E-mail problémák weboldal költöztetés után?

Sajnos bármilyen felkészültek is vagyunk, egy weboldal költöztetése esetenként tőlünk független körülmények miatt is nehézségekbe ütközhet. Tipikusan előforduló probléma a levelezés kiesése.

Érdemes felkészülni arra, hogy amíg az új tárhely teljes mértékben átveszi a korábbi szerepét, elveszhetnek levelek. Ennek az oka elsősorban a DNS szerverek bonyolult beállításaiban keresendők, viszont nem is feltétlenül szükséges megértenünk az okokat.

Elegendő ha felkészülünk rájuk.

Óvintézkedések e-mail problémák elkerüléséhez költözés előtt

  • Ha a weboldalunk űrlapjain keresztül is kapunk e-maileket, gondoskodjunk olyan megoldásról, ami tárolja is az űrlapon megadott információkat (Pl. WordPress esetén ilyen a  Caldera Forms)
  • Időzítsük olyan időpontra a költözést, amikor nincs nagy levélforgalom (pl. hétvége, vagy éjszaka)
  • Jelezzük a fontos partnereknek hogy számíthatnak ilyenre (például írjunk a kimenő leveleink láblécébe egy figyelmeztetést ezzel kapcsolatban
  • Ugyan van lehetőség arra, hogy a weboldalt és a levelezést külön irányítsuk át, azonban ha csak lehet törekedjünk arra, hogy egyszerre történjen meg mindez.

Ha már megtörtént a baj

  • Vegyük fel a kapcsolatot a webtárhely ügyfélszolgálatával (vagy a költöztetést végző informatikussal)
  • Elképzelhető, hogy maradtak meg levelek a tárhely alapértelmezett e-mail mappájában, ezt is érdemes ellenőrizni, hiszen ezt okozhatja konfigurációs probléma is

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek