Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás? 310.000 Ft-ba!

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás

Mint minden online marketing tevékenységnek, így a keresőoptimalizálásnak is központi eleme a költség. Ebben a cikkben arról festek képet, hogy mit is jelent számszerűleg a SEO.

Mennyi időt vesz el a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás több területet átölelő tudást igényel. :

Jó, ha tisztában vagy a techikai lehetőségekkel és követelményekkel (azaz ismered legalább a html-t)

Persze a HTML önmagában nem elég, de ha nem vagy webfejlesztő ez segíteni fog abban hogy megértsd miről is beszélnek a SEO szakértők. A Meta Description például egy egyszerű HTML tudással könnyen értelmezhető adat.

Nyitott vagy az analitikák elemzésére és meg is tudod érteni azokat

Az analitikát nem hagyhatod ki, nincs értelme a SEO-s tevékenységeidnek, illetve nem fogod tudni értelmezni az eredményeit, ha nem érted a webanalitikát legalább alapszinten.

Van egy kis érzéked a marketinghez, esetleg a PR-hoz

Ahhoz hogy tudd mire ÉRDEMES optimalizálni egy weboldalt, meg kell értened hogyan működik a piacod. A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb építőeleme az értékes linkhálózat, azaz tudnod kell hogyan terjesztheted el a híredet úgy hogy más weboldalak hivatkozzanak rá.

Hajlandó vagy folyamatosan tanulni

A SEO tipikusan egy olyan területe az online marketingnek amely folyamatosan megújul. A dolgot nehezíti, hogy maga a Google sem annyira mutat támogatást a SEO irányába (mivel nekik bevételt az AdWords hirdetés hoz), így a hivatalos forrásokból ritkán értesülsz tényekről. Szóval meg kell találni azokat az információforrásokat, amelyek segítenek.

Ne vedd félvállról a folyamatos tanulást itt egy bizonyíték:

SEMRush Google frissítések

A képen egy weboldal összesített pozícióinak összesített változását látod a SEMRush adatai alapján. A fekete számok mindegyike egy nagyobb Google algoritmusfrissítést jelöl. A grafikon a 2017.01-2018.01-ig terjedő időszakot mutatja. Jól látszik hogy ez alatt az egy év alatt 17 alkalommal nagyobb mértékben változtak a rendezés szabályai. Ez mellett persze folyamatosan jelennek meg kisebb frissítések, amelyek befolyásolhatják a pozíciókat, de talán kisebb mértékben.

SEO szoftverek (és SEO árak)

A keresőoptimalizálásod eredményeinek megértéseihez át kell hajóznod egy jelentős kiterjedésű adattengeren. Ez nem fog menni csak úgy, mindenképpen használnod kell valamilyen eszközöket. Rengeteg SEO szoftver létezik, azonban ha túl sokat használsz ezekből, akkor csak összezavarod magad. Itt most az ITZen által használt szoftverek kerülnek bemutatásra, ez egy jól működő koncepció

Google Analytics, Google Search Console

Ez az alap! Ezen eszközök bevezetése nélkül felesleges foglalkoznod a SEO-val. Nem állítom hogy nem létezik jobb megoldás az analitikára mint az Analytics, de ez a Google szempontrendszerével könnyen összegyeztethető.

A Search Console pedig azért nélkülözhetetlen mert innen fogod megtudni mikor miért jelentél meg a keresőben.

A Google eszközei az átlagfelhasználók számára ingyenesen elérhetőek.

SEMRush

A Search Console rengeteg adatot szolgáltat. Egy egyszerű 5-6 oldalas weboldal esetében még ez talán könnyen kezelhető a szoftveren belül, de könnyen áttekinthetetlenné fog válni.

A SEMRush eszközeinek tárháza óriási, egyrészt be tudod csatolni a fent említett analitikákat, amelyből összegzi számodra az adatokat, másrészt olyan SEO eszközöket kapsz vele egy felületen, amelyek több embernyi kapacitást képesek spórolni. Csak címszavakban a kedvenc szolgáltatásainkról:

  • Site Audit, folyamatos, ütemezett weboldal ellenőrzés (Ebből kaphatsz egy kis ízelítőt itt)
  • Pozíciófigyelés: azaz megadhatod a kulcsszavaid és napi szinten ellenőrzi neked a szoftver hogy éppen hányadik pozícióban jelensz meg a kulcsszóra
  • Versenytárs elemzés: A fenti funkcióhoz beállíthatsz konkurens weboldalakat is a projektedhez, így azt is látod mikor ki van előnyösebb helyzetben
  • Onpage SEO Checker: egy eszköz mely megvizsgálja a kulcsszavad és a hozzá tartozó landing page összhangját, mindig az aktuális algortimus frissítéshez igazítva.
  • Linkbuilding: Egy eszköz mely segíti a linképítést, egyszerű ajánlásokat keres a témádhoz illeszkedő SEO szempontjából értékes weboldalakra

Ezen felül számtalan eszköz áll a rendelkezésedre a szoftverben. A SEMRush ingyenesen kipróbálható időszakosan, itt el is tudod kezdeni az ismerkedést:

Ha azonban használni szeretnéd a weboldaladdal kapcsolatban hosszabb távon a szoftvert, akkor kb. 30.000 Ft/hó körüli összegért minden funkciót megkapsz.

Ez a szoftver költsége, ami nagyon meg tudja érni, de egy kisebb weboldal esetében elképzelhető hogy ez komoly költséget jelent.

Az ITZen-en keresztül havi 10.000 Ft-ért nem csak a SEMRush ajánlásait kaphatod meg, de szakértői segítséget is hozzá.

 

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?

Egy korábbi blogbejegyzés írásakor már kitértem arra, hogy a keresőoptimalizálás költségei hogyan képesek megtérülni még egy AdWords kampánnyal szemben is. De hogy konkrétan mennyibe fog kerülni a SEO kampányod, az kissé összetettebb.

A stratégia ami biztosan működik

Ez egyszerűbb mint gondolod, viszont meló van vele:

Lássuk a számokat

Megpróbálom kicsit szemléltetni, mennyibe is kerül ha te csinálod a weboldalad keresőoptimalizálást.(Most feltételezem, hogy valamennyire jártas vagy a témában, ezzel már önmagában előnyös helyzetbe kerülsz)

Szükség lesz tehát a következőkre:

  • Szoftverköltség, ami itt a SEMRush PRO havidíja: ~30.000 Ft
  • Bizonyára szövegeket is kell írnod, mondjuk heti 1-et: 4000 Ft x 4 db = 16000 Ft
  • Időt kell fordítanod a linkek terjesztésére is, itt számolj nyugodtan heti 4 óra elfoglaltságot
  • Kulcsszóelemzés, stratégia kialakítása stb: ezt nem kell minden héten, de 8 órát azért szánj rá.

Nem ismerem az óradíjad, így ezeket számold ki inkább magadnak. A lényeg, hogy ha mondjuk 4000 Ft-os óradíjjal számolunk (ami azért nem egy túlzottan elszállt díjazás az online marketing területén akkor keletkezik:

  • havi 62.000 Ft-nyi költséged
  • egyszeri:  32.000 Ft-os költséged (a stratégia kialakítása),
  • tehát az első hónapod 94.000 Ft-nyi költséggel fog zárulni.

Azt is tudni kell hogy a SEO területén semmilyen eredmény nincs azonnal, illetve sok tényezőt itt még nem soroltunk fel (pl, közösségi felületek)

Egy SEO kampány átlagos megtérülési ideje 2-6 hónap is lehet. Ha 6 hónapig foglalkozol a SEO-ddal a megfelelő mértékben akkor a következő költségeid keletkeznek:

  • 94.000 Ft az első hónapban
  • 62.000 Ft X 5 hónap >> 310.000 Ft

Mennyire vegyem komolyan ezeket az árakat?

Nem biztos hogy nálad ennyibe kerül majd, inkább csak a nagyságrend a lényeges. A cik célja inkább az volt hogy megértsd miért kerül nálunk havi 50-100.000 Ft-nyi összegbe egy komplex SEO kampány lebonyolítása.

Ha egyedül vágnál bele, akkor pedig kalkulálj úgy, hogy az időráfordítást nem fogod tudni megúszni. Ha elveszel az analitikában, vagy félreértelmezel egy adatot, az további gondokat okozhat.

Ettől függetlenül arra bátorítalak, hogy vágj bele akár saját magad is, hiszen ha csak indítasz egy blogot a weboldaladon, és el tudsz szakadni az ingyenes SEO elemző eszközök által nyújtott technikai felmérések eredményeitől akkor sikeres lehetsz a keresőben.

A minőségi tartalom a leglényegesebb, de csak akkor, ha van mögötte struktúra!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.