A több domain egy oldalra irányítása sokat árthat, de akár a segítségünkre is lehet a keresőoptimalizálásban. Az az elképzelés miszerint a domainnév beírásával fognak az oldalunkra találni a leendő vevőink téves. De akkor hogyan csinélhatod ezt okosan?

Több domain egy oldalra

Ezt a lehetőséget nagyon sokan nagyon rosszul használják. Egy márka megvédése érdekében hasznos lehet megvásárolni minden lehetséges domain-t az adott márkanévhez, de amikor valaki mindenféle kulcsszóhoz kapcsolt domain-neveket választ annak a reményében hogy ebből jobb lesz a helyezése az téved.

Legalábbis abban a dologban téved, hogy önmagában ettől erősödni fog az oldala. De lehet ám ezt jól is csinálni.

Tegyük fel hogy van egy webáruházunk, ahol a látogatók cipőket vásárolhatnak. Az áruház kínálata vegyes, de több domain-nel is rendelkezünk melyek kapcsolódó témaköröket ölelnek fel.

Hosszabb távon megtérülő megoldás lehet, ha a különböző domain-ek a weboldal egy-egy szegmenséről szóló szakmai oldalak, esetleg valamilyen blog vagy blogjellegű oldal, különböző célcsoportokkal.

Az egyedi tartalom behozza például a sportcipő után érdeklődőket, majd opcióként megmutatja a webshop termékeit, esetleg felkínál néhány fix terméket a webáruházból.

Ezzel két legyet is üthetünk egy csapásra,

  1. Mivel a Google keresőjében a specifikus oldalak hamarabb kapnak erősebb pozíciókat, azaz az oldal önmagában is képes lesz bizonyos mértékű forgalom generálására. Ha esetleg innen befut néhány megrendelés az extra bevételt jelenthet. (Nem érdemes erre alapozni, de extra lehetőségként kiváló)
  2. A másik domain-en szereplő weboldal, ami már önmagában is elér egy bizonyos értéket a keresőben, erős link lehet, ami tovább erősíti a webáruház pozícióját.

Persze ahhoz hogy ez működjön, keresőbarát, (de nem agyoinoptimalizált) oldal szükségeltetik. Bőven elegendő már az is ha a technikai és onsite elemek rendben vannak, illetve hivatkozik néhány weboldal a kis oldalunkra.

A meglévő domain-ek mindegyikével megtehetjük ezt. Egyszerűbb site-ok viszonylag olcsón és gyorsan összerakhatók, a megfelelő eszközökkel a megfelelő SEO szakértővel.

Mit ne tegyél?

A tartalom duplikálása semmiképpen sem ajánlott, hiszen még ha büntetést nem is hoz a keresőben, előnyt biztosan nem fogsz élvezni általa. Az helyett hogy több domain ugyanoda mutatna, érdemesebb egy 301-es átirányítással a webáruház linkjére irányítani azt. Ez előnyt nem fog jelenteni, de legalább kárt nem okoz.

Ne váltogasd a domain-t. Sajnos találkoztam már olyan esettel, amikor egy viszonylag jól pozicionált weboldal tulajdonosa a jobb helyezés reményében domain-t váltott. Ez sajnos jelentősen lerontotta a weboldal teljesítményét, illetve a visszahelyezés után sem voltak már az eredetivel megegyező sikerei.

Csak gondolkodj a kereső fejével. Eddig itt láttam ezt a szöveget, most meg hirtelen megjelent itt is. Biztosan másolták. Ja hogy az eredeti is eltűnt? Akkor most ellopták az egész oldalt? Vagy költözés volt? Nem tudom, de mindegy is, kidobjuk úgy a biztos!

Zárszó

Okosan csináld és hasznod is származik belőle. A leírtak módosulhatnak egy esetben, tehát a 301-es átirányítások erősíthetik az oldalad egy esetben. Ha az extra domain, amit megszereztél, már rendelkezik valamekkora presztizs-zsel a Google-ben. De egyébként nem túl hasznos. Ha többet szeretnél tudni a microsite megoldásaimról keress, és segítek létrehozni a rendszert úgy hogy valóban hasznod származzon belőle.

 

 

Egyetértesz a leírtakkal, vagy pont nem? Mindegy is, ha megosztod azzal sokat segíted az ITZen fejlődését!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés