Site icon ITZen

A profi linképítés lépései – Így csináld meg magadnak!

A linképítés az egyik legnehezebb feladat a keresőoptimalizálás lépései közül. Ameddig egy tartalomoptimalizálás, vagy technikai SEO kizárólag rajtad múlik, addig a linképítés során szükség van egy külső fél közreműködésére is. – És ez nehezíti meg a legjobban a folyamatot.

A cikk szerzője Sipos Csaba a SEOnavigátortól

Ebből a cikkből megtudod, hogyan csináld meg magadnak a linképítést úgy, hogy ne raboljon sok időt, de biztosan el is érd a kitűzött célokat, a Google első helyeit.

Keresőoptimalizálás alapok, ezzel kezdd!

A linképítés szükséges a jó helyezések megszerzéséhez. Ha nincs linképítés, akkor várhatóan a Google top 50-be se kerül be az oldalad. Ez munka és időigényes részfeladat, amit nem hagyhatsz ki a weboldalad optimalizálása során.

Na de akkor hogyan is gyorsítsuk fel ezt a folyamatot? – A SEO alapjairól infók a linken. Ez még segíthet a megértésben.

Mindenféleképpen kezdd az optimalizálást az első feladattól.

Ez a technikai SEO. Legyenek rendbe a weboldalad technikai tényezői.

Itt a legfontosabb, hogy a Google jól bejárhassa, és fel tudja térképezni a honlapod. Linkeld össze az egy témába készült cikkeidet, ne legyenek „árván” maradt belső oldalak, amikre nem mutat link. – Segíts a Google-nek megtalálni az új tartalmaidat.

Második fontos technikai tényező, hogy a weboldalad legyen mobilbarát, és gyorsan betöltődő. Tehát ha valaki megnyitja a weboldalad, ne kelljen várnia hosszú másodperceket, mire megjelenik a tartalom.

Ez javítja a felhasználói élményt.

A felhasználó élmény egy rangsorolási faktor, így, ha ez rendbe van, szeretik a weboldalad az olvasóid, akkor az már félsiker.

Ha ez is megvan, akkor be kell optimalizálni a tartalmadat.

A Google tökéletes találatot szeretne adni a keresést végző személynek, és ezt úgy tudja megtenni, hogy ha a keresési szándéknak, és a tartalom igénynek is megfelel a Te tartalmad.

Miről van szó?

Ha valaki beír egy kulcsszót a Google-be, akkor azt valamilyen céllal teszi.

Keress rá a Google-ben a kulcsszavadra és nézd meg az elől lévő weboldalakat.

Milyen jellegű tartalmak ezek?

Neked is pontosan ilyen tartalmat kell gyártanod az adott kulcsszóra.

Ha a tartalmad megfelel a keresési szándéknak, akkor nagy valószínűséggel már a linképítés is könnyebb lesz, még akkor is, ha a tartalmad minősége kicsit gyengébb.

De ne legyen gyengébb a tartalmad minősége!

Vannak a piacon nagyon jó SEO szoftverek, amiket az optimalizálás során használni tudsz a munkád megkönnyítésére.

A technikai és tartalmi optimalizálás során is használj SEO szoftvereket. Erre a két részfeladatra használhatod, például a SEO PowerSuite szoftvercsomag, WebSite Auditor programját.

Természetesen itt nincs köbe vésve milyen szoftvert használj, ezekre a részfeladatokra használhatod akár a SEMrush szoftverét is.

És most lépjünk vissza oda, hogy ne legyen gyenge minőségű a tartalmad, és a weboldalad.

A weboldalad tekintetében keresd meg a WebSite Auditor-al azokat az aloldalaidat, amiket indexelésre (Google letárolás) engedtél a keresőben, és kevés szó van a tartalomban. Ezek általában a 300 szó alatti tartalmak.

Gyenge tartalmak azonosítása a WebSite Auditor-al.

Általánosságban elmondható, hogy ha a belső aloldalaid tartalmai 300 szónál többek, akkor már minőségibbnek tekinthető a teljes weboldal. (Természetesen nem csak ez az egy tényező kell ahhoz, hogy minőséginek tekintsünk egy weboldalt – erről még lesz szó.)

Ha ezek megvannak, akkor újra elő kell venned a WebSite Auditor-t. Most a tartalom egyes elemeit kell beállítanod.

Használj szoftvert, és ne a szavak, és kulcsszavak számát számold, hanem használj szoftveres TF-IDF elemzést is. Itt, most csak annyit kell megjegyezned erről, hogy ez szövegkörnyezetet vizsgál, és ez alapján pontosabban be lehet állítani a tartalmaidat.

TF-IDF elemzés és versenytárs alapján állítsd be a tartalmad.

Használj címsorokat, képeket, elegendő mennyiségű szöveget a tartalmakban. Ha nem szoftveresen mérsz, és információ jellegű a keresési szándék a kulcsszavad tekintetében, akkor érdemes becélozni az 1500-2000 szavas tartalommennyiséget.

Ügyelj a logikára is.

Ha valaki a nyakkendő megkötésre keres, akkor nem akar kisregényt olvasni, ebben az esetben rövidebb, akár képes, videós tartalmak kellenek. – Mint ahogy fentebb írtam, kémkedj a Google első helyein lévő oldalakon. Nézd meg milyen jellegű, milyen hosszú tartalmak vannak elől, és miről szólnak.

A fentiekre nem térek ki részletesen, mert mindről lehetne regényt írni – és ez alapjába véve egy linképítésről szóló cikk.

A lényeg, hogy használj szoftvereket, és azok alapján állítsd be a weboldalad technikai, és tartalmi tényezőit.

Miért kell a linképítéshez tartalomoptimalizálás?

És miért van erre szükség, ha ez egy linképítéses cikk?

Arról már írtam, hogy a linképítés egy hosszabb, idő- és energiaigényesebb részfeladat.

Ha a weboldalad tartalma gyengébb, akkor is előre lehet kerülni a Google-ben, de lényegesen több link kell, ugyanannak a helynek a megszerzéséhez.

A belső SEO-t azonnal meg tudod magadnak csinálni, a linképítés során:

Tehát láthatod, hogy ha a tartalmad szuper, és a technikai SEO, felhasználó élmény, keresési szándék is rendben van, akkor sokkal kevesebbszer kell a fent leírt utat végigjárnod.

Ha megértetted a keresőoptimalizálás alapjait – és hogy miért kell a fentieket megcsinálnod –, akkor lépjünk tovább a linképítéshez. Nézzük meg, hogy mire kell figyelned, hogy a link-spam besorolást – és így a Google büntetést – elkerülhesd ezzel a tevékenységeddel.

Linképítés alapok

A linképítés sem úgy zajlik, hogy na akkor most hasra ütés szerűen berakjuk minden linktárba a weboldalunkat. Itt is ismerned kell pár alapszabályt mielőtt elkezded ezt a részfeladatot.

Nézzük meg milyen egy jó link, linképítés SEO szempontból:

Talán ezek a legfontosabbak alapinformációk, ha a linképítés alapjairól van szó.

Ha ezekre figyelsz, – és kerülöd a hibákat –, úgy építesz linket ahogy fent írtam, akkor nem fog spam jelleget mutatni a weboldalad backlink hálózata (weboldaladra mutató linkek összessége).

Ha már az alap linképítési információk birtokában vagy, akkor nézzük meg hogyan csinálhatod ezt profi szinten.

Profi linképítés lépésről lépésre

Mint a tartalomoptimalizálás esetében, itt a profi linképítés esetében is SEO szoftvereket hívunk segítségül.

Pontos értékek nélkül – ezért kellenek szoftverek – nem tudjuk, hogy a piacunkon lévő, természetes backlink hálózattal rendelkező weboldalaknak, milyenek az értékei (linkszövegek, mélylinkelés, weboldalak értékei).

Ezt kell másolnunk.

A fent említett SEO PowerSuite szoftvercsomag rendelkezik egy linkelemző szoftverrel is, ez a SEO SpyGlass. Ezzel bemérheted a weboldalad és a versenytársaid linkhálózatát is.

1) Mérd be a versenytársaid linképítési stratégiáit

A SEO SpyGlass-ban megadod a legerősebb (Google Top 1-3) versenytársak URL címeit, és ez a szoftver összegyűjti azokat a linkeket amik a versenytársakra mutatnak.

A SEO SpyGlass összegyűjti a versenytársad weboldalára mutató linkeket.

Ha ez megvan, akkor lekéred a linkekhez a SEO értékeket, és egy összegző panelen látni fogod, hogy milyen linkszövegekkel, honnan kapja a linkeket a versenytársad – ja és a legfontosabb, mennyi link mutat a weboldalára, és mennyi a rangsorolt tartalmára.

Ezt mind látni fogod.

2) Ne csak a domain építettségét nézd, hanem az aloldalakét is!

Tudsz teljes domain-t mérni, és tudsz külön-külön tartalmakat. Nézd meg a versenytársad aloldalának linképítettségét, amit rangsorol a Google.

Külön a versenytársad rangsorolt aloldalát is mérd be.

Első sorban mindig a domained erejét érdemes növelni, és ha ez megvan, akkor kiválasztasz egy tartalmi aloldalt, megnézed az elől lévő weboldalak rangsorolt tartalmát, és máris látod, hogy mennyi és milyen linkszövegű linket kell gyűjtened az első hely megszerzéséhez.

3) Másold a mintázatot!

Másolnod kell a mintázatot, ehhez kapsz eszközöket is a szoftverben.


Összegző panelen láthatod a Te, és versenytársaid linképítési értékeit.

Egy közös felületen látni fogod, hogy a weboldalad linkhálózata miben hasonlít és miben különbözik a versenytársaid backlink hálózatától. – Láthatod mit kell fejleszteni!

4) Vesd össze a kapott értékeket!

Kapsz egy domain összehasonlító panelt is a SEO SpyGlass-ban.

A Link Intersection panel megmutatja, hogy hová, milyen linkszöveggel rakd be a weboldalad linkjét.

Ez arra jó, hogy láthasd, hogy neked hol van linked, és a versenytársak weboldalára, tartalmára honnan mutat link.

Ez is segít neked, hogy:

kell linknek mutatni, hogy pontosan ugyanolyan legyen a backlink hálózatod, mint a Google első helyén lévő versenytársadénak.

5) Készíts linképítési stratégiát!

Ezután már csak egy tervet kell készítened, – tudod, írtam, hogy ne legyenek kiugró „tüskék” a linkgyarapodási görbében.

Keresd meg a weboldal tulajdonosokat. Beszéld meg velük, hogy mikor, milyen feltétellel jelenhet meg cikked.

Ha ez megvan, akkor pár hét után már látni fogod a linképítés eredményét.

És mi van, ha ez nekem túl bonyolult?

Be kell állítanod a technikai tényezőket, optimalizálnod kell a tartalmakat, ez nem túl bonyolult dolog, ha szoftvereket használsz.

A spam linképítést el tudod kerülni, ha a jól teljesítő versenytársaid linképítési stratégiáit másolod. – Ez biztos megfelel a Google algoritmusoknak, ezért vannak elől.

Ha mindez neked így elég hiányos infó – a szoftverek adatokat mutatnak és tippeket a javításhoz, ez kis logikával értelmezhető -, akkor videókat találhatsz erről a SEO Navigátor weboldalon, csak írd ezt be a keresőbe és megtalálod.

Viszont, ha ezek után még mindig úgy érzed, hogy a linképítés túl bonyolult neked, akkor segít az ITZen havidíjas SEO szolgáltatása.

Ha esetleg lennének kérdéseid, tedd fel a cikk alatt, és szívesen segítünk neked.

Exit mobile version