Keresőoptimalizálás árak az Adwords költségek tükrében

Keresőoptimalizálás árak alakulása az webes alapján

A keresőoptimalizálás árak meghatározása sajnos sok esetben nehezen értelmezhető. Nem biztos hogy mindenkinek világos, miért is jó ha a szöveget írunk, vagy mi értelme a linképítésnek.

Éppen ezért találtam fontosnak hogy vizsgáljuk meg a dolgot a költségek oldaláról. Miért éri meg? Ehhez maga a Google ad eszközt a kezünkbe, méghozzá a hirdetési rendszerével!

Mi az összehasonlítás alapja?

Egy közepesen nehéz projektet választottam arra a célra hogy reprezentálja a valódi értékét a keresőoptimalizálásnak. A projekt kapcsán 17 konkrét kifejezést határoztunk meg, melyből 11 már az első oldalon jelenik meg.

Az elemzéshez a Search Console adatait használom fel és állítom szembe az AdWords hirdetéstervező felületéről kinyert adatokkal.

Valójában arra vagyok kíváncsi, hogy egy adott projekt bejövő keresőforgalmának értéke hogyan alakul ha ugyanezt a forgalmat az AdWords hirdetéskattintásokból próbálom megvenni. 

Statisztikák

A kiválasztott projekt weboldala 2255 alkalommal jelent meg a keresőben a megfigyelt 17-en felül további kb. 80 kulcsszóval, amiből 197 látogató meg is látogatta az oldalt. Mindez az elmúlt 28 nap statisztikája.

 

Search Console adatok

A kulcsszavak nagy százaléka releváns a weboldal céljával, azaz egy AdWords kampány során is valószínűleg felmerülnének.

A projektet egyébként havidíjas szolgáltatás keretében kezeljük, így további erősödés várható esetében. Az adott területen elérhető célpiac nagysága azonban “kissé korlátozott”. Ez annyit jelent hogy egy arányaiban kevés embert érintő speciális szolgáltatásról beszélünk.

Mennyibe kerülne ez az AdWords keretein belül?

Az AdWords kulcsszó-tervezője segítségével az első oldalon megjelenő 11 kulcsszóra kértem kalkulációt. Mivel a keresőből nagy részt ezekre a kulcsszavakra érkezett a 197 látogató (érdeklődő).

Az eljárás egyszerű, a Google kulcsszó-tervező eszközébe felvettem mindegyik kulcsszót, amiről az értékes forgalom érkezik, és végeztem egy teljesítmény előrejelzést.

Eljutunk lassan addig a pontig, ahol fény derül arra, valójában mennyibe is került volna ha az AdWords-ön keresztül hozzuk ezeket a látogatókat, de előbb..

Milyen költségei vannak az AdWords-nek?

Egy Google hirdetés beállítása egyszerűnek tűnhet, azonban nagyon komoly veszteségeket könyvelhetünk el azért mert ezt el is hisszük. Nem egy rémtörténetet hallottam már napi több ezer forintos keret elégetéséről egy hibás beállítás miatt. Nem mindegy az hogy hogyan mikor és milyen kulcsszavakra jelenünk meg a hirdetési felületeken.!

Ahhoz tehát hogy valóban hasznodra váljon a reklámkampány, szükséged lehet egy szakértőre, vagy ügynökségre. Bármelyikről is legyen szó, valószínűleg egy havidíj fog megjelenni a hirdetési költségeid mellet.

Azt hogy mennyibe kerül egy AdWords szakértő, sok tényezőtől függ, havi pár ezer forinttól havi több 10.000 Ft-ig is terjedhet. Erre fog rátevődni a havi hirdetési költséged. Szóval az hirdetések kezelése nem is annyira egyszerű, főként akkor ha nincs kiapadhatatlan tőke a háttérben (ami azért valljuk be elég ritka)

Mennyibe került volna a keresőforgalom az AdWords-ben?

Szóval, adott 11 kulcsszó amire havi kb. 200 kattintást szerettünk volna elérni. Szóval a szám amit itt látni fogsz:

1 havi kalkulált hirdetési költség a AdWords-ben!

A kalkuláció csak megsaccolja a valódi költést ez teljes biztonsággal csak a reklámkampány futtatása során derülne ki.

A megcélzott 11 kulcsszóval a havi 200 kattintásért a Google rendszerei körülbelül 46000 Ft-os hirdetési költséget emésztettek volna fel.

Az Adwords rossz?

A cikk célja, hogy összhasonlítson a költségek szempontjából két . A Google hirdetési rendszere kiváló, sőt bizonyos esetekben csak ez működik.

Találkoztam már több alkalommal is olyan esettel, főként erős szakmaiságot, bizalmat igénylő területeken, ahol az oldal ugyan megjelent a Google első helyén talán a legfontosabb kulcsszavával, de a megjelenésekhez képest minimális átkattintás történt az organikus találatok közül.

Az adatok elemzése során kiderült, hogy a kulcsszóra erős hirdetési verseny alakult ki, így a keresést végzők jellemzően a fizetett hirdetések közül választottak.

Ezt a tényt azért ne könyveljük el magunknak, minden üzlet más, és minden kulcsszó más egy kicsit. Ne vonj le addig következtetést amíg nem bizonyosodtál meg az adatok a helyességéről!

Keresőoptimalizálás árak kicsit másképpen

Már látjuk, hogyan is alakul egy hirdetési kampány anyagi oldalról, de vizsgáljuk meg ugyanebből a szempontból a keresőoptimalizálást is.

Egy nehezebb kulcsszó esetén első oldalra kerülni költséges lehet, viszont a keresőoptimalizálás jóval többet nyújt mint egy adott kulcsszóra első oldalra kerülni. Folyamatos kulcsszó-kutatással például olyan szegmenseit is megtalálhatjuk, illetve uralhatjuk a piacnak, amiről a konkurensünk lehet hogy nem is tud.

Ha egy adott kulcsszóköre a keresőoptimalizálás után megjelenünk. minden további költség nélkül megjelenünk az organikus találatok között, és minden további költség nélkül kattintanak a weboldalunkra.

Szóval lehet hogy a 11 kulcsszóra első helyen lenni többe kerül mint egy havi hirdetési költség, viszont ha sikerül fenntartani ezt az állapotot, akkor jelentős összegeket spórolhatunk hosszútávon.

AdWords és keresőoptimalizálás összhangban?

Talán ez a legjobb megoldás! Az AdWords hirdetési kampányok költségei és a keresőoptimalizálás árak hatékonyan összhangba hozhatóak. Azonban 2 különböző területről beszélünk, amihez 2 különböző szakemberre lesz szükség. Egy SEO szakértő nem biztos hogy bele fogja, és bele akarja ártani magát az AdWords hirdetések kezelésébe. Kicsit másfajta gondolkodás szükséges ugyanis a két területhez.

Azonban ha a SEO szakértő és az AdWords szakértő hatékonyan együtt tud működni, az sokszorozza a hatékonyságot. Sokféle megoldás létezik de talán a legszimpatikusabb az, amikor az alacsonyabb költségű kulcsszavak elsősorban AdWords-ben futnak, míg a költségesekre kereső-optimalizálunk.

Miben segíthetünk mi?

Havidíjas és/vagy projektjellegű keresőoptimalizálásban. A SEO teljes eszköztárában segíteni tudjuk a fejlődésed, legyen szó szövegírásról, linképítésről, vagy bármi másról.

Ezek mellett tudunk olyan  hirdetésben jártas szakembert is tudunk ajánlani, akivel hatékonyan tudunk együtt dolgozni!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.