Site icon ITZen

SEO PR cikk vagy advertorial megjelenés?

SEO PR cikkek vagy Advertorial

A SEO PR cikk megfogalmazás kissé félrevezető megnevezés lehet azok számára akik ismerik a marketing PR fogalmának jelentését. A különbség a PR cikk és az advertorial között a következő:

PR cikk

A PR cikk  tulajdonképpen, olyan folyamat amikor egy szervezetről hír formájában jelenik meg valamilyen információ. Jelen esetben a legfontosabb különbség, hogy ez nem kerül pénzbe a megjelentetése.

PR cikk meghatározása a Wikipédián

Advertorial

A SEO PR cikk alatt gyakran ezt értik, azonban ez jelenti valójában fizetett cikkmegjelenést különböző médiákban.

SEO PR cikk

Igazából mindkettő módszer felhasználható a keresőoptimalizálás során. Az advertorial jellegű megjelenés során általában erős DA és PA mutatókkal rendelkező oldalakon jelenik meg valamilyen releváns tartalom, melybe a hivatkozott webhely kerül.

A hagyományos PR megoldások során pedig különböző valóban PR eszközökkel próbáljuk elérni, hogy a kiadott közlemények megjelenjenek a sajtóban, vagy hivatkozzanak rá például a bloggerek.

 

Én is akarok ilyet

Ha SEO PR cikk megjelenést szeretnél, olyan marketing szövegeket kell készítened, amelyek felhasználói élményt is figyelembe véve készülnek. Sokan akik nem a hagyományos értelemben vett PR (Public Relations) fogalomrendszerében gondolkodnak, azt gondolják, a PR cikkek, azok a 30 filléres szövegírók által készített betűhalmazok, amikbe belerakunk egy kulcsszót ami kattintható:

Például ez egy tipikusan olyan mondat ami nem igazán fog semmi lényeges információt átadni de lehet belőle kattintani a keresőoptimalizálás szóra, ezzel pedig meg is nyertem a versenyt. Na jó nem vagyok büszke erre a bekezdésemre, de még mindig jobb mint néhány kiépített link amivel korábban találkoztam, szerencsére inkább csak a konkurenciánál 🙂

Exit mobile version