A keresőoptimalizálás elmélete

A keresőoptimalizálás elmélete

Naponta több száz írás jelenik meg a keresőoptimalizálás témakörében világszerte. Már magyar nyelven is töménytelen mennyiségű módszer, eljárás, tipp, tapasztalat leírását ismerhetjük meg, ha pedig az angollal nincs problémánk az elérhető ismeretanyag drasztikus mértékűvé válik.

Ez az írás máshonnan próbál közelíteni, ami nem túl egyszerű. Megpróbálom mellőzni a tucatcikkek információtartalmát, de sok dolog a Google irányelvein alapul, ezért nem hagyhatok ki bizonyos unalomig ismételt részleteket sem.

Várható olvasási idő: 20 perc

Ja igen, a cikk végén találsz egy pár feladatot, amit ha elvégzel, már előrébb vagy a keresőoptimalizálásban mint sokan mások…

 

Keresőoptimalizálás tanfolyam

A fejezet címe azt hiszem minden SEO-val foglalkozó kollégának feltűnt már, hiszen a keresőoptimalizálással kapcsolatos kulcsszó-kutatások során mindig megjelenik. Ez egy mai napig megjelenő keresési kulcsszó-kombináció, ami arra enged különböztetni, hogy sokan azt gondolják, a keresőoptimalizálás egy iskola rendszerű oktatás során elsajátítható.

Sajnos ez nem ennyire egyszerű. Létezik magyar nyelven is keresőoptimalizálással kapcsolatos tanfolyam, és képzési anyag is, azonban aki részt vett már ilyenen tisztában van vele, hogy a tanfolyamokon elhangzó információ általában csak a jéghegy csúcsa.

Persze egyáltalán nem állítom hogy hasztalanok lennének ezek az anyagok, sőt ajánlani is tudnék néhány kifejezetten hasznosat. Inkább azt mondom, hogy nem fogod néhány tanfolyam után profi módon űzni a SEO-t, viszont arra elegendő lehet hogy saját magad egyengesd a weboldalad útját.

 

greencircle Ha SEO-zni akarsz, folyamatosan fejleszd magad!

 

Keresőoptimalizálás alapok

A keresőoptimalizálás alapelveit már sokan megkísérelték megfogalmazni, de érdemes lenne felismerni hogy ez mindenkinek mást jelenthet.

A SEO lényege éppen abban áll, mennyire tudsz érdekes lenni, mind a kereső, mind pedig a felhasználók szemében. Ha megpróbálod a keresőoptimalizálást valamilyen szabályrendszerbe illeszteni, valószínűleg elveszted annak egyediségét is.

Az elhangzottaktól függetlenül azonban léteznek olyan íratlan szabályok amiket jobb betartani.

  • Mindig legyen terved (SEO audit, marketing terv)
  • Ismerd fel mibe érdemes a munkát befektetni (Kulcsszóelemzés)
  • Legyen minőségi a tartalmad (Content marketing, SEO szövegírás)

Vannak technikaibb szabályok is:

  • Legyen gyors az oldalbetöltődés
  • Legyen mobilbarát (vagy legyen AMP)
  • Tartalmazza a kötelező elemeket (robots.txt, sitemap, meta adatok)

Vannak oldaltól független szabályok:

  • Mutasson feléd sok minőségi hivatkozás
  • Legyél népszerű a közösségi hálózatokon
  • Legyen rólad sok vélemény

Valószínűleg a felsorolásokhoz mindenki tudna fűzni még pontokat (nyugodtan meg is teheted ezt a hozzászólások között), azonban ez az írás nem egészen erről szól. Azaz mégis, ha elolvasod, elképzelhető hogy közelebb fogsz jutni a SEO “rejtélyéhez”.

A SEO-nak amúgy nincs rejtélye, csak sok befolyásoló tényezője. Mivel a keresők működése algoritmusok alapján működik, így mindenre van egyértelmű magyarázat. Az már más kérdés, hogy az algoritmusok hálózata óriási és Google keresője ma már inkább a mesterséges intelligencia és az analitikai módszerek keveredéséből összeálló brutálisan bonyolult rendszer, így az egyértelmű magyarázatok megtalálása rendkívül nehéz.

Ne ijedj meg ettől. Ha a weboldalad Google helyezéseit szeretnéd optimalizálni, nem lesz szükséged arra hogy megértsd a Google keresőjének a működését.

Ez csak az én véleményem, de úgy gondolom a Google mérnökei sem tudnának minden ilyen jellegű kérdésre egyértelműen válaszolni a rendszer összetettsége miatt.

 

greencircle Tartsd be a szabályokat, de próbálj kitűnni a tömegből!

 

Mikor van szükség keresőoptimalizálásra?

Ha növekedni szeretnél! Semmiképpen ne fecséreld keresőoptimalizálásra az idődet, ha nem tudod hogyan tudod majd hasznát venni az eredményeinek.

Annak idején, amikor elkezdtem a keresőoptimalizálás témakörével foglalkozni,(jó néhány éve már) tapasztalatlan voltam.

Testvéremmel közösen létrehoztunk egy Drupal alapú zenei oldalt, amiből akkor még nem sok volt az interneten. Kicsit megpróbáltunk szélsőségesebb dolgokat is beleépíteni a portálba, ami tetszett is az embereknek.

Lelkes és kitartó munkával, illetve egy kis szerencsével látványos eredményeket lehet elérni, a SEO mélyebb ismeret nélkül is.

Sok értékes látogató érkezett a keresőből nap mint nap, és ez még akkor történt amikor az internetet nem is használták ilyen nagyságrendben. Az az igazság hogy nem igazán tudtuk mihez kezdjünk ezzel a forgalommal, igazából fel sem ismertük akkor még mekkora lehetőség van abban amit csinálunk. Meg is lett az eredménye, az oldal mára csak egy kedves emlék. (erről nem árulok el többet mert dédelgetett álmom hogy újra megcsináljuk, ha így lesz, itt biztosan jelezni fogom)

A mai tudásommal már másképpen állnék a dologhoz. Tudnám, hogy a keresőoptimalizálás mennyire fontos (de kicsit nehezebb is már mint akkor volt), de azt is, hogy önmagában még nem fog profitot termelni, ugyanúgy ahogyan a reklám sem, ha nincs mögötte stratégia.

Szóval mielőtt erőteljesen SEO-zni kezdesz, tudd hogy miket akarsz elérni a keresőből érkező látogatók hadával. Azt merem állítani, hogy napjaink legjövedelmezőbb és legnagyobb publicitást adó módszere ez.

A közösségi oldalak is képesek óriási tömegeket elérni, szívesen nyitok vitát ebben a témában, ha van róla kialakult véleményed, de én azt látom, hogy a Facebook inkább impulzusszerű, míg a SEO folyamatos.

greencircle A kitartó munka mindig meghozza a gyümölcsét, a hatékony keresőoptimalizálás meg a profitot.

 

Keresőoptimalizálás házilag

Remek eredmények érhetőek el egy weboldal belső folyamatainak optimalizálásával. A hatékony tartalommarketing a jól felépített, gyors oldal és a rendszeres friss tartalom előbb-utóbb eredményeket hoz. Azt azonban be kell látni, hogy egy idő után az Onsite SEO eljut a határaihoz. Hiába elsőosztályúak a tartalmaid, és hiába tölt be 1 másodperc alatt a weboldalad, ha az anyagaid nem jutnak el ahhoz a tömeghez, aki hírét vinné az oldaladnak. Ilyenkor egyre nagyobb munka szükséges ahhoz hogy a valamilyen látható eredményt érj el.

A keresőoptimalizálás lényege a mai napig az, hogy minél inkább el tudjuk terjeszteni a weboldal hírét, így a kereső is azt fogja érzékelni hogy ezt érdemes megmutatni másoknak is, ergo jobb pozíciót várhatsz el a találati listákon.

A belső keresőoptimalizálás tehát fontos, de általában nem elég. Ma a keresőben szereplő weboldalak egy része látszólag érthetetlen okokból van rangos pozícióban. Idejétmúlt design, gyenge (de egyedi) szöveg és sokszor még mobilra sincs rendesen optimalizálva. De akkor mit keres ott?

Általában a weboldal kora és ezzel együtt a megbízhatósága a válasz a kérdésre. Az időtényező minden esetben lényeges szempont, hogy miért?

Mert az évek alatt a weboldal mögött működő szolgáltatást sokan igénybe vették, sokan hivatkoztak rá, elképzelhető az is hogy valamilyen blogban, vagy hírportálon is megemlítették. Sok lehetőség közrejátszik ilyenkor. De éppen ez az ami miatt kitartónak kell lenni. Hiszen ha te több részletre odafigyelsz és még azon a területen is a konkurensed közelébe érsz, ami az ő erőssége, garantált a sikered.

greencircle A hatékony keresőoptimalizáláshoz külső segítségre is szükséged lesz!

Keresőoptimalizálás garancia

A SEO képlékeny! Az ami ma sikert hozott, nem biztos hogy holnap is ugyanúgy fog működni. A világ óriási, naponta weboldalak ezrei tűnnek fel és tűnnek el. Bármilyen változás is történik az interneten a kereső előbb-utóbb reagálni fog rá. Még egy olyan kis országban is mint a miénk óriási és folyamatosan növekvő mértékű az internet forgalma.

Éppen azért nehéz olyat találni, aki garantálni képes az első helyet a Google-ben. A garantált első hely felépítése főként egy keresett kulcsszó esetén óriási munka, ami nem ér véget azzal, ha már az első helyre kerültél. A pozíciót meg is kell tudni tartani, ami folyamatos munkát igényelhet. Gondolj csak a versenytársadra az előző bekezdésből, aki stabil pozícióban van már évek óta. Most azonban jöttél te, és a helyére akarsz kerülni, ledöntve őt a trónról. Ezt veled is ugyanúgy megtehetik!

Ha garanciát szeretnél, annak bizony meg kell fizetni az árát!

greencircle Ha kényelmesen hátradőlsz, megelőznek!

Keresőoptimalizálás beállítás

Ez most egy kis felüdülés lesz, főként ha ismered már nagy vonalakban a keresőoptimalizálás folyamatát.

Photo by ulricaloeb

Összeszedtem azokat az elképzeléseket, tévhiteket amelyeket bizonyos ügyfeleim képzeletében élnek a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Megróni őket ezért nem lehet, nyilvánvalóan nem ezzel foglalkoznak, csak hallottak róla hogy a keresőoptimalizálás az jó, és profitálni akarnak belőle. Nézzük a leggyakoribb tévedéseket.

  • A keresőoptimalizálás nem valami beállítás a Google-ben. Nem úgy történik hogy egy adminisztrációs felületen beikszelek néhány dolgot meg beírom azokat a szavakat valahová, amire az első oldalon akarok szerepelni.
    A “keresőoptimalizálás” szóra a Google közel 500.000 találatot hoz jele pillanatban, a “SEO”-ra pedig 525.000.000 -t. Képtelenség lenne ezt egyszerű beállításokkal rangsorolni.
  • A Google első helye nem megvásárolható. Ami megvásárolható, az az Adwords hirdetése, ami kerülhet első helyre a keresőben, ha finanszírozod azt folyamatosan. A különbség a kettő között, hogy a hirdetési költség kiapadása után teljesen eltűnnek a hirdetéseid, míg a kereső-optimalizált oldal akkor is a keresőben marad, ha valami miatt nem tudod azt finanszírozni. (legalábbis amíg valaki szemet nem vet a helyedre)
  • A keresőben mindenki a saját érdeklődésének megfelelően keres. Érdemes a céged nevére is optimalizálni, habár ez sokszor automatikusan megtörténik, de a felhasználók más jellemzőkre kíváncsiak. Értsd nem azt fogják keresni hogy SEO Kft, hanem azt, hogy “hogyan kerüljek a Google első oldalára“.Ha van egy remek szolgáltatásod, egy hangzatos fantázianévvel ne várd hogy arra keresések történjenek, hiszen honnan kellene tudnia az embereknek, hogy van ilyen szolgáltatás?

greencircle Ha nem ismered a szabályokat, nem várhatod el hogy a kereső neked kedvezzen!

 

Mi a keresőoptimalizálás célja?

Mielőtt keresőoptimalizálásba fogsz, tisztázd mi a célod vele. A cél sokféle lehet, de a módszereket is kétfelé oszthatjuk, méghozzá vertikális és horizontális keresőoptimalizálásra.

  • Vertikális keresőoptimalizálás: Amikor előre meghatározzuk, milyen keresőkifejezésekre akarunk előre jutni. Ide tartozik az, meghatározzuk a kulcsszót. Hatékony módszer akkor, ha pontosan tudjuk mit is akarunk. Ezt azonban semmiképp nem ajánlott egy kulcsszóra alapozni.
  • Horizontális keresőoptimalizálás: Itt is meg kell határozni milyen területekre szeretnénk összpontosítani, azonban jóval nagyobb hatókört engedélyezünk. Nincs megadva milyen kulcsszavakra erősítünk, hanem a statisztikák alapján folyamatosan kutatjuk az új lehetőségeket. A módszer előnye hogy jóval nagyobb területet lefedhetünk. Óvatosan kell bánni vele, hiszen ha túlzottan távoli célközönséget találunk abból nehéz profitálni.

Egyszerű példával a vertikális keresőoptimalizálás a mesterlövész fegyvere, a horizontális pedig egy sörétes puska. Mindkettő hatékony tud lenni megfelelő körülmények között.

ITZen: Ez a blog hibrid módszerrel épül. A horizontális módszer segítségével megkeresi azokat a területeket amikre igény mutatkozik, majd a vertikális módszerrel előnyt próbál szerezni ezeken a területeken.

Persze a célok másképpen is meghatározhatóak. Mit gondolsz neked melyik lenne a jobb megoldás? A szolgáltatásod szeretnéd behatárolni minél pontosabban, vagy a webáruházad látogatottságát szeretnéd megnövelni minél több irányból?

greencircle Az egyértelmű célok, egyértelmű eredményeket hoznak!

 

A keresőoptimalizálás eszközei

Na ebből van bőven, a Backlinko.com-on találsz közel 200 ingyenes és fizetős SEO eszközt, amiből kedvedre válogathatsz. Vannak linképítésben hasznos eszközök, különböző elemző és kulcsszó-eszközök és minden ami szem-szájnak ingere.

Én is használok ilyeneket, azonban nem szabad 100%-ban ezekre támaszkodni. Remek kiindulási pont lehet egy elemzőszoftver, de tervezni és gondolkodni nem fog helyetted.

Én ezeket használom:

  • Google Analytics – a forgalom elemzéséhez, és a folyamatok megértéséhez
  • Google Search Console – megtudod honnan jön a forgalom, és szól ha baj van a weboldallal
  • SEMRush – információgyűjtésre kiváló eszköz
  • keyword.io – kulcsszókutatáshoz (régebben a Google Adwords kulcsszóválasztó eszközét használtam, de nem találom túl jónak, mondjuk nem is egészen erre való)
  • Moz.com Open Site Explorer: A DA és PA értékek meghatározásához. De ezt is csak óvatosan, hiszen időnként jelentős késében vannak a linkek feltérképezésében.
  • Google kereső: Ha a Google-re optimalizálsz, érdemes a Google-t is használni, hiszen rengeteg információt ad. (paraméterekkel kérdezhetsz konkrét dolgokra is, kulcsszóajánlásokat ad stb.)

Tipp: Írd meg te miket ajánlasz, magyar szoftverek előnyben!

greencircle Mindig gondolkozz önállóan!

Magyar keresőoptimalizálás

A SEO ugyan nemzetközi, azonban van magyar sajátossága, ami maga a magyar nyelv. Mint tudjuk az angolban és a nyelvek többségében nem úgy történik a toldalékolás mint nálunk. Ez miatt a SEO szövegírás során fura mondatösszetételek születtek.

Nézzünk egy példát:

Ha valaki a “weblapkészítés keresőoptimalizálás” kulcsszóra szeretett volna előrekerülni, a kulcsszót érdemes volt a fenti variációban használni, aminek a következményeképpen megszülettek az ehhez hasonló mondatok:

“A weblapkészítés keresőoptimalizálás során ezt meg ezt kínáljuk”

Ma már hasonló eredményeket várhatunk akkor is ha ezt írjuk:

“Weblapkészítési és keresőoptimalizálási szolgáltatást is kínálunk”

Azaz a keresőalgoritmus sokkal jobban kezeli ma már a magyar nyelv sajátosságait. Sokkal fontosabb szempont a szövegírás során, hogy természetes szövegeket alkossunk, ami a látogatóknak szól.

greencircle A tartalom a látogatónak szóljon.

 

Tartalomkezelő rendszerek

A weben található weboldalak jelentős része valamilyen tartalomkezelő rendszerek segítségével készült.

A WordPress, Joomla, Drupal, Concrete5 és hasonló rendszerek könyvtáraiban találunk valamilyen külső vagy belső fejlesztésű bővítményt, kiegészítőt amik nagy mértékben megkönnyítik az oldal keresőoptimalizálását. Ezek a bővítmények azonban, hasonlóan a keresőoptimalizálást segítő szoftverek, egyfajta iránymutatásra szolgálnak.

Tökéletes példa erre a WordPress keresőoptimalizálása során gyakran használt YoastSEO bővítménye. A Yoast SEO egy komplex SEO-s csomag, ami egyrészt ügyel az OnSite beállításokra, másrészt magát a szövegírást is segíti.

A szöveg megírása során a YoastSEO ajánlásokat ad, arra vonatkozóan, milyen kulcsszósűrűséget használjunk, illetve ajánlást a szöveg hosszúságára is.

A Yoast ajánlása szerint a 300 szó az optimális szöveghosszúság, ami rendben is van, hiszen a Google algoritmusai szerint egy fontos tényezője a minőségi tartalomnak a szöveg hosszúsága.

Ez azonban időnként a minőség rovására mehet. Léteznek olyan kérdések, amelyek tömören és egyszerűen megválaszolhatóak. Ezekben az esetekben, főként ha nem tudjuk valamilyen színes érdekes információval kiegészíteni a szöveget, előfordulhat hogy 100 szó után, következik 200 szónyi erőltetett tartalom, ami azért nem túlzottan jó pont. Még ha a kereső nem is érzékeli a látogatók biztosan fogják.

Honnan tudja a Google mennyi idő töltenek az oldalon a látogatók?

Egyrészt a kereső használatából is leszűrhet ilyen információt, hiszen ha a felhasználó más oldalakat nyit meg, ugyanarról a találati listáról, az valószínűleg azt jelenit hogy nem találta meg a választ a  kérdésére.

Másrészt, ha ezt valaki meg tudja erősíteni azt megköszönöm, a Google Analytics követőkódja is rengeteg információval szolgálhat a keresőnek.

 

greencircle A bővítmények kitűnő segítséget nyújthatnak, de nem mindentudók!

Természetes linképítés

Kicsit furán hangozhat ez a kifejezés, hiszen ha valami mesterséges, akkor eleve nem lehet természetes. A Google irányelvei szerint a minőségi tartalom valószínűleg képes arra, hogy jelentős mértékben elterjedjen az interneten aminek köszönhetően sok hivatkozás fog rámutatni. Mint tudjuk, a hivatkozások száma jelentősen befolyásolja az oldal helyzetét a keresőben.

Ezzel azonban van egy kis probléma. Ha egy kiváló terméket, szolgáltatást kínáló weboldal célcsoportja nem kifejezetten aktív az online térben, tehát csak arra használja az internetet hogy információt találjon, kicsi a valószínűsége a link természetes elterjedésének.

Illetve ha az interneten aktív a célközönség, akkor is valamilyen módon el kell indítani a linkterjedés folyamatát. Ezért is olyan fontos az Offsite SEO, mely különböző technikák segítségével elterjeszti a weboldal hírét, illetve a növeli a hivatkozások számát.

Mi a linképítés lényege?

Úgy növelni a weboldalra mutató hivatkozások számát, hogy azok pozitívan befolyásolják a keresőpozíciónkat.

Nem mindegy milyen linkhálózatot építünk. A Google Pingvin algortimusának a feladata, hogy kiszűrje a linkhálózatból az értéktelen, vagy rosszindulatú hivatkozásokat. A Pingvin 4. frissítése előtt súlyos büntetést mért azokra is, akiknek weboldalára gyenge minőségű, értéktelen oldalak hivatkoztak, ma már inkább csak értelmetlen. Hátrányt ugyanúgy okoz egy spam link, de nincs már akkora súlya a büntetésnek mint korábban.

Linképítési technikák

A természetes linképítés során tehát ügyelni kell arra, hogy a link természetesnek hasson. Kerüljük a régi időkből fennmaradt linkcseréket, a partneroldalak hagyományos formáit és a linkoldalakat (még ma is létezik néhány).

 

A kreatív linképítés korát éljük! A módszerek sokszínűek, vannak költségesek és léteznek időigényesek is.

  • PR cikkek, Advertorial: Tudom egy marketingesnek ez fájó pont lehet, mivel sokan keverik a kettő fogalmat. Az egyetlen oka, hogy egy helyre soroltam őket, az a jellegük. A PR cikk valamilyen pozitív információ elterjesztését jelenti (esetünk csatolva egy hivatkozással) az advertorial pedig pedig egy fizetett cikkmegjelenést.
  • Helyi vállalkozások weboldalai: A helyi vállalkozások keresőoptimalizálása során érdemes a környékünkön található weboldallal rendelkező cégeket, bloggereket egyéb webes platformok képviselőit felkeresni.
  • Közösségi oldalak: tömegeket érhetünk el, ami egyrészről jó, mert a megosztások, kedvelések számát nagy valószínűséggel jó szemmel nézi a kereső is, de további link-elhelyezési lehetőségeket is biztosíthat számunkra (például megkeresések által). Ezen felül hasznos lehet a közösségi oldalakon népszerű tartalmak elemzése is.
  • Virális technikák: A módszer egyszerű(nek tűnik). Készíts olyan tartalmat ami nagy népszerűségnek örvend majd.

A linképítést mindenképpen kampányjelleggel végezd, arról milyen is egy linképítési kampány, itt olvashatsz.

greencircle A lényeg, hogy elérd az ismertséget. De az sem baj ha a pozitív értelemben!

Hogyan kezdjek neki?

Ha eddig elolvastad a fejezeteket (vagy az összefoglalókat), lehet már valami elképzelésed arról miként is állj neki az oldalad keresőoptimalizálásának. Néhány tippel megpróbálok segíteni az induláshoz, de bármikor megkereshetsz állok rendelkezésedre.

Keresőoptimalizálás tippek (kezdőknek)

Figyelem, ezek kezdőknek szóló tippek. Viszont ha már jártas vagy valamennyire a SEO-ban, akkor is érdemes egy pillantást vetned a listára, hiszen a keresőoptimalizálás alapjai nagyon fontosak. Házat sem építenek stabil alap nélkül!

 

  • Ellenőrizd egyáltalán indexel-e már a kereső. Írd be a Google-be a következőt (idézőjelek nélkül): “site:oldalam.hu”
    Itt egyrészt látni fogod melyik oldalaid találhatóak meg a keresőben, másrészt ellenőrizheted az előnézet (SERP), ami rendkívül fontos momentuma a találati listának. Hiszen itt csábítod el a látogatót, hogy a te oldalad nézze meg!
  • Vizsgáld meg hogyan működik a weboldalad okostelefonon
    A Google rendkívüli energiát fordít az egyre növekvő mobilfelhasználói táborra, így a keresési eredmények között is előnyt élvez az, akinek weboldala mobilbarát. Szintén fontos hogy a Google is mobilbarátnak tekintse a weboldalad, ehhez tesztelőeszközt is a rendelkezésünkre bocsájt.
  • Ellenőrizd az oldalbetöltődés sebességét, erre kiváló eszköz a GTMetrix.
    Az oldalbetöltődés sebessége mindig is fontos volt, azonban a mostani jelentősége szintén a mobilhasználathoz kötődik, így lényeges szempont. Korábban a reszponzivitás még kuriózum volt, mára azonban már alapkövetelmény.
  • WordPress keresőoptimalizálás: Érdemes valamilyen SEO-s plugin-t használni, kezdőként és profiként is. Én a YoastSEO-t ajánlom, mint sok más SEO-s, de van akinek jobban bejön az All-In-One SEO Pack
  • Mérj! Ha fejlődni akarsz, látnod kell mi történik. Több analitikai eszköz is létezik, de azt hiszem a Google Analytics az alap a keresőoptimalizálásban, illetve mindenképpen aktiváld a Google Search Console szolgáltatását is a weboldaladhoz (haladók össze is kapcsolhatják a kettőt)
  • A tartalom a lényeg! Nem győzöm hangsúlyozni. Minőségi tartalom nélkül megnehezíted a saját munkád. Előre lehet juttatni egy oldalt minőségi tartalom híján is, de sokkal nehezebben. Saját munkádat könnyíted meg azzal, ha feljegyzel néhány minőségre vonatkozó irányelvet a weboldaladdal kapcsolatban is.

Készen állsz a munkára? Ha igen akkor ne késlekedj, az időd kritikus tényező. A keresőoptimalizálás eredményeinek idő kell. Nem érsz rá arra, hogy majd 2 hónap múlva kezdj foglalkozni vele. Ha ma csak 1 dolgot teszel, akkor is jobban állsz mint a magyar weboldalak többsége, (főleg ha cég vagy).

greencircle Csak csináld!

Keresőoptimalizálás szolgáltatás

Tisztában vagyok vele, hogy erre nem mindenkinek van ideje. Ha a saját bizniszeddel vagy elfoglalva, valószínűleg nem fogsz nekiállni egyedül.

Éppen ezért különböző szolgáltatásokat kínálok neked.

Megbízhatsz a keresőoptimalizálás minden területével, de ha arra van igényed, a tartalmaid is elkészítem. A portfólióm szélesnek tűnhet, de minden szolgáltatásom azt a célt szolgálja, hogy a weboldalad előrébb jusson a keresőben.

Elértem a célt?

Szerettem volna egy olyan összefoglalót írni, ami kilóg a tucatírások közül, és még hasznos is lehet azoknak, akik most ismerkednek a keresőoptimalizálással. Bizonyára rengeteg olyan pont van amit ki lehetne még egészíteni, azonban ez nem egy könyv (még ;))

Rólam annyit érdemes tudnod, hogy aktívan foglalkozom a keresőoptimalizálással, és én ezt az irányt jelöltem ki. A Google egyre inkább kezd hasonlítani egy mesterséges intelligenciára, így valószínűleg az elkövetkező évek számos újdonságot tartogatnak még ezen a téren. Ajánlom hogy kövesd a blog írásait, és megkísérlem magyar nyelven elhozni neked a legfrissebb információkat.

Sőt ha úgy gondolod, akár dolgozhatunk közösen is, bármikor felveheted velem a kapcsolatot itt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.