A keresőoptimalizálás elmélete (2020-as frissített kiadás)

A keresőoptimalizálás elmélete

Naponta több száz írás jelenik meg a keresőoptimalizálás témakörében világszerte. Már magyar nyelven is töménytelen mennyiségű módszer, eljárás, tipp, tapasztalat leírását ismerhetjük meg, ha pedig az angollal nincs problémánk az elérhető ismeretanyag drasztikus mértékűvé válik.

Néhány tipp az olvasáshoz

  1. Ha a SEO elméleti megközelítése érdekel jobban, olvasd végig ezt a cikket és térj is vissza időnként, hiszen, mint a keresőoptimalizálás terén általában, rendkívül gyakran változnak bizonyos körülmények, amit ezen az oldalon megpróbálunk lekövetni.
  2. Ha azonban nem érdekel az elmélet, javaslom görgess le az oldal aljára, hiszen néhány könnyen használható gyakorlati tippet fogsz találni, amit akár azonnal ki is próbálhatsz.
  3. Ha úgy gondolod ez egy izgalmas téma ami az üzlettársad vagy a szabadúszó webfejlesztődet is érdekli küldd el neki is.

Információk a jelenlegi állapotról

Várható olvasási idő 25 perc
Legutóbbi frissítés dátuma 2020.05.14 10:12
Cikk frissessége 98%

Mi a keresőoptimalizálás?

Én ezt nagyjából így fogalmaznám meg:

A keresőoptimalizálás folyamata során olyan stratégiákat, feladatláncolatokat hajtunk végre, amelyeknek köszönhetően a Google, illetve más keresőmotorok számára a weboldalad értékesebbé, vonzóbbá válik. Ennek eredményeképpen az oldalad előrébb kerül a keresőtalálatok között, forgalmad pedig növekedni fog.

A Google-nél maradva fontos dolog, érdemes tisztáznunk, hogy a keresőoptimalizálás nem fizetett megjelenést jelent. Amikor egy weboldalt SEO-zunk, éppen azt próbáljuk elérni, hogy fizetett hirdetés nélkül is megtalálják a potenciális vevők a terméked.

Ettől függetlenül a fizetett hirdetés és a keresőoptimalizálás nagyon is jól megfér egymás mellett. Van rá esély hogy miután a keresőből erre az oldalra találtál, egy fizetett hirdetést is látni fogsz, mondjuk a Facebook-on, hogy el ne feledkezz rólunk 😉

Fizetett hirdetés Keresőoptimalizálás
Működése Ha fizeted a Google Adset (régebben Adwords), vagy a Facebook valamelyik platformján (Facebook, Instagram) hirdetsz, akkor az oldalad annyi ideig jelenik meg, amíg a rászánt költségvetésed tart Ha keresőoptimalizálsz, a weboldalad megjelenik a Google találati listáin, bizonyos kulcsszavakra, és miután már nem foglalkozol vele (és nem lesz egy nagy algoritmusfrissítés), valószínűleg ott is marad.
Előnye Gyorsabban hoz vevőket, és gyorsan lehet módosítani is ha megváltozik valami. Akkor is hoz érdeklődőt, ha nem költesz rá.
Hátránya Ha nincs jól kidolgozva a finanszírozása, és elfogy a havi költésre szánt keret, megáll az üzlet (vagy vonsz be extra tőkét. Kicsit lassabban fut fel, nincs azonnali eredmény. (Habár sokat gyorsul a Google keresője az elmúlt években)

A keresőoptimalizálás az eredményét tehát hosszabb távon éri el, de hosszú ideig érezteti hatását, ráadásul nem a fizetett hirdetések között, hanem az általános találatok között fogsz megjelenni.

A legjobb eredmény elérése érdekében úgy kell felfognod a hirdetés és a keresőoptimalizálás viszonyát, mint a szimbiózist: nem egymás ellen, hanem egymás mellett érik a legtöbbet.

Lehet a keresőoptimalizálást tanfolyamon tanulni?

Sajnos ez nem ennyire egyszerű. Létezik magyar nyelven is keresőoptimalizálással kapcsolatos tanfolyam, és képzési anyag is, azonban aki részt vett már ilyenen tisztában van vele, hogy a tanfolyamokon elhangzó információ általában csak a jéghegy csúcsa.

Persze egyáltalán nem állítom hogy hasztalanok lennének ezek az anyagok, sőt ajánlani is tudnék néhány kifejezetten hasznosat. Inkább azt mondom, hogy nem fogod néhány tanfolyam után profi módon űzni a SEO-t, viszont arra elegendő lehet hogy saját magad egyengesd a weboldalad útját.

Ha komolyan keresőoptimalizálni szeretnél, folyamatosan fejlesztened kell magad!

Keresőoptimalizálás alapok, amikkel jobb ha tisztában vagy

A keresőoptimalizálás alapelveit már sokan megkísérelték megfogalmazni, de érdemes lenne felismerni hogy ez mindenkinek mást jelenthet.

A SEO lényege éppen abban áll, mennyire tudsz érdekes lenni, mind a kereső, mind pedig a felhasználók szemében. Ha megpróbálod a keresőoptimalizálást valamilyen szabályrendszerbe illeszteni, valószínűleg elveszted annak egyediségét is.

Az elhangzottaktól függetlenül azonban léteznek olyan íratlan szabályok amiket jobb betartani.

  • Mindig legyen terved (SEO audit, marketing terv)
  • Ismerd fel mibe érdemes a munkát befektetni (Kulcsszóelemzés)
  • Legyen minőségi a tartalmad (tartalommarketing == content marketing, SEO szövegírás)

Vannak technikaibb szabályok is:

  • Legyen gyors az oldalbetöltődés
  • Legyen mobilbarát az oldal (vagy legyen AMP)
  • Tartalmazza a kötelező elemeket (robots.txt, sitemap, meta adatok)

Vannak tartalomra vonatkozó szabályok (on site vagy onsite SEO):

  • Legyen a célközönséged számára érdekes tartalmad
  • Ügyelj arra hogy ne csak a kulcsszavaid köré építsd a tartalmad, hanem inkább egy témakört próbálj lefedni

Vannak oldaltól független szabályok:

  • Mutasson feléd sok minőségi hivatkozás
  • Legyél népszerű a közösségi hálózatokon
  • Legyen rólad sok vélemény (Google Business, Facebook nagyobb rendszerek)

Valószínűleg a felsorolásokhoz mindenki tudna fűzni még pontokat (nyugodtan meg is teheted ezt a hozzászólások között), azonban ez az írás nem egészen erről szól. Azaz mégis, ha elolvasod, elképzelhető hogy közelebb fogsz jutni a SEO “rejtélyéhez”.

A SEO-nak amúgy nincs rejtélye, csak sok befolyásoló tényezője. Mivel a keresők működése algoritmusok alapján működik, így mindenre van egyértelmű magyarázat. Az már más kérdés, hogy az algoritmusok hálózata óriási és Google keresője ma már inkább a mesterséges intelligencia és az analitikai módszerek keveredéséből összeálló brutálisan bonyolult rendszer, így az egyértelmű magyarázatok megtalálása rendkívül nehéz.

Ne ijedj meg ettől. Ha a weboldalad Google helyezéseit szeretnéd optimalizálni, nem lesz szükséged arra hogy megértsd a Google keresőjének a működését.

Ez csak az én véleményem, de úgy gondolom a Google mérnökei sem tudnának minden ilyen jellegű kérdésre egyértelműen válaszolni a rendszer összetettsége miatt.

 Tartsd be a szabályokat, de próbálj kitűnni a tömegből!

Valóban neki akarsz fogni a keresőoptimalizálásnak?

Semmiképpen ne fecséreld keresőoptimalizálásra az idődet, ha nem tudod hogyan tudod majd hasznát venni az eredményeinek.

Annak idején, amikor elkezdtem a weboldal optimalizálás témakörével foglalkozni, eléggé tapasztalatlan voltam.

Testvéremmel közösen létrehoztunk egy Drupal alapú zenei oldalt, amiből akkor még nem sok volt az interneten. Kicsit megpróbáltunk szélsőségesebb dolgokat is beleépíteni a portálba, ami tetszett is az embereknek.

Lelkes és kitartó munkával, illetve egy kis szerencsével látványos eredményeket lehet elérni, a SEO mélyebb ismeret nélkül is.

Sok értékes látogató érkezett a keresőből nap mint nap, és ez még akkor történt amikor az internetet nem is használták ilyen nagyságrendben. Az az igazság, hogy nem igazán tudtuk mihez kezdjünk ezzel a forgalommal, igazából fel sem ismertük akkor még mekkora lehetőség van abban amit csinálunk. Meg is lett az eredménye, az oldal mára csak egy kedves emlék. Biztos vagyok benne hogy a mai körülmények között az akkor modell nem lenne már működőképes, legalábbis nem a keresőoptimalizálás terén.

A mai tudásommal már másképpen állnék a dologhoz. Tudnám, hogy a keresőoptimalizálás mennyire fontos, de azt is, hogy önmagában még nem fog profitot termelni, ugyanúgy ahogyan a reklám sem, ha nincs mögötte stratégia.

Szóval mielőtt erőteljesen SEO-zni kezdesz, tudd hogy miket akarsz elérni a keresőből érkező látogatók hadával. Azt merem állítani, hogy napjaink legjövedelmezőbb és legnagyobb publicitást adó módszere ez.

A keresőoptimalizálás és a közösségi oldalak

A közösségi oldalak segítségével hatalmas embertömeget tudsz elérni. Jóval nagyobbat mint a keresővel. De impulzusszerűen. Amint eléred a pontot hogy nem tudsz már újítani, akár egyik napról a másikra is megszűnhet a forgalmad.

A SEO esetében azonban ekkora zuhanás nem fordul elő. Kivéve talán a 2012-es Pingiv algoritmusfrissítés hatására. Nem arról van szó hogy a SEO-ban nem lehet visszaesni, inkább arról, hogy ha tiszta módszerekkel keresőoptimalizálsz nem kell arra számolnod, hogy egyik napról a másikra megszűnik a forgalmad.

A közösségi oldalak viszont képesek segíteni a keresőoptimalizálást, csak megfelelő szemszögből kell rájuk nézned. Használd fel kreatívan a közösséged ha van már, kérj tőlük visszajelzéseket, terjeszd a blogbejegyzéseid, ezeknek a hatásai előbb utóbb látszani fognak a keresőtalálataidban is.

A kitartó munka mindig meghozza a gyümölcsét, a hatékony keresőoptimalizálás meg a profitot.

Keresőoptimalizálás házilag, avagy az Onsite SEO valódi ereje

Remek eredmények érhetőek el egy weboldal belső folyamatainak optimalizálásával.

  • A hatékony tartalommarketing
  • a jól felépített, gyors oldal
  • és a rendszeres friss tartalom előbb-utóbb

eredményeket hoz. Azt azonban be kell látni, hogy egy idő után az Onsite SEO eljut a határaihoz. Hiába elsőosztályúak a tartalmaid, és hiába tölt be 1 másodperc alatt a weboldalad, ha az anyagaid nem jutnak el ahhoz a tömeghez, aki hírét vinné az oldaladnak.

Ritkán fordul az elő, hogy csak úgy magától fellendül egy weboldal, és ész nélkül linkelik a bloggerek a saját oldalaikon.

A keresőoptimalizálás lényeges tényezője az, hogy minél inkább el tudjuk terjeszteni a weboldal hírét, így a kereső is azt fogja érzékelni hogy ezt érdemes megmutatni másoknak is, ergo jobb pozíciót várhatsz el a találati listákon.

A belső keresőoptimalizálás tehát fontos, de általában nem elég. Ma a keresőben szereplő weboldalak egy része látszólag érthetetlen okokból van rangos pozícióban. Idejétmúlt design, gyenge (de egyedi) szöveg és sokszor még mobilra sincs rendesen optimalizálva. De akkor mit keres ott?

Általában a weboldal kora és ezzel együtt a megbízhatósága a válasz a kérdésre. Az időtényező minden esetben lényeges szempont, hogy miért?

Mert az évek alatt a weboldal mögött működő szolgáltatást sokan igénybe vették, sokan hivatkoztak rá, elképzelhető az is hogy valamilyen blogban, vagy hírportálon is megemlítették. Sok lehetőség közrejátszik ilyenkor. De éppen ez az ami miatt kitartónak kell lenni. Hiszen ha te több részletre odafigyelsz és még azon a területen is a konkurensed közelébe érsz, ami az ő erőssége, garantált a sikered.

A hatékony keresőoptimalizáláshoz külső segítségre is szükséged lesz!

Keresőoptimalizálás garanciával

A SEO képlékeny! Az ami ma sikert hozott, nem biztos hogy holnap is ugyanúgy fog működni. A világ óriási, naponta weboldalak ezrei tűnnek fel és tűnnek el. Bármilyen változás is történik az interneten a kereső előbb-utóbb reagálni fog rá. Még egy olyan kis országban is mint a miénk óriási és folyamatosan növekvő mértékű az internet forgalma.

Éppen azért nehéz olyat találni, aki garantálni képes az első helyet a Google-ben. A garantált első hely felépítése főként egy keresett kulcsszó esetén óriási munka, ami nem ér véget azzal, ha már az első helyre kerültél.

A pozíciót meg is kell tudni tartani.

Gondolj csak a versenytársadra az előző bekezdésből, aki stabil pozícióban van már évek óta. Most azonban jöttél te, és a helyére akarsz kerülni, ledöntve őt a trónról. Ezt veled is ugyanúgy megtehetik!

Érdemes átgondolnod, pontosan milyen garanciát szeretnél. Ha eddig azt dédelgetted hogy az első helyet akarod megszerezni, akkor érdemes inkább az első oldalt belőnöd célként.

Mi jellemzően arra vállalunk garanciát, hogy a keresőből számodra releváns forgalmat szerzünk, amihez általában 4-5 konkrét, kutatással alátámasztott kulcskifejezésre alapozunk.

 Ha kényelmesen hátradőlsz, megelőznek!

A keresőoptimalizálás beállítás amit mindenki keres

Ez most egy kis felüdülés lesz, főként ha ismered már nagy vonalakban a keresőoptimalizálás folyamatát.

Photo by ulricaloeb

Összeszedtem azokat az elképzeléseket, tévhiteket amelyeket bizonyos ügyfeleim képzeletében élnek a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Megróni őket ezért nem lehet, nyilvánvalóan nem ezzel foglalkoznak, csak hallottak róla hogy a keresőoptimalizálás az jó, és profitálni akarnak belőle. Nézzük a leggyakoribb tévedéseket.

  • A keresőoptimalizálás nem valami beállítás a Google-ben. Nem úgy történik hogy egy adminisztrációs felületen beikszelek néhány dolgot meg beírom azokat a szavakat valahová, amire az első oldalon akarok szerepelni.

    A “keresőoptimalizálás” szó találati listáján a Google közel 500.000 444.000 találat szerepel jelen pillanatban, a “SEO”-ra pedig 525.000.000 716.000.000. Nagy valószínűséggel azok akik a kifejezésre optimalizálnak több százezren is lehetnek(ok, ez csak légből kapott tipp). Egyszerűen képtelenség lenne ezt a egyszerű beállításokkal rangsorolni.
  • Ugyanakkor olyan kulcsszavakat is használnak az emberek, amelyek nem mindig ésszerűek. A fenti példát folytatva jelen van a tipikus keresési kifejezések között a “SEO keresőoptimalizálás” kifejezés ami megjelenik a találatok között is kb 18.000.000 helyen!
  • A Google első helye nem megvásárolható. Ami megvásárolható, az az Adwords Google Ads hirdetése, ami kerülhet első helyre a keresőben, ha finanszírozod azt folyamatosan. A különbség a kettő között, hogy a hirdetési költség kiapadása után teljesen eltűnnek a hirdetéseid, míg a kereső-optimalizált oldal akkor is a keresőben marad, ha valami miatt nem tudod azt finanszírozni. (legalábbis amíg valaki szemet nem vet a helyedre)
  • A keresőben mindenki a saját érdeklődésének megfelelően keres. Érdemes a céged nevére is optimalizálni, habár ez sokszor automatikusan megtörténik, de a felhasználók más jellemzőkre kíváncsiak. Értsd nem azt fogják keresni hogy SEO Kft, hanem azt, hogy “hogyan kerüljek a Google első oldalára“.Ha van egy remek szolgáltatásod, egy hangzatos fantázianévvel ne várd hogy arra keresések történjenek, hiszen honnan kellene tudnia az embereknek, hogy van ilyen szolgáltatás?
  • Jó kulcsszavakra optimalizált tartalommarketinges kampánnyal hatalmas forgalmat generálhatsz az oldaladnak, még ha nem is feltétlenül fog minden kulcsszavad az első oldalon megjelenni a találatok között.
  • A kulcsszavaknál nem elegendő csupán azt nézni hogy mennyien keresnek rá, hiszen nem biztos, hogy mindig a legnépszerűbb kulcsszó fogja a legtöbb vásárlót hozni. Gyakoriak a komoly potenciállal rendelkező, de ki nem használt kulcsszavak, amelyekre optimalizálva kisebb erőfeszítéssel is szép eredményeket tudsz elérni.

 Ha nem ismered a szabályokat, nem várhatod el hogy a kereső neked kedvezzen!

Mi legyen a keresőoptimalizálás kitűzött célja?

Mielőtt keresőoptimalizálásba fogsz, tisztázd mi a célod vele. A cél sokféle lehet, de a módszereket is kétfelé oszthatjuk, méghozzá vertikális és horizontális keresőoptimalizálásra.

  • Vertikális keresőoptimalizálás: Amikor előre meghatározzuk, milyen keresőkifejezésekre akarunk előre jutni. Ide tartozik az, meghatározzuk a kulcsszót. Hatékony módszer akkor, ha pontosan tudjuk mit is akarunk. Ezt azonban semmiképp nem ajánlott egy kulcsszóra alapozni.
  • Horizontális keresőoptimalizálás: Itt is meg kell határozni milyen területekre szeretnénk összpontosítani, azonban ebben az esetben inkább témakörökre optimalizálunk. Nincs megadva milyen kulcsszavakra erősítünk, hanem a statisztikák alapján folyamatosan kutatjuk az új lehetőségeket. A módszer előnye hogy jóval nagyobb területet lefedhetünk. Óvatosan kell bánni vele, hiszen ha túlzottan távoli célközönséget találunk abból nehéz profitálni.

Egyszerű példával a vertikális keresőoptimalizálás a mesterlövész fegyvere, a horizontális pedig egy sörétes puska. Mindkettő hatékony tud lenni megfelelő körülmények között.

Mi a horizontális módszert javasoljuk, hiszen napjainkban nem biztos hogy egy adott kifejezésből fogunk profitálni.

1 nyomós érv a horizontális keresőoptimalizálás mellett

Egy havidíjas projektünk esetében az elsődleges cél az volt hogy az adott piaci szereplő minél ismertebbé váljon a saját területén, azaz minél több keresésnél megjelenjen. A konverzió alapja egy hírlevél, ahol a feliratkozók gyűjtése a cél.

Átlagos időszakokban heti 10-20 organikus forrásból származó hírlevél feliratkozó érkezett organikusan.

A témakör erősítésének köszönhetően 3000 feletti kulcskifejezést sikerült elérnünk. Egy váratlan trend következtében a weboldal egyik médiaeleme pedig bekerült a Google képkeresési találati között az első helyre, egy olyan kifejzésre, ami ugyan kapcsolódik, de nem szerveresen.

Kitalálod ez mekkora forgalmat hozott? Drasztikus emelkedést, 2 nap alatt 120 új feliratkozót.

Remélem jól érthető hogy mekkora lehetőséget rejt ha egy egész témakörre koncentrálunk. A vertikális módszerrel ez a kiugró szám valószínűleg nem lett volna elérhető.

 Az egyértelmű célok, egyértelmű eredményeket hoznak!

A keresőoptimalizálás eszközei

Na ebből van bőven, a Backlinko.com-on találsz közel 200 ingyenes és fizetős SEO eszközt, amiből kedvedre válogathatsz. Vannak linképítésben hasznos eszközök, különböző elemző és kulcsszó-eszközök és minden ami szem-szájnak ingere.

Mi is használunk ilyeneket, azonban nem szabad 100%-ban ezekre támaszkodni. Remek kiindulási pont lehet egy elemzőszoftver, de tervezni és gondolkodni nem fog helyetted egyik sem.

Mi jellemzően ezeket használjuk:

  • Google Analytics – a forgalom elemzéséhez, és a folyamatok megértéséhez
  • Google Search Console – megtudod honnan jön a forgalom, és szól ha baj van a weboldallal
  • SEMRush – információgyűjtésre, analitikára, jelentések összeállítására és automatizálásra is használható, kiváló eszköz
  • keyword.io – kulcsszókutatáshoz (régebben a Google Adwords kulcsszóválasztó eszközét használtam, de nem találom túl jónak, mondjuk nem is egészen erre való)
  • UberSuggest: Alapvetően egy kulcsszókereső eszköz, viszont egyre inkább bővülnek a szolgáltatásai. Mi elsősorban kulcsszókutatáshoz használjuk. A magyar nyelvű kifejezések terén azonban sokszor vannak hiányosságai.
  • Moz.com Open Site Explorer: A DA és PA értékek meghatározásához. De ezt is csak óvatosan, hiszen időnként jelentős késében vannak a linkek feltérképezésében.
  • Google kereső: Ha a Google-re optimalizálsz, érdemes a Google-t is használni, hiszen rengeteg információt ad. (paraméterekkel kérdezhetsz konkrét dolgokra is, kulcsszóajánlásokat ad stb.)
  • YoastSEO: a WordPress oldalaknál használható eszköz, amely rengeteget segít abban, hogy a kereső elvárásai szerint optimalizáld a bejegyzéseidet.

Tipp: Írd meg te miket ajánlasz, magyar szoftverek előnyben!

 Mindig gondolkozz önállóan!

A magyar nyelvű keresőoptimalizálás sajátosságai

A SEO ugyan nemzetközi, azonban van magyar sajátossága, ami maga a magyar nyelv. Mint tudjuk az angolban és a nyelvek többségében nem úgy történik a toldalékolás mint nálunk. Ez miatt a SEO szövegírás során fura mondat összetételek születtek.

Nézzünk egy példát:

Ha valaki a “weblapkészítés keresőoptimalizálás” kulcsszóra szeretett volna előrekerülni, a kulcsszót érdemes volt a fenti variációban használni, aminek a következményeképpen megszülettek az ehhez hasonló mondatok:

“A weblapkészítés keresőoptimalizálás során ezt meg ezt kínáljuk”

Ma már hasonló eredményeket várhatunk akkor is ha ezt írjuk:

“Weblapkészítési és keresőoptimalizálási szolgáltatást is kínálunk”

Egyébként ha beírjuk toldalékolva a kivejezéseket a keresőbe eltérő találati listát is kapunk.

Azaz a keresőalgoritmus sokkal jobban kezeli ma már a magyar nyelvet, de azért van még mit javítani rajta.

Sokkal fontosabb szempont a szövegírás során, hogy természetes szövegeket alkossunk, ami a látogatóknak szól. A Google rendszeresen bejelent valamilyen algoritmus frissítést, ami általában ma már a kereső mögött álló intelligencia fejlődését jelenti.

Érdemes e magyarul keresőoptimalizálni?

Neil Patel egy rejtélyes Google alkalmazottal folytatott beszélgetéséből fény derült arra, hogy a keresések túlnyomó többsége nem angol nyelvű. A Google keresőalgoritmusának pedig bizonyos országokban az a problémája hogy nem tud bizonyos keresőkifejezéskre megfelelő mennyiségű releváns találatot adni.

A tartalom elsősorban a látogatónak szóljon, ne a keresőnek!

A tartalomkezelő rendszerek és a keresőoptimalizálás

A weben található weboldalak jelentős része valamilyen tartalomkezelő rendszer segítségével készült.

A WordPress, Joomla, Drupal, Concrete5 és hasonló rendszerek könyvtáraiban találunk valamilyen külső vagy belső fejlesztésű bővítményt, kiegészítőt amik nagy mértékben megkönnyítik az oldal keresőoptimalizálását. Ezek a bővítmények azonban, hasonlóan a keresőoptimalizálást segítő szoftverek, egyfajta iránymutatásra szolgálnak.

Tökéletes példa erre a WordPress keresőoptimalizálása során gyakran használt Yoast SEO bővítménye. A Yoast SEO egy komplex SEO-s csomag, ami egyrészt ügyel az OnSite beállításokra, másrészt magát a szövegírást is segíti.

A szöveg megírása során a Yoast SEO ajánlásokat ad, arra vonatkozóan, milyen kulcsszósűrűséget használjunk, illetve ajánlást a szöveg hosszúságára is.

A Yoast ajánlása szerint a 300 szó az optimális szöveghosszúság, ami rendben is van, hiszen a Google algoritmusai szerint egy fontos tényezője a minőségi tartalomnak a szöveg hosszúsága.

Ez azonban időnként a minőség rovására mehet. Léteznek olyan kérdések, amelyek tömören és egyszerűen megválaszolhatóak. Ezekben az esetekben, főként ha nem tudjuk valamilyen színes érdekes információval kiegészíteni a szöveget, előfordulhat hogy 100 szó után, következik 200 szónyi erőltetett tartalom, ami azért nem túlzottan jó pont. Még ha a kereső nem is érzékeli a látogatók biztosan fogják.

 A bővítmények kitűnő segítséget nyújthatnak, de nem mindentudók!

Természetes linképítés

Kicsit furán hangozhat ez a kifejezés, hiszen ha valami mesterséges, akkor eleve nem lehet természetes. A Google irányelvei szerint a minőségi tartalom valószínűleg képes arra, hogy jelentős mértékben elterjedjen az interneten aminek köszönhetően sok hivatkozás fog rámutatni.

Az Ahrefs tanulmányából egyértelműen kiderül, hogy a hivatkozások száma jelentősen befolyásolja egy oldal pozícióját a keresőben.

Ezzel azonban van egy kis probléma. Ha egy kiváló terméket, szolgáltatást kínáló weboldal célcsoportja nem kifejezetten aktív az online térben, tehát csak arra használja az internetet hogy információt találjon, kicsi a valószínűsége a link természetes elterjedésének.

Minden bizonnyal fognak visszajelzéseket kapni a social media felületeken keresztül, de ez egyrészt nem biztos hogy feltérképezhető (pl Zárt Facebook csoportok esetében), másrészt nem is annyira hangsúlyos.

Illetve ha az interneten aktív a célközönség, akkor is valamilyen módon el kell indítani a linkterjedés folyamatát. Ezért is olyan fontos az Offsite SEO, mely különböző technikák segítségével elterjeszti a weboldal hírét, illetve a növeli a hivatkozások számát.

Mi a linképítés lényege?

Úgy növelni a weboldalra mutató hivatkozások számát, hogy azok pozitívan befolyásolják a keresőpozíciónkat.

Nem mindegy, milyen linkhálózatot építünk. A Google Pingvin algoritmusának a feladata, hogy kiszűrje a linkhálózatból az értéktelen, vagy rosszindulatú hivatkozásokat. A Pingvin 4. frissítése előtt súlyos büntetést mért azokra is, akiknek weboldalára gyenge minőségű, értéktelen oldalak hivatkoztak, ma már inkább csak értelmetlen. Hátrányt ugyanúgy okoz egy spam link, de nincs már akkora súlya a büntetésnek mint korábban.

Linképítési technikák

A természetes linképítés során tehát ügyelni kell arra, hogy a link ne legyen erőltetett vagy művi jellegű. Kerüljük a régi időkből fennmaradt linkcseréket, a partneroldalak hagyományos formáit és a linkoldalakat (még ma is létezik néhány).

A kreatív linképítés korát éljük! A módszerek sokszínűek, vannak költségesek és léteznek időigényesek is.

  • PR cikkek, Advertorial: Tudom, egy marketingesnek ez fájó pont lehet, mivel sokan keverik a kettő fogalmat. Az egyetlen oka, hogy egy helyre soroltam őket, az a jellegük. A PR cikk valamilyen pozitív információ elterjesztését jelenti (esetünk csatolva egy hivatkozással) az advertorial pedig pedig egy fizetett cikkmegjelenést.
  • Helyi vállalkozások weboldalai: A helyi vállalkozások keresőoptimalizálása során érdemes a környékünkön található weboldallal rendelkező cégeket, bloggereket és egyéb webes platformok képviselőit felkeresni. A Google Business a barátod!
  • Közösségi oldalak: tömegeket érhetünk el, ami egyrészről jó, mert a megosztások, kedvelések számát nagy valószínűséggel jó szemmel nézi a kereső is, de további link-elhelyezési lehetőségeket is biztosíthat számunkra (például megkeresések által). Ezen felül hasznos lehet a közösségi oldalakon népszerű tartalmak elemzése is.
  • Virális technikák: A módszer egyszerű(nek tűnik). Készíts olyan tartalmat ami nagy népszerűségnek örvend majd.

Mi a linképítések során nem csak a keresőmotort, hanem az olvasókat, felhasználókat célozzuk be: úgy népszerűsítjük a beépített hivatkozást, hogy közben plusz értéket adunk a számukra. A kereső mesterséges intelligenciája nem egydimenziós jelleggel ellenőrzi az oldalakat, ezért nem egyszerű csak a nyers szabályok alapján felépíteni a linképítésre használt cikket, írást.

Szintén érdemes ismerned a linkjelölési módszereket, hiszen attól hogy szerzel egy kattintható hivatkozást, az még egyáltalán nem biztos, hogy valóban erősíteni fogja a találati listán elfoglalt pozíciódat. A rel: attribútum lehetséges értékeiről itt olvashatsz.

 A lényeg, hogy elérd az ismertséget. De az sem baj ha a pozitív értelemben!

Hogyan kezdjek neki?

Ha eddig eljutottál, biztosan már valami elképzelésed arról miként is állj neki az oldalad keresőoptimalizálásának. De tudod mit, adok néhány tippet, ha mégsem tudod hol fogj neki. (De akár ránk is bízhatod)

Keresőoptimalizálás tippek (kezdőknek)

Figyelem, ezek kezdőknek szóló tippek. Viszont ha már jártas vagy valamennyire a SEO-ban, akkor is érdemes egy pillantást vetned a listára, hiszen a keresőoptimalizálás alapjai nagyon fontosak. Házat sem építenek stabil alap nélkül!

Szükséges idő: 1 óra.

  1. Ellenőrizd egyáltalán indexel-e már a kereső.

     Írd be a Google-be a következőt (idézőjelek nélkül): “site:oldalam.hu”

    Itt egyrészt látni fogod melyik oldalaid találhatóak meg a keresőben, másrészt ellenőrizheted az előnézet (SERP), ami rendkívül fontos momentuma a találati listának. Hiszen itt csábítod el a látogatót, hogy a te oldalad nézze meg!

  2. Vizsgáld meg hogyan működik a weboldalad okostelefonon

    A Google rendkívüli energiát fordít az egyre növekvő mobilfelhasználói táborra, így a keresési eredmények között is előnyt élvez az, akinek weboldala mobilbarát. Szintén fontos hogy a Google is mobilbarátnak tekintse a weboldalad, ehhez tesztelőeszközt is a rendelkezésünkre bocsájt.

  3. Ellenőrizd az oldalbetöltődés sebességét, erre kiváló eszköz a GTMetrix

    Az oldalbetöltődés sebessége mindig is fontos volt, azonban a mostani jelentősége szintén a mobilhasználathoz kötődik, így lényeges szempont. Korábban a reszponzivitás még kuriózum volt, mára azonban már alapkövetelmény.

  4. WordPress keresőoptimalizálás

    Érdemes valamilyen SEO-s plugin-t használni, kezdőként és profiként is. Én a YoastSEO-t ajánlom, mint sok más SEO-s, de van akinek jobban bejön az All-In-One SEO Pack, vagy a RankMath

  5. Mérj!

    Ha fejlődni akarsz, látnod kell mi történik. Több analitikai eszköz is létezik, de azt hiszem a Google Analytics az alap a keresőoptimalizálásban, illetve mindenképpen aktiváld a Google Search Console szolgáltatását is a weboldaladhoz (haladók össze is kapcsolhatják a kettőt)

  6. A tartalom a lényeg!

    Minőségi tartalom nélkül megnehezíted a saját munkád. Előre lehet juttatni egy oldalt gyenge tartalommal is, de sokkal nehezebben. Saját munkádat könnyíted meg azzal, ha feljegyzel néhány minőségre vonatkozó irányelvet a weboldaladdal kapcsolatban is.

Készen állsz a munkára? Ha igen akkor ne késlekedj, az időd kritikus tényező. A keresőoptimalizálás eredményeinek idő kell. Nem érsz rá arra, hogy majd 2 hónap múlva kezdj foglalkozni vele. Ha ma csak 1 dolgot teszel, akkor is jobban állsz mint a magyar weboldalak többsége, (főleg ha cég vagy).

 Csak csináld!

Keresőoptimalizálás szolgáltatás

Tisztában vagyok vele, hogy erre nem mindenkinek van ideje. Ha a saját bizniszeddel vagy elfoglalva, valószínűleg nem fogsz nekiállni egyedül.

Éppen ezért különböző szolgáltatásokat kínálok neked.

Megbízhatsz a keresőoptimalizálás minden területével, de ha arra van igényed, a tartalmaid is elkészítem. A portfólióm szélesnek tűnhet, de minden szolgáltatásom azt a célt szolgálja, hogy a weboldalad előrébb jusson a keresőben.

Elértem a célt?

Szerettem volna egy olyan összefoglalót írni, ami kilóg a tucatírások közül, és még hasznos is lehet azoknak, akik most ismerkednek a keresőoptimalizálással. Bizonyára rengeteg olyan pont van amit ki lehetne még egészíteni, azonban ez nem egy könyv (még ;))

Rólam annyit érdemes tudnod, hogy aktívan foglalkozom a keresőoptimalizálással, és én ezt az irányt jelöltem ki. A Google egyre inkább kezd hasonlítani egy mesterséges intelligenciára, így valószínűleg az elkövetkező évek számos újdonságot tartogatnak még ezen a téren. Ajánlom hogy kövesd a blog írásait, és megkísérlem magyar nyelven elhozni neked a legfrissebb információkat.

Sőt ha úgy gondolod, akár dolgozhatunk közösen is, bármikor felveheted velem a kapcsolatot.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .