Webes jelenlét menedzselése kapacitásbővítés nélkül

Jól sejtem, hogy szeretnél rendszeresen frissülő tartalmat a weboldaladon? Ezzel párhuzamosan kommunikálni akarsz a Facebook-on, és a LinkedIn-en, követőket gyűjteni az Instagram-on, esetleg kipróbálnád a Pinterest-et mert azt mondták az tök jó lehetőség.

Szépen hangzik, de aránytalanul sok terhet ró rád. A webes jelenlét menedzselése kihívás. Főként akkor, hogy kapacitás hiányában egyszerre szeretnél mindent. Elöljáróban szeretném tisztázni hogy mi sem csináljuk jól az ITZen-nél. Szerintem nem tudja senki teljesen jól csinálni, annyira gyorsan változnak a körülmények, annyira sok az információ, hogy kár is lenne a tökélyre törekedni.

Egyszerűen legyen jó. Még a multik, ahol viszonylag nagy kapacitás áll rendelkezésre, sem feltétlenül tud úgy teljesíteni ahogy azt a vezetők elvárnák. Ha te egy kisebb vállalkozást menedzselsz, esetleg te magad vagy a vállalkozó, és be kell osztanod minden erőforrást, akkor hogyan tudnál kivitelezni egy ilyen összetett feladatot?

Kiszervezem

Ne akarj olyan dolgokat megcsinálni amikhez nem értesz. De ne is gondold azt, hogy ha a felelősséget odaadod egy külső kivitelezőnek akkor képes lesz azt szállítani amit te kérsz.

A munka kiszervezése más jellegű extra feladatokat fog magával hozni.

A webes jelenlétet menedzselni azért nehéz, mert ma nem egy weboldalt kell kezelni hanem a hozzá tartozó Facebook, LinkedIn, Twitter meg ki tudja még milyen felületeket.

Milyen megoldásokkal menedzselheted ezt?

Többféle lehetőség közül is válogathatsz, én eddig a következőkkel találkoztam:

  1. Lemásolod a tartalmaidat a közösségi oldalaidra, és lesz ott is valami kommunikáció. Ez arra jó, hogy letudd a feladatot, viszont eredményeket ne várj tőle.

  2. Erőt veszel magadon és minden nap írsz valamit mindegyik felületedre. Ez még eredményeket is hozni fog, viszont ki fogsz merülni benne, így nem fogod tudni fenntartani hosszútávon

  3. Kampányban gondolkozol, azaz meghatározott időszakban aktív kommunikációt folytatsz, ezt valamilyen kreatív ötletre húzod fel. 2 kampány között pedig pihenőt tartasz, új ötleteket keresel. (Ilyen kampányt indítottunk 50 ITZen sztori néven. A kampány elérte a célját, viszont a második hasonló kampányba már beletört a bicskánk (de azért próbálkozunk tovább). Szóval ez már egy viszonylag jó stratégia, viszont nehéz jól megszervezni egy kampányt.

  4. Beépíted a napi folyamatokba a kommunikációt. Azt hiszem ez a “szent grál” amit minden hasonló cipőben járó vállalkozás keres. Úgy fenntartani a kommunikációt a közönséggel hogy az minimális extra erőfeszítésbe kerüljön. Ez ugyanis hosszútávon fenntartható, viszont van vele egy kis gond. Mivel nincs vele jelentős erőfeszítés, ezért nincs meg az a szükséges stressz sem, ami segít valóban hatékonnyá tenni egy ilyen kampányt.

Kommunikáció Kaizen módra

A Kaizen szemlélet szerint nem kell a nagy problémát egyben kezelni. Nem arra kell koncentrálni, hogy legyen azonnal megoldva a webes jelenlét menedzsmentkérdése. Haladjunk kis lépésekben.

A közösségi kommunikáció, a weboldal blogbejegyzései mind olyan feladatok amelyek nagyon minimális szintig is lebonthatóak (persze ez egyben veszély is, hiszen ha nagyon elaprózod a feladatokat akkor nem fogsz haladni).

Foglalkozz minden nap 10 percet, fél órát a webes jelenléteddel. Amennyit be tudsz iktatni az egyéb feladataid közé. Viszont foglalkozz vele minden nap.

Ha az első lépéseknél még nem is tudod mit csinálsz, hidd el pár nap után körvonalazódik, és még ha nem is érzed a haladást, haladni fogsz, méghozzá előre.

Gyakorlati példánk is van házon belül

Gyakran előfordul a keresőoptimalizálás során hogy az projektoldal már rendelkezik jó néhány tartalommal, blogbejegyzésekkel, hírekkel…. Viszont nem feltétlenül vannak ezek az oldalak rendben, és nem feltétlenül szolgálják a weboldalt jól, már ami a SEO-t érinti.

Szoftveresen persze sok hiba felderíthető, de nem feltétlenül minden, sőt a valódi hibák általában nem. Arra gondolok, amikor egy blogbejegyzés egészen másról szól, mint amiről szólni a kellene.

Ezeket pedig át kell nézni, méghozzá egyenként. Ez már 50-60 bejegyzésnél is elég komoly feladat, ha egyszerre csináljuk. Viszont a Kaizen Content Audit nevű termékünk erre megoldást nyújt.

Ennek az a lényege, hogy az első időszakban, amíg megvan a megfelelő lendület, elkészítjük az audit tervét, majd minden nap megvalósítunk belőle valamit. 60 blogbejegyzés optimalizálása nem kis feladat, viszont ha elosztjuk 60 napra, még a kapacitásunkat sem terheli le annyira vészesen.

Örül a megrendelő, mert ugyan 2 hónap alatt, de rendbe tesszük a blogbejegyzéseit, örülünk mi is, mivel a tevékenységünk a keresőforgalmi statisztikákon is meglátszik.

Mit gondolsz, nekifogsz?

Remélem adott egy pár ötletet a leírásom, és azt is remélem, hogy egyre jobb leszel a webes jelenlét menedzselése terén. Meg tudod te is valósítani az optimális megoldást a saját vállalkozásodban, csak kísérletezni kell vele.

Ha van kedved írd meg te hogyan csináltad, neked mi vált be legjobban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés