Vendégcikk – Érdekesség a keresőoptimalizálás világából

Ismét vendégcikk érkezett hozzánk Bognár Lászlótól, aki a Bognár Stúdió kapcsán ismerheted ha régóta folgalkozol keresőoptimalizálással. László a SERP-et boncolgatta a keresőoptimalizálás kifejezéssel kapcsolatban.

A keresőoptimalizálás és a title

A keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőmarketing munkám során érdeklődéssel és előszeretettel elemzem a különféle szakmák élvonalának jellemzőit a keresőtáblán a title és a description megfigyelésével.
A keresőtáblán (SERP) egy-egy webegység bolddal, azaz vastag betűkkel (fontokkal) szerepel az organikus találatok sorában és ez alatt következik két sorban a description, a honlap tartalmának leírása. (Ez utóbbi származhat a honlap közzétevőjétől, de a Google hajlamos maga megalkotni vagy átírni a kapott változatot.)

Korábban, online marketing szemüvegen át, igen részletesen elemeztem például a fogorvosi szolgáltatás vagy az óriási piaci versenyt produkáló duguláselhárító szakma képviselőinek title és description használatát az élvonalban.

Egyebek mellett azt tapasztaltam, hogy minél erősebb a verseny, annál feszesebb, töményebb, lényegretörőbb a title és a description.


A versenyképes és valóban eredményes honlapok készítői nem engedik meg maguknak a szószátyárságot, az üres, semmitmondó marketing szövegeket.
(Egyébként ezen honlapok belső szövegéből is hiányzanak az olyan fölösleges textek, mint a „köszöntjük honlapunkon”, „derűs nap ez a mai, hogy ránktalált” és hasonlók.)

Mit kapunk a keresőben, ha beírjuk: keresőoptimalizálás?

Ami azonnal feltűnik: az első táblán az első tíz organikus találat mindegyikében szerepel a tevékenység megnevezése, a keresőoptimalizálás szó.
Ám a Wikipédia találatán kívül mindegyikben ott lelhetjük a SEO szót is. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az itt található honlapok tulajdonosai két kulcsszóra is hajtanak, a tevékenység magyar és angol változatára is.

Amúgy a SEO kifejezésre a keményebb verseny lesz jellemző, mert hiába magyar a felségterület, a hazaihoz képest „bivaly erős” külföldi, angol nyelvű szakmai portálok behatolnak a magyar „légtérbe” és elveszik az organikus helyeket számos magyar vállalkozás elől.

Érdekes megfigyelnünk, hogy az első tíz honlap felében szerepel az alapok kifejezés. Ez arra utal, hogy a profi keresőoptimalizálók a kezdőket, a laikusokat szeretnék magukhoz vonzani, először honlap olvasónak, majd ügyfélnek megnyerni.


Ez látogatószámra gyakorolt hatás is egyben, amely potenciálisan növeli a keresőben elfoglalható jobb helyezés esélyét.


A kezdők, laikusok megnyerésére tett erőfeszítést jól tükrözik még az olyan szavak a title felületén, mint tippek, trükkök, útmutató.

A fentiekből láthatjuk: a keresőmarketing keresőoptimalizálás ágában sincs „lityi”, üres szövegelés, feszes szövegként használják ki a résztvevők a title-ban rendelkezésre álló 60 karaktert.

Témánkat kiegészítő honlapok:

Keresőoptimalizálás

Keresőmarketing

Bognár László
Bognár Stúdió

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés