Sajnos bármilyen felkészültek is vagyunk, egy weboldal költöztetése esetenként tőlünk független körülmények miatt is nehézségekbe ütközhet. Tipikusan előforduló probléma a levelezés kiesése.
Érdemes felkészülni arra, hogy amíg az új tárhely teljes mértékben átveszi a korábbi szerepét, elveszhetnek levelek. Ennek az oka elsősorban a DNS szerverek bonyolult beállításaiban keresendők, viszont nem is feltétlenül szükséges megértenünk az okokat.
Elegendő ha felkészülünk rájuk.
Óvintézkedések e-mail problémák elkerüléséhez költözés előtt
- Ha a weboldalunk űrlapjain keresztül is kapunk e-maileket, gondoskodjunk olyan megoldásról, ami tárolja is az űrlapon megadott információkat (Pl. WordPress esetén ilyen a Caldera Forms)
- Időzítsük olyan időpontra a költözést, amikor nincs nagy levélforgalom (pl. hétvége, vagy éjszaka)
- Jelezzük a fontos partnereknek hogy számíthatnak ilyenre (például írjunk a kimenő leveleink láblécébe egy figyelmeztetést ezzel kapcsolatban
- Ugyan van lehetőség arra, hogy a weboldalt és a levelezést külön irányítsuk át, azonban ha csak lehet törekedjünk arra, hogy egyszerre történjen meg mindez.
Ha már megtörtént a baj
- Vegyük fel a kapcsolatot a webtárhely ügyfélszolgálatával (vagy a költöztetést végző informatikussal)
- Elképzelhető, hogy maradtak meg levelek a tárhely alapértelmezett e-mail mappájában, ezt is érdemes ellenőrizni, hiszen ezt okozhatja konfigurációs probléma is