A weboldal tesztelés lépései

A weboldal tesztelése az adott webhelyen vagy szoftveren előforduló lehetséges hibák kiértékelésének folyamata. A tesztelés célja, hogy minden olyan szempontot lefedjen, amely annak súlyosságától és jellegétől függően hibát okozhat az oldalon vagy a szoftverben. A hibák hatással lehetnek a látogatókra, a potenciális ügyfelekre, sőt a cég hírnevét is tönkretehetik. Ami még rosszabb, azonnali bevételbe kerülhet, vagy akár az egész üzletét is elsüllyesztheti.

Az alábbi szempontok alapján azonban minden lehetséges hiba elkerülhető lehet:

  • Oldal struktúra ellenőrzése

Ebben az esetben fontos, hogy csak egy H1 tag legyen, illetve, hogy a többi H tag sorrendje is helyes legyen. Továbbá lényeges, hogy a képeknek legyen alt tagja, és ne legyen túlzó a whitespace.

A H1-t általában személyek vagy dolgok jelölik, és a felsorolást a következő szintek alkotják: H2 – részletek (egyéni stílus), H3 – részletek (csoportosítás), H4 – részletek (csoportosított), H5 – szerkezeti elemek és összehasonlítások alapján.

  • Linkek működésének ellenőrzése és kimenő linkek új ablakon nyílnak meg

Biztosítani akarod, hogy felhasználói könnyen bejárhassák webhelyét? Ezután győződj meg arról, hogy amikor más oldalakra hivatkozol, az új ablak új lapon nyílik meg. Ezzel segít a felhasználóknak eligazodni a webhelyeden, és eljutni oda, ahová kell.

  • Meta adatok ellenőrzése

A meta leírás az oldal rövid összefoglalása, amely a cím alatt jelenik meg a keresési eredmények között. Ez azért fontos, mert lehetőséget ad arra, hogy elmagyarázza, mi található az oldalon, és miért kell valakinek rákattintania. Ha például terméket vagy szolgáltatást ad el, a Meta desc. megmondja az embereknek, hogy mit kapnak, ha át kattintanak. Ha csak egy érdekes cikket oszt meg barátaival, akkor a Meta desc. többet jelenthet magának a cikknek a leírására.

Meta adatok különösen fontosak az indexelés és az optimalizálás szempontjából. Ezek hiányában nehezen értékelhető egy leírás.

Akkor is következetesen használjuk a meta adatokat, ha új oldalat indítunk vagy új személyes profilt létrehozunk.

  • Mobil és egyéb képernyőméreten való ellenőrzés

Az egyik legfontosabb szempont az ellenőrzés során, hogy ellenőrizzük a médiaelemeket és az oszlopokat, amelyek olykor nem jelennek meg ahogyan azt szeretnénk. Különösen figyelmet kell fordítanunk a szöveg olvashatóságára, illetve a whitespace-re.

  • Űrlapok ellenőrzése

Az űrlapok megfelelő beküldése érdekében javasoljuk, hogy küldj nekünk tesztbeküldést. Így ellenőrizhetjük az egyes űrlapok állapotát, és megbizonyosodhatunk arról, hogy minden zökkenőmentesen fut. Ezenkívül fontos nyomon követni a folyamat minden lépését.

  • Különböző böngészőbe való megjelenés ellenőrzése

Munkánk eredménye a böngészőben ellenőrizhető.

  • Specifikáció és kivitelezés ellenőrzése

A dokumentációban elkészült egy igény, melyek alapján tesztelhetjük a weboldalt. A tesztelés csak akkor minősíthető teljesítettnek, ha a dokumentációban szereplő szempontok és a kivitelezés szempontjai között nincs különbség, vagy minimális az eltérés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés