Site icon ITZen

Így szerezhetsz sok-sok backlink-et anélkül, hogy megbüntetne a Google

Backlink a természetben?

Ha azt akarod, hogy a weboldalad jó helyet csípjen meg a keresési találatok között, backlink-ekre van szükséged. Ha nem ismerős számodra a fogalom, semmi gond! Egyszerű: minden hivatkozás, amely valamelyik oldalról a te honlapodra vezet, az egy backlink.

A Google úgy kezeli a backlinkeket, mintha valamiféle népszerűségi versenyről lenne szó. Minél többen hivatkoznak az oldaladra, annál fontosabbá válik a Google szemében és annál magasabb pozícióban fog megjelenni a keresőmotornál.

A sok backlinkkel rendelkező oldalak olyanok, mint az iskolás srácok a focipályán, míg a backlink nélküliek azok a szégyenlős fickók, akik kimaradtak az osztálybulik élvezetéből.

Nem akarod, hogy az oldalad „szégyenlős” legyen.

Természetesen felmerül a kérdés: milyen módon lehet backlinkeket szerezni az oldaladhoz? Milyen módszereket takar a linképítés?

Ha keresgélsz egy kicsit a Google-lel, rengeteg tippre és tükkre lelhetsz a linképítés kapcsán. Őszintén szólva egy kissé nyomasztóan sokat is. De honnan lehet tudni, mely metódusokat támogatja a Google és melyeket bünteti?

Bizony, némely linképítési módszerrel kapcsolatban komoly szankciókat alkalmaz a Google. Ha lebuksz egy ilyen trükkel, akkor a meccs kiütéssel zárul és a bíró legfeljebb azért emeli majd fel a kezed a végén, hogy ellenőrizze a pulzusodat. Mármint az oldaladét. Komolyra fordítva a szót: az oldalad teljesen eltűnhet a találatok listájáról, a kereséseknél nem fog szerepelni. Ha nincs találat, nincs forgalom: ez a vállalkozásod végét is jelentheti.

Ha gyorsan akarsz sok backlinket szerezni az oldaladhoz, tisztában kell lenned a módszerekkel és azzal, mi elfogadható a Google szemében. Ha nem tudod, hogyan kell csinálnod, akkor rengeteg időt elpazarolhatsz, amelyet egyébként Nicolas Cage filmek bámulásával is tölthetnél. Az ármánykodásért a Google perzselő haragja jár, semmi több.

Az alábbiakban a legegyszerűbb és legeffektívebb módszereket ismertetjük a backlink építéshez és a linkcseréhez, pozitívumokkal és negatívumokkal együtt.

Backlinkek vásárlása

A legrosszabb, leginkább veszélyes módszerrel fogjuk kezdeni, amely használatáért valószínűleg komoly büntetésekre számíthatsz.

Ha gyorsan akarsz backlinket szerezni, akkor megvásárolhatod azt. Az emberek rengeteg formában tudnak backlinket árusítani. Vannak privát bloghálózatok, amelyek mögött egyetlen tulajdonos áll. Ha linket vásárolsz tőlük, akkor minden weboldalukról hivatkozni fognak a honlapodra. Példánk a Fiverr, amelyre ha ellátogatsz és rákeresel a „backlink” kifejezésre, a következő találatokat fogod kapni:

Ezek az eladók tonnányi backlinket árulnak alacsony áron, ezért nem árt az óvatosság. Ugyan rövid időn belül sok hivatkozást szerezhetsz ezzel a módszerrel, de a tűzzel játszol! A Google nem balfácánkodással lett dollármultimilliárdos vállalat. Pontosan tisztában vannak e módszer működésével és folyamatosan frissítik a keresőmotor algoritmusát, hogy ilyen problémás backlinkeket jelezzen. Ha rajtakapnak azon, hogy a linképítés során ilyen módszert alkalmaztál… „viszlát és élvezd a friss levegőt a híd alatt!”.

Anand Subramanian nyilatkozott a backlinkek vásárlásával kapcsolatos tapasztalatairól:

Egy olyan weboldal számára vásároltam backlinkeket, amely átlagosan napi 1250 oldalmegjelenéssel bírt. Ráadásul a legtöbb oldal a Google SERP első oldalán szerepelt azoknál a kulcsszavaknál, amelyekhez íródtak. A beszerzés dátumától számítva egy héttel később a forgalom 70 százalékot esett.

Megjegyzés: Ilyen drasztikus büntetéseket a Google jelenleg nem szab már ki, a Pingvin 4 algoritmusfrissítés óta, viszont ez nem is jelent előrelépést.

Ha a weboldal a vállalkozásod alapvető részét képezi, egy ilyen 70 százalékos esés csődbe vihet. Továbbá nincs semmiféle garancia arra, hogy a backlinkek vásárlása bármennyivel is javítaná a Google helyezésedet. Sok backlink olyan alacsony színvonalú oldalról jön, ami igazából sokat számít a pozíciók meghatározásánál. Van, amikor a backlink eladója idővel törli azt, ez pedig árthat a helyezésednek.

Összegezve: ne vásárolj backlinket. Butaság. Veszélyes.

Privát bloghálózat készítése

Saját privát bloghálózatot is készíthetsz, amely egy relatíve egyszerű módszer, hogy backlinkekkel hivatkozz az oldaladra. Lényegében több weboldalt kell létrehozni, majd azokon az általad népszerűsíteni kívánt tartalomra irányuló hivatkozásokat kell elhelyezned. Egyszerű és olcsó módszernek tűnhet, amellyel rengeteg backlinket szerezhetsz az oldaladhoz, ezzel növelve a forgalmadat. Sokan még mai napig esküsznek rá, arra hivatkozva, ha elég változatosak a backlinkek és az oldalak, nem lesz belőle probléma.

Azonban a backlinkek vásárlásához hasonlóan ez is vesztes taktika. A tét túl nagy. Ha lebuksz, az büntetést von maga után, ott pedig vége a játéknak. Ráadásul állandóan túl kell járnod a Google eszén. A keresőmotor egyre okosabbá válik, ami miatt lényegében egy olyan játékban kell lépésekkel előtte járnod, amelyben már eleve előnye van veled szemben. Próbálkozni lehet, de ha az oldalad eltűnik a Google találatok közül… mi szóltunk.

Kommentelés, fórumbejegyzés, stb.

További népszerű linképítési módszer az, hogy blogposztoknál és fórumbejegyzéseknél helyeznek el egy saját oldalra irányuló hivatkozást. Ez némileg módosíthat a pozíciódon, de általában nem éri meg a befektetett idő függvényében. Két oka van:

  1. Az ilyen linkek 99 százaléka nofollow típusú, amely nem értékes a Google számára. Valamennyit segíthetnek, de messze nem löknek akkorát a helyezéseden, mint a dofollow típusú linkek. Lényegében a nofollow hivatkozás olyan, mint belépni egy barokk divat rajongói klubba a középsuliban: túl sokat nem dob a népszerűségeden.
  2. Másrészt, ha a Google észreveszi, hogy aránytalanul nagy mennyiségű nofollow backlinkkel rendelkezel, értelmezni fogja a szándékaidat és nem fog javítani a pozíciódon.

Hosszabb távra vetítve: órákat tölteni azzal, hogy különböző blogokon és fórumokon hozzászólásokat gyártasz, nem éri meg, hiszen nem fogja megadni számodra a várt mennyiségű organikus forgalmat.

Vendégcikk

A harmadik népszerű lehetőség a vendégcikk írása. Lényegében felajánlod egy másik oldal számára, hogy írsz egy blogbejegyzést, amely tartalmaz egy hivatkozást a saját oldaladra. Például ha vegan termékeket árulsz, írhatsz egy cikket a „Tisztán enni, vagy sehogy” blogra, amely az általad árusított természetes táplálék-kiegészítőkre mutató linket tartalmaz.

Ez a módszer jól működhet és sok stabil backlinket is eredményezhet, viszont van egy hatalmas hátulütője: rendkívül időigényes. Első körben létre kell hoznod a tartalmat. Ez azt jelenti, hogy megírod magad, vagy felbérelsz valakit, aki elkészíti a cikket. Ha nem megy jól az írás, akkor sokáig fog tartani, ráadásul olyan lesz a végeredmény, mintha szovjet propagandát olvasnál. Ha felfogadsz valakit, akkor oda-vissza kell levelezned a javítások és módosítások kapcsán. Ez általában sok emailezéssel és győzködéssel jár, hogy megnyerd a szerkesztőket az általad ajánlottakkal kapcsolatban. Ez az egész több órát jelenthet egyetlen backlink esetében. Ahhoz, hogy ezt magasabb szinten űzd, rengeteg időre van szükséged.

A Google nyilatkozatai is további gondot jelentenek, hiszen arra készülnek, hogy a forgalomnövelés céljából történő vendégcikkek elleni intézkedéseket akarnak véghezvinni. Matt Cutts, a Google volt szócsöve a saját blogján ezt írta:

„Ennek annyi: vége a vendégcikkeknek; egyszerűen túl spamjellegűvé vált. Általánosságban véve nem ajánlom a vendégcikkek elfogadását, hacsak nem olyasvalakiről van szó, aki személyesen vagy csak elég jól ismersz. Én nem támaszkodnék vendégcikkekre, vendégblogokra, vagy ilyen SEO linképítési stratégiára.”

Cutts nyíltan kimondta, hogy elsősorban alacsony színvonalú, spamjellegű vendégcikkekre utalt, amelyeknek nincs más célja, csak hogy backlinket támogassanak velük. Az üzenete azonban egyértelmű: a linképítés a vendégcikkeken keresztül egyszerűen nem életképes stratégia hosszú távon.

Minőségi tartalom létrehozása és megkeresések

A komolyabb mértékű linképítés leghatásosabb módszere az az, ha kiemelkedően magas színvonalú anyagot hozol létre, majd más oldalakat keresel meg backlinkek elhelyezése kapcsán. Ez a felszínen önreklámozásnak tűnhet, de gondold csak át!

Az oldalak mindig olyan jó tartalmakat keresnek, amelyekre aztán hivatkozhatnak. Sajnos gigászi tömegű végletekig szörnyű, ócska, clickbait tartalom létezik, amelyre hivatkozni lehet. Tudod, hogy mire gondolok: „Kitaláljuk a legféltettebb titkaidat az alapján, hogy a Spice Girls melyik tagját szereted a legjobban”… és a hasonló cikkek. Senki sem akar ilyesmire hivatkozni. Ócskaság.

Ha létrehozol valamilyen lenyűgöző, kiemelkedő, eszméletlenül ütős tartalmat, az emberek hivatkozni akarnak majd rá. De nem „csak” jó tartalomról van szó, hanem a legjobbról. Egyedi, linkelhető anyagról. A Brian Deanhez hasonló emberek tökéletesítették ezt a technikát. Az általa „Felhőkarcoló technikának” nevezett módszerrel Brian egy cikk legjobb változatát készíti el, amelyet aztán posztol az oldalára. Ezt követően emailben kezdi el megkeresni az embereket, akiket szerinte érdekelhet a bejegyzése. Ezzel a technikával rengeteg erőteljes backlinket generál az oldalához. Még ha nem is tudsz jól írni, vagy nincs időd a megkereséseket intézni, akkor is meg tudod ezt csinálni.

Felbérelhetsz egy nagyon jó írót (akit nem kell babusgatnod) ahhoz, hogy megírja a tartalmadat, aztán megbízhatsz egy virtuális asszisztenst, aki aztán a megkeresésekkel foglalkozik. A megfelelő eszközök birtokában akár automatikusan is megszerezheted azoknak az embereknek az email címét, akik érdeklődhetnek a cikked iránt.

Ha a technológiai rész jól megy, az Ahrefshez vagy a SEMRushhoz hasonló eszközök segítségével olyan típusú tartalmakat találhatsz, amelyekkel a legtöbb backlinket szerezheted meg.

De akár outsourceolhatod is az egész munkát egy ügynökségnek, akik a folyamat minden részét kezelik és biztosan jó minőségű, teljesen legitim backlinkeket tudnak szerezni viszonylag rövid idő alatt. A jó tartalom és sok-sok megkeresés mindig rengeteg backlinket generál és javítja a találati pozícióidat. Ez a legbiztonságosabb, leghatásosabb linképítési módszer ahhoz, hogy relatíve rövid időn belül nagyobb mennyiségű organikus forgalmat vonzz az oldaladra.

Játssz lelkiismeretesen!

Ha linképítésről van szó, a kerülőutak néha egészen vonzók lehetnek. Backlinkek vásárlása, majd imádozás a SEO istenekhez, hogy a Google ne kapjon el? De ez szinte biztos, hogy vesztes taktika lesz végül. Egy súlyos büntetés után hónapokig tarthat a károk helyreállítása, ha egyáltalán sikerül. Szinte minden organikus forgalmadat elveszítheted és csak olyan dolgokban bízhatsz majd, mint például a reklámok vásárlása, ha látogatókat akarsz szerezni. Ez elég gyorsan két vállra fektetheti a vállalkozásodat.

Vannak bizonyított, egyenes módszerek arra vonatkozólag, hogy jó minőségű backlinkeket szerezz. Ha hajlandó vagy energiát szánni rá, a vendégcikkezés hatásos lehet. Igen, időigényes, de tényleg működik. Ha fel tudsz építeni egy rendszert, amellyel kiemelkedően jó tartalmakat tudsz létrehozni (vagy létrehozatni), majd megkeresni a potenciális érdeklődőket, jócskán emelheted a téteket. A jó módszerekkel az organikus forgalmad mértéke számára a csillagos ég lesz a határ.

A cikk eredetije a Connex Digital Marketing oldalán található meg!

Exit mobile version