Keresőoptimalizálás árak a Google Ads költségek tükrében

Hogyan alakul át az online marketinghez való hozzáállásod a keresőoptimalizálás árak és a hirdetési költségek összehasonlítása után?

Elképzelhető hogy egészen más irányt vesz a stratégiád (mármint ha eddig nem voltál tisztában az itt leírtakkal).

Ne értsd félre a mondanivalómat. Hirdetni kell az online marketingben. Mi is hirdetünk, még akkor is, ha a keresőből is elég munkánk van. Viszont nem akad meg az üzletmenetünk ha leállítjuk pár napra a hirdetéseinket.

Ehhez az összehasonlításhoz maga a Google ad eszközt a kezünkbe, méghozzá a hirdetési rendszerével!

Ha gondolod, nyugodtan vesd össze a Facebook hirdetések áraival ha van hozzá kedved, ez a bejegyzés azonban ezt nem tárgyalja.

 

Mi az összehasonlítás alapja?

Egy közepesen nehéz projektet választottam arra a célra hogy reprezentálja a valódi értékét a keresőoptimalizálásnak. A projekt kapcsán 17 konkrét kifejezést határoztunk meg, melyből 11 már az első oldalon jelenik meg.

Az elemzéshez a Search Console adatait használom fel és állítom szembe az Google Ads (AdWords) hirdetéstervező felületéről kinyert adatokkal.

Valójában arra vagyok kíváncsi, hogy egy adott projekt bejövő keresőforgalmának értéke hogyan alakul ha ugyanezt a forgalmat a Google Ads / AdWords hirdetéskattintásokból próbálom megvenni. 

Statisztikák

A kiválasztott projekt weboldala 2255 alkalommal jelent meg a keresőben a megfigyelt 17-en felül további kb. 80 kulcsszóval, amiből 197 látogató meg is látogatta az oldalt. Mindez az elmúlt 28 nap statisztikája.

 

Search Console adatok

A kulcsszavak nagy százaléka releváns a weboldal céljával, azaz egy AdWords kampány során is valószínűleg felmerülnének.

A projektet egyébként havidíjas szolgáltatás keretében kezeljük, így további erősödés várható esetében. Az adott területen elérhető célpiac nagysága azonban „kissé korlátozott”. Ez annyit jelent hogy egy arányaiban kevés embert érintő speciális szolgáltatásról beszélünk.

Mennyibe kerülne ez a Google Ads (Adwords) keretein belül?

Az Google Ads / AdWords kulcsszó-tervezője segítségével az első oldalon megjelenő 11 kulcsszóra kértem kalkulációt. Mivel a keresőből nagy részt ezekre a kulcsszavakra érkezett a 197 látogató (érdeklődő).

Az eljárás egyszerű, a Google kulcsszó-tervező eszközébe felvettem mindegyik kulcsszót, amiről az értékes forgalom érkezik, és végeztem egy teljesítmény előrejelzést.

Eljutunk lassan addig a pontig, ahol fény derül arra, valójában mennyibe is került volna ha az AdWords-ön keresztül hozzuk ezeket a látogatókat, de előbb..

Google Ads, korábban Adwords hirdetés árak

Egy Google hirdetés beállítása egyszerűnek tűnhet, azonban nagyon komoly veszteségeket könyvelhetünk el azért mert ezt el is hisszük. Nem egy rémtörténetet hallottam már napi több ezer forintos keret elégetéséről egy hibás beállítás miatt. Nem mindegy az hogy hogyan mikor és milyen kulcsszavakra jelenünk meg a hirdetési felületeken.!

Ahhoz tehát hogy valóban hasznodra váljon a reklámkampány, szükséged lehet egy szakértőre, vagy ügynökségre. Bármelyikről is legyen szó, valószínűleg egy havidíj fog megjelenni a hirdetési költségeid mellet.

Azt hogy mennyibe kerül egy AdWords szakértő, sok tényezőtől függ, havi pár ezer forinttól havi több 10.000 Ft-ig is terjedhet. Erre fog rátevődni a havi hirdetési költséged. Szóval az hirdetések kezelése nem is annyira egyszerű, főként akkor ha nincs kiapadhatatlan tőke a háttérben (ami azért valljuk be elég ritka)

Mennyibe került volna a keresőforgalom az AdWords-ben?

Szóval, adott 11 kulcsszó amire havi kb. 200 kattintást szerettünk volna elérni. Szóval a szám amit itt látni fogsz:

1 havi kalkulált hirdetési költség a AdWords-ben!

A kalkuláció csak megsaccolja a valódi költést a cikk idején aktuális Google Ads, korábban Adwords hirdetés árak mellett! Ez teljes biztonsággal csak a reklámkampány futtatása során derülne ki.

A megcélzott 11 kulcsszóval a havi 200 kattintásért a Google rendszerei körülbelül 46000 Ft-os hirdetési költséget emésztettek volna fel.

A Google Ads / Adwords rossz?

A Google hirdetési rendszere kiváló, sőt bizonyos esetekben csak ez működik.

Találkoztam már több olyan esettel is, főként erős szakmaiságot, bizalmat igénylő területeken, ahol az oldal ugyan megjelent a Google első helyén talán a legfontosabb kulcsszavával, de a megjelenésekhez képest minimális átkattintás történt az organikus találatok közül.

Az adatok elemzése során kiderült, hogy a kulcsszóra erős hirdetési verseny alakult ki, így a keresést végzők jellemzően a fizetett hirdetések közül választottak.

Ezt a tényt azért ne könyveljük el magunknak, minden üzlet más, és minden kulcsszó más egy kicsit. Ne vonj le addig következtetést amíg nem bizonyosodtál meg az adatok a helyességéről!

Keresőoptimalizálás árak kicsit másképpen

Már látjuk, hogyan is alakul egy hirdetési kampány anyagi oldalról. Most vizsgáljuk meg ugyanebből a szempontból a SEO árak alakulását is.

Egy nehezebb kulcsszó esetén első oldalra kerülni költséges lehet, viszont a keresőoptimalizálás jóval többet nyújt mint egy adott kulcsszóra első oldalra kerülni. Folyamatos kulcsszó-kutatással például olyan szegmenseit is megtalálhatjuk, illetve uralhatjuk a piacnak, amiről a konkurensünk lehet hogy nem is tud.

Ha egy adott kulcsszókörre a keresőoptimalizálás után megjelenünk, minden további költség nélkül megjelenünk az organikus találati listán, és minden további költség nélkül kattintanak a weboldalunkra.

Szóval lehet hogy a 11 kulcsszóra első helyen lenni többe kerül mint egy havi hirdetési költség, viszont ha sikerül fenntartani ezt az állapotot, akkor jelentős összegeket spórolhatunk hosszútávon.

AdWords és keresőoptimalizálás összehangolása?

Talán ez a legjobb megoldás! Az AdWords hirdetési kampányok költségei és a keresőoptimalizálás árak hatékonyan összhangba hozhatóak. Azonban 2 különböző területről beszélünk, amihez 2 különböző szakemberre lesz szükség. Egy SEO szakértő nem biztos hogy bele fogja, és bele akarja ártani magát az AdWords hirdetések kezelésébe. Kicsit másfajta gondolkodás szükséges ugyanis a két területhez.

Azonban ha a SEO szakértő és az AdWords szakértő hatékonyan együtt tud működni, az sokszorozza a hatékonyságot. Sokféle megoldás létezik de talán a legszimpatikusabb az, amikor az alacsonyabb költségű kulcsszavak elsősorban AdWords-ben futnak, míg a költségesekre kereső-optimalizálunk.

Miben segíthetünk mi?

Havidíjas és/vagy projektjellegű keresőoptimalizálásban. A szolgáltatásunk kiterjed a keresőoptimalizálás teljes feladatkörére:

  • Technikai SEO
  • Onsite SEO
  • Offsite SEO
  • SEO tanácsadás

Mennyi ideig tart egy SEO projekt?

Eredményeket elérni már néhány hét alatt is lehet, de a keresőoptimalizálás azért hosszabb távra szól. A legtöbb esetben 3 hónapos vagy fél éves ciklusokban dolgozunk. Szóval 1 év alatt azért fejlődés várható.

 

Remélem sikerült átadnom számodra azokat az információkat amelyek fontosak lehetnek a következő online kampányod tervezése során. Ha esetleg van még kérdésed kattints a Zöld gombra:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés