ITZen

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás? 310.000 Ft-ba!

Mint minden online marketing tevékenységnek, így a keresőoptimalizálásnak is központi eleme a költség. Ebben a cikkben arról festek képet, hogy mit is jelent számszerűleg a SEO.

Mennyi időt vesz el a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás több területet átölelő tudást igényel. :

Jó, ha tisztában vagy a techikai lehetőségekkel és követelményekkel (azaz ismered legalább a html-t)

Persze a HTML önmagában nem elég, de ha nem vagy webfejlesztő ez segíteni fog abban hogy megértsd miről is beszélnek a SEO szakértők. A Meta Description például egy egyszerű HTML tudással könnyen értelmezhető adat.

Nyitott vagy az analitikák elemzésére és meg is tudod érteni azokat

Az analitikát nem hagyhatod ki, nincs értelme a SEO-s tevékenységeidnek, illetve nem fogod tudni értelmezni az eredményeit, ha nem érted a webanalitikát legalább alapszinten.

Van egy kis érzéked a marketinghez, esetleg a PR-hoz

Ahhoz hogy tudd mire ÉRDEMES optimalizálni egy weboldalt, meg kell értened hogyan működik a piacod. A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb építőeleme az értékes linkhálózat, azaz tudnod kell hogyan terjesztheted el a híredet úgy hogy más weboldalak hivatkozzanak rá.

Hajlandó vagy folyamatosan tanulni

A SEO tipikusan egy olyan területe az online marketingnek amely folyamatosan megújul. A dolgot nehezíti, hogy maga a Google sem annyira mutat támogatást a SEO irányába (mivel nekik bevételt az AdWords hirdetés hoz), így a hivatalos forrásokból ritkán értesülsz tényekről. Szóval meg kell találni azokat az információforrásokat, amelyek segítenek.

Ne vedd félvállról a folyamatos tanulást itt egy bizonyíték:

SEMRush Google frissítések

A képen egy weboldal összesített pozícióinak összesített változását látod a SEMRush adatai alapján. A fekete számok mindegyike egy nagyobb Google algoritmusfrissítést jelöl. A grafikon a 2017.01-2018.01-ig terjedő időszakot mutatja. Jól látszik hogy ez alatt az egy év alatt 17 alkalommal nagyobb mértékben változtak a rendezés szabályai. Ez mellett persze folyamatosan jelennek meg kisebb frissítések, amelyek befolyásolhatják a pozíciókat, de talán kisebb mértékben.

SEO szoftverek (és SEO árak)

A keresőoptimalizálásod eredményeinek megértéseihez át kell hajóznod egy jelentős kiterjedésű adattengeren. Ez nem fog menni csak úgy, mindenképpen használnod kell valamilyen eszközöket. Rengeteg SEO szoftver létezik, azonban ha túl sokat használsz ezekből, akkor csak összezavarod magad. Itt most az ITZen által használt szoftverek kerülnek bemutatásra, ez egy jól működő koncepció

Google Analytics, Google Search Console

Ez az alap! Ezen eszközök bevezetése nélkül felesleges foglalkoznod a SEO-val. Nem állítom hogy nem létezik jobb megoldás az analitikára mint az Analytics, de ez a Google szempontrendszerével könnyen összegyeztethető.

A Search Console pedig azért nélkülözhetetlen mert innen fogod megtudni mikor miért jelentél meg a keresőben.

A Google eszközei az átlagfelhasználók számára ingyenesen elérhetőek.

SEMRush

A Search Console rengeteg adatot szolgáltat. Egy egyszerű 5-6 oldalas weboldal esetében még ez talán könnyen kezelhető a szoftveren belül, de könnyen áttekinthetetlenné fog válni.

A SEMRush eszközeinek tárháza óriási, egyrészt be tudod csatolni a fent említett analitikákat, amelyből összegzi számodra az adatokat, másrészt olyan SEO eszközöket kapsz vele egy felületen, amelyek több embernyi kapacitást képesek spórolni. Csak címszavakban a kedvenc szolgáltatásainkról:

Ezen felül számtalan eszköz áll a rendelkezésedre a szoftverben. A SEMRush ingyenesen kipróbálható időszakosan, itt el is tudod kezdeni az ismerkedést:

Ha azonban használni szeretnéd a weboldaladdal kapcsolatban hosszabb távon a szoftvert, akkor kb. 30.000 Ft/hó körüli összegért minden funkciót megkapsz.

Ez a szoftver költsége, ami nagyon meg tudja érni, de egy kisebb weboldal esetében elképzelhető hogy ez komoly költséget jelent.

Az ITZen-en keresztül havi 10.000 Ft-ért nem csak a SEMRush ajánlásait kaphatod meg, de szakértői segítséget is hozzá.

 

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?

Egy korábbi blogbejegyzés írásakor már kitértem arra, hogy a keresőoptimalizálás költségei hogyan képesek megtérülni még egy AdWords kampánnyal szemben is. De hogy konkrétan mennyibe fog kerülni a SEO kampányod, az kissé összetettebb.

A stratégia ami biztosan működik

Ez egyszerűbb mint gondolod, viszont meló van vele:

Lássuk a számokat

Megpróbálom kicsit szemléltetni, mennyibe is kerül ha te csinálod a weboldalad keresőoptimalizálást.(Most feltételezem, hogy valamennyire jártas vagy a témában, ezzel már önmagában előnyös helyzetbe kerülsz)

Szükség lesz tehát a következőkre:

Nem ismerem az óradíjad, így ezeket számold ki inkább magadnak. A lényeg, hogy ha mondjuk 4000 Ft-os óradíjjal számolunk (ami azért nem egy túlzottan elszállt díjazás az online marketing területén akkor keletkezik:

Azt is tudni kell hogy a SEO területén semmilyen eredmény nincs azonnal, illetve sok tényezőt itt még nem soroltunk fel (pl, közösségi felületek)

Egy SEO kampány átlagos megtérülési ideje 2-6 hónap is lehet. Ha 6 hónapig foglalkozol a SEO-ddal a megfelelő mértékben akkor a következő költségeid keletkeznek:

Mennyire vegyem komolyan ezeket az árakat?

Nem biztos hogy nálad ennyibe kerül majd, inkább csak a nagyságrend a lényeges. A cik célja inkább az volt hogy megértsd miért kerül nálunk havi 50-100.000 Ft-nyi összegbe egy komplex SEO kampány lebonyolítása.

Ha egyedül vágnál bele, akkor pedig kalkulálj úgy, hogy az időráfordítást nem fogod tudni megúszni. Ha elveszel az analitikában, vagy félreértelmezel egy adatot, az további gondokat okozhat.

Ettől függetlenül arra bátorítalak, hogy vágj bele akár saját magad is, hiszen ha csak indítasz egy blogot a weboldaladon, és el tudsz szakadni az ingyenes SEO elemző eszközök által nyújtott technikai felmérések eredményeitől akkor sikeres lehetsz a keresőben.

A minőségi tartalom a leglényegesebb, de csak akkor, ha van mögötte struktúra!

Exit mobile version