Webáruház keresőoptimalizálás hatékonyan

Az emberi kreativitásra egyre inkább szükség van a webáruház keresőoptimalizálás kampánya során, viszont a mennyiségi kreativitással az a gond, hogy az nem létezik. Egy webáruház keresőoptimalizálása során pedig pont erre lenne szükség.
Hogyan tudjuk felépíteni webáruházunkat dinamikusan, és folyamatos felügyelet mellett úgy, hogy az a Google keresőjének is imponáljon?
Ez nem is annyira nehéz feladat, a kulcs a szervezettség és a folyamatos munka.
A folyamatos alatt nem azt értjük ugyanakkor, hogy nekiülünk és fel sem állunk amíg a végére nem érünk, hanem hogy beleépítjük a napi folyamatokba. Napi 1 óra szervezett munka egy hónapban már körülbelül 20 órányi szervezett munkának felel meg.
Építsünk keresőbarát webáruházat
Építsük fel rutinokra a termék feltöltést, és iktassuk be a folyamatos javítást is. Ha folyamatosan szabályzott módon kezeljük megfelelő módszerrel a termék palettánkat, akkor joggal számíthatunk arra is hogy sikeresek leszünk a keresőben.
A megfelelő módszer minden webáruház esetében eltérhet, de ha betartunk néhány alapelvet akkor viszonylag gyorsan tudjuk majd alkalmazni azt saját üzletünkre is.
A webáruház keresőoptimalizálás 0. lépése – Kulcsszókutatás
Nem maradhat ki, hiszen ha a keresőben próbálsz pozíciót találni, akkor mindenképpen szükséged lesz arra hogy ismerd a keresési szokásokat a saját szakterületeden.
A kulcsszóelemzés sokat segíthet a termékek kategorizálásában, de a termék elnevezésekben is. Ha sablonra építed a termékportfóliód szövegeinek megírását akkor a kulcsszókutatás eredményei segítségével azt is ismerni fogod mely termékekkel érdemes kicsit többet dolgozni.
Tulajdonképpen teljesen mindegy hogy magadnak végzed el az elemzést vagy mással csináltatod meg, a lényeg hogy legyenek hiteles adataid, sőt időnként frissítsd is azokat, mivel a keresési szokások folyamatosan változnak.
Mit szeret a kereső?
Információt szolgáltatni a felhasználóinak, méghozzá hasznos információt.
Mitől hasznos egy információ? Ha tartalmas és egyértelműen a kereső kifejezéshez kapcsolódik.
Ha a kereső kifejezés mondjuk “kutyatáp”, akkor a találati listán kutyatápról szóló információt kapunk. Az említett kulcsszó első oldalas találatai között például gyakran találunk állateledelt gyártó márkaneveket, és kapcsolódó kifejezéseket (például “száraz eledelek”). A kulcsszóelemzések lényege az ilyen összefüggések megismerése.
Ha szeretnél kicsit többet tudni a területed összefüggéseiről próbáld ki a TF/IDF elemzést!
Hogyan szolgáljuk ki az információ éhséget?
Információval.
Ismét képbe kerül a kulcszóelemzés fontossága. Ne egy kulcsszót ismételjünk sokszor, hanem próbáljunk sokszínűen fogalmazni.
Próbáljunk a termékről írni, használjunk kötelező mezőket a szövegben. Ilyen sablonokat készítsünk:
A [Márkanév] típusú [kiszerelés] grammos kiszerelésben forgalmazott [Termékkategória], elérhető üzletünkben…..
Minél egyedibb sablonokat készítünk annál több információ áll majd a rendelkezésünkre. Érdemes lehet minden termék kategóriához egy sablont készíteni, így teljes eszköztárunk lesz a termék leírások tömeges legyártásához.
Készítsük el a sablonokat
Itt az ideje, hogy bevezessünk egy szisztémát. Kövesd a következő lépéseket:
- Válassz ki egy termék kategóriát
- A kulcsszóelemzések alapján készíts egy minta elnevezést (Tipp: Használj a címben típus jelzéseket)
- Írj hozzá legalább 1000 karakteres egyedi leírást (kulcsszókutatás alapján)
- Írd meg
160300160 karakterben a legfontosabb tudnivalókat a kategória termékeiről (igen ez lesz a meta leírás, azért van többször is áthúzva, mert többször is változott a javasolt hosszúság az írás megjelenése óta.) - Ismételd meg a lépéseket mindegyik kategóriában.
Ezzel el is készítetted a kategóriáid alap leírásait. Érdemes 4-5 ilyen sablont létrehozni és valamilyen szisztéma szerint (vagy akár teljesen véletlenszerűen) variálni azokat a különböző termékeknél.
Az újonnan létrehozott terméket elég lesz finomítani. A termék-feltöltési idő így jelentősen csökken.
Megszűnik az érzés, amikor nincs ötleted ezért inkább nem is csinálod, hiszen lesz egy minta a kezedben, amiből kiindulhatsz.
Folyamatosan elemezz
Azt már tudjuk hogyan érdemes kezelni a nagy mennyiségű termékek feltöltését. Ettől azonban még csodát nem kell várnunk, viszont innen már könnyebb lesz elemeznünk a feltöltött termékeket.
A sablonokkal ugyanis megcsináljuk a legnehezebb részét a folyamatnak. Létrehoztuk a tartalmat. Egy kis idő elteltével pedig, ahogy a kereső megismerkedik a tartalmainkkal, tényszerű adataink lesznek azzal kapcsolatban, hogy ezek a termékleírások milyen jól teljesítenek a keresőben.
Innentől jön maga a webáruház keresőoptimalizálás. Fontos hogy valamilyen módon folyamatosan tartsuk megfigyelés alatt a weboldalunkat. Ez történhet valamilyen profi elemzési módszerrel, de a Google analitikai szolgáltatásai segítségével is rengeteg információt nyerhetünk arról hogyan is reagál a kereső a termékleírásokra.
Mire érdemes figyelni?
- Milyen kulcsszavakra jelenik meg a webshop a keresőben.
- Mely termékeink nem jelentek meg.
- Nézzük meg hogy a termékoldal és a keresési kifejezés összhangban van-e egymással
Az összefüggéseket megtalálni nem a legegyszerűbb, legalábbis az elején, de kis gyakorlással könnyen elsajátítható a módszer.
Ha úgy érzed segítségere van szükséged a webáruház keresőoptimalizálás területén, jó helyen jársz. Kattints a nagy kék gombra, és írd meg nekünk miben tudunk a hasznodra lenni: