Site icon ITZen

Mennyibe kerül egy Facebook hirdetés?

Mennyibe kerül egy Facebook hirdetés

A Facebok hirdetések árát nagy mértékben befolyásolja a hirdetett felület népszerűsége is, így inkább költségtartományokat érdemes meghatározni. Hogy mennyibe kerül egy Facebook hirdetés, és mekkora a hirdetési költség megtérülése, az viszont már más kérdés. Jelen cikk az adott költségkeretből elérhető eredményekre koncentrál!

Hogyan számol a Facebook?

Először is érdemes tisztában lenni azzal, hogy a Facebook nem fix árakon hirdet. Tehát 50.000 Ft elköltéséért nem 5000 kattintást kapsz. A Hirdetéskezelő által elérhető adatok is átlagos költséget számítanak, mivel egy kampány költsége jelentősen megváltozhat attól, ha egy hasonló területen hirdető cég magasabb ajánlatot tesz ugyanarra a célközönségre.

Milyen körülmények alakítják ki a hirdetés költségeit?

A Facebook hirdetés ára több tényezőtől is függ. A legfontosabb, leginkább befolyásolható körülményekkel kapcsolatos tények a következők:

Hogyan érdemes hirdetni a Facebook-on?

Kreatív, az embereket érdeklő hirdetéseket kell létrehozni. A Facebook felhasználók kegyeiért óriási a verseny. Mivel a rendszer az egyik legnagyobb médiafelület jelenleg, ezért meg kell érteni hogy a szerencsétlen felhasználót ezer oldalról támadják a hirdetések, ezért valószínűleg arra fog csak reagálni ami valami miatt kiemelkedik a tömegből.

Korábban óriási eredményeket lehetett elérni például a Facebook nyereményjátékokkal. Mára azonban a felhasználók fásulttá váltak. A sok átveréstől és a rengeteg ajánlattól elment a kedvük is a játéktól. Persze most is lehet még elérni néhány eredményt így, de azok valódi megtérülése elenyésző mértékű.
A hirdetési módszerek finomodásával a felhasználók is egyre inkább igénylik a minőséget. Nem fognak csak azért rákattintani a hirdetésedre mert az olcsóbb lett, ennél több kell nekik, illetve az árakció egyébként is elavult technika.

Tehát mennyibe kerül egy Facebook hirdetés?

A hirdetési költségek tehát nem fognak egyértelmű alapokat adni a hirdetésedhez, de talán segít abban hogy számolj kicsit. Az adatsorok amik alapján dolgoztam, 2015.01.01-től 2016.09.05-ig terjedő időszakot fedték le, többféle termék és szolgáltatás hirdetése során.

Az adott hirdetések konverziói itt most nem kerülnek kifejtésre, csak a mérhető Facebook által szolgáltatott eredmények. Ennél kicsit pontosabb adatokat találsz a Netmarketing írásában a Facebook hirdetésekről.

[caldera_form id=”CF5c82756572ea2″]

A legjobb eredmény

Egy képpel megtámogatott Facebook oldal bejegyzésének mindössze 500Ft-os kiemelése által remek eredményeket sikerült elérni. A hirdetés elsősorban a mobilos hírfolyamban tarolt. Részletek:

A sztorihoz hozzátartozik, hogy a hirdetés leállítása óta az elért emberek száma már 5000 fölött van, azaz a hirdetés azóta is folyamatosan hoz új kedvelőket az oldalra.

A legdrágább

Ebben az esetben is egy bejegyzés eredményéről volt szó, azonban kissé nehezebb témáról volt szó, támogatókat próbált megtalálni egy egyedi kezdeményezés. Nyilván itt jóval nagyobb hozzáadott értéket képviselt a hirdetés célja. Itt nem 500 Ft volt az elköltött összeg, azonban az összehasonlíthatóság céljából 500Ft-ra kerültek átszámításra az eredmények.

Mi a különbség oka?

A bejegyzések jellege. A Facebook többféle hirdetési módot kínál többféle hirdetési céllal, így a lehetséges  hirdetési módszerek kombinációja rendkívül magas szám. a hozzátesszük a hirdetési minőségekben történő eltéréseket is, a lehetséges kimenetelek száma végtelenné válik. A Facebook hirdetési rendszere alkalmazkodik a különböző helyzetekhez, ez az oka az eltérő eredményeknek.

Segítséget szeretnél a Facebook hirdetésekhez? Esetleg Instagram hirdetés érdekelne? KATT!

Exit mobile version