy kik mit mondanak rólunk.

Nagyjából úgy kell ezt elképzelni hogy a weboldalunk egy étkezőasztal, de ahhoz hogy köré tudjanak gyűlni az emberek szükség van székekre, azaz más weboldalak hivatkozásaira. Minél több szék van az asztal körül, annál többen tudnak köré-gyűlni, azaz annál inkább alkalmas az asztal arra, hogy a vendégek kényelmesen megebédeljenek. De hová ülnek a vendégek? Nyilván oda ahol több hely van.

Ha minden vendég, aki az asztal köré akar gyűlni, hoz magának széket, akkor beszélhetünk természetes linképítésről. Viszont a személyzet helyezi el a a székeket, akkor már az mesterséges.

Mindkét esetben támogattuk azt hogy legyen hely az asztal körül. Lássuk azonban be, hogy jóval kisebb az esélye, hogy a vendégek odavigyék a széket maguknak, mondjuk egy étteremben. Főleg egy olyan kicsi közösségben, mint a magyar webes társadalom.

Ahhoz hogy a természetes linképítés beinduljon egyáltalán, szükség van arra, hogy tudják a vendégek hogy van székük!

Tehát nyugodtan építs linkeket, de figyelj oda néhány dologra:

Linképítés tippek, a természetesség megőrzéséhez

Nem minden kiépített link értékes. Fontos azonban, hogy az adjon valamiféle értéket. Ha az előző analógiát folytatjuk (ígérem ez lesz az utolsó példa :)), akkor a következőt képzeljük el:

A személyzetnek nagyon sok a dolga, ezért ki akar találni valamit, amivel gyorsítani tudja a székek kihordását. Mivel a székek alapvetően kényelmes, de nehéz éttermi székek, ezért úgy döntenek, inkább valami könnyebbet próbálnak ki. Szereznek műanyag székeket, amikből egyszerre többet is elbírnak.

Mi történik? A székek ugyan ott vannak, de ki akar egy nívós étteremeben műanyagszéken ülni? Néhányan lehet hogy rávetemednek, ha nagyon nincs hely az étteremben, de az az igazság hogy elég nagy az étterem elég sok jó hellyel.

Ne foglalkozz a műanyag székekkel!

Remélem érted a lényeget. Ne próbálj trükközni, lehet hogy átmeneti eredményt képes leszel ezzel elérni, azonban hosszú távon több bosszúságod is származhat ebből.

A Hogyan szerezzek olcsón linkeket? kérdése tehát feleslegessé is vált. Nem fogsz olcsón jó minőségű linkeket találni.

Linképítés árak, mert valahogyan meg kell fizetned!

Viszont nem feltétlenül pénzben. A linképítést két módon fizetheted meg. Munkát ölsz bele, kapcsolatokat építesz ki más felületekkel, vendégcikkeket írsz más blogokra, oldalakra. Nem könnyű munka, nekem elhiheted.

Egy blogger megkeresése nem bonyolult, írsz valami hasonlót:

Szia, xy vagyok, nagyon tetszik a blogod, mert hasznos tippeket ad. Szeretnék én is cikket írni rá, ha ez lehetséges..

Egy vendégcikk megkeresés sablonkezdeménye

A munka neheze nem ez. Hanem az, hogy utána meg kell írnod a szöveget a linképítéshez. Ha szöveg kész, elküldöd a felület tulajdonosának, a bloggernek, akivel le kell egyeztetned. Egy ilyen felületnél jellemző hogy a megjelent cikk, valamilyen rendszerbeállítás miatt nem megfelelően jelenik meg (mondjuk nofollow linket kapsz). Ezt utána ismét le kell egyeztetned, sőt ezt érdemes még a megjelenés után egy hónappal újra ellenőrizni. Soroljam még a lehetséges problémákat?

A pénzért adott bloghelyek rendkívül széles skálán mozognak. Ha az influencer piacot nem vesszük figyelembe, akkor az 5.000 Ft – 60.000 Ft-ig terjedő megjelenési díjakkal találkoztam. Volt ahol ebben benne van a szövegírás, de van, ahol még ezt is neked kell megoldanod.

Mi jellemzően a középmezőnybe tartozunk ezen a skálán, és ha kéred, még a szöveget is megírjuk a linképítéshez.

Hogyan lesznek mégis természetes linkjeim

Ehhez sokat kell publikálnod, nagyon hasznos anyagokat. Pályafutásunk alatt azért volt szerencsénk már találkozni többször is a természetes linképítés jelenségével. Ilyenkor olyan kész információkat átadott tartalmainkra hivatkoztak más bloggerek, akik valószínűleg forrásokat kerestek a készülő cikkjeikhez. Tehát készíts sok, valóban hasznos statisztikát, leírást a témádon belül.

Keress olyan területeket, amire nincs túlzottan nagy verseny, egy apró, de a témádhoz mégis szervesen kapcsolódó szegmenst. Egy kulcsszó-kutatás segíteni fog abban, hogy meg is találd ezeket a témákat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..