Hogyan indítsam be a webáruházam 3 egyszerű lépéssel?

Webáruház keresőoptimalizálás

A webáruház fejlesztés egyik legnehezebb része a forgalom beindítása. Ma Magyarországon ezernél is több webáruház működik, köztük jó néhányan óriási vásárlótömeget szolgálnak ki.

Erről többet is olvashatsz a GKI Digital elemzéseiben.

De mitől is indul be a webáruház?

Egyet nagyon fontos megjegyeznem még az elején. A reklám önmagában nem elég!

Megfelelően szervezett reklámkampány természetes hozhat bizonyos mértékű forgalmat, azonban, főleg induló webáruházaknál a reklámra fordítható büdzsé viszonylag gyorsan el tud fogyni. Azt pedig tudjuk, hogy ha a kampány véget ért, és nem varázsoljuk el azt a vásárlót kellőképpen nem fog többet vásárolni.

Szóval elég összetett dolog ez, minden részletére nem is tudnék kitérni a cikk keretein belül, így csak a legfontosabbakat emelem ki.

Több fronton kell támadni, és akit elértünk, annak minőségi szolgáltatást kell nyújtanunk.

Az itt összeállított 3 pontból álló stratégia, időigényes , de ha megfelelően követed a lépéseit, garantált lesz a siker!

Ha ezt a három területet egyformán erősíted, egy költséghatékony, stabil vásárlói közösséget alakíthatsz ki, amivel egyre kevesebb munkád lesz! A 3 terület a következő:

  1. Keresőoptimalizálás
  2. Facebook marketing
  3. Hírlevél

1. Webáruház keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás segítségével állandó forgalmat tudsz elérni a webáruházban. Ez az első időkben rendkívül sok munkát igényel, de ha megfelelően csinálod, egyre kevesebb idő és pénzráfordításra lesz szükséged.

Az optimális látogató úgy fog érkezni az áruházadba, hogy már keresi a nálad megtalálható terméket. Ehhez nagyon fontos hogy használj valamilyen statisztikai eszközt, ha szükséges többet is (Pl. Google Analytics, Search Console), hiszen a kereslet felméréséhez ezek elengedhetetlenek. (Ebben segíthet a havidíjas keresőoptimalizálási megoldásunk)

A beérkező látogatót azonban nem csak elérni kell meg is kell szólítani, ha nem akar rögtön vásárolni, ne engedd el a kezét. Ehhez kitűnő eszköz lesz a hírlevél (lentebb).

2. Facebook marketing

A Facebook-os aktivitásodnak ne a termékeladás legyen az elsődleges célja, hanem az hogy a látogatók iratkozzanak fel a hírleveledre, illetve hogy rendszeresen fejtsenek ki aktivitást a Facebook-on.

Azon felül hogy jelentősebb közösségi elérést is kapni fogsz így, a közösségi média jelzéseit a Google is figyelembe veszi.

Persze a Facebook marketinget ma már nem úszod meg rendszeres reklámköltség nélkül, azonban hidd el hogy megéri, de csak ha kampányszerűen csinálod!

A regisztrációra ösztönzés egy folyamat első lépésének tekinthető. A regisztrált vásárlójelöltekkel már van egy kapcsolati forrás, ahol költségmentesen elérhetőek. Itt időnként meg lehet keresni őket ajánlatokkal minden további reklámköltség nélkül.

3. Hírlevél

A feliratkozáshoz érdemes készíteni egy úgynevezett Landing Page-et, vagyis kapuoldalt, ami célja lehet például egy Facebook hirdetésnek. Aki a hírlevélre feliratkozik fokozatosan késztethető a vásárlásra. Nyilvánvalóan minden feliratkozó nem fog vásárolni, viszont ha elég jó hírlevelet sikerül összehozni számára, azért hálás lesz, és előfordulhat hogy ajánlani fogja azt ismerőseinek.

Fontos hogy a hírlevél ne egy terméklista legyen. Abból kap mindenki eleget. Sokkal hasznosabb ha valami értéket adunk a vásárlóinknak.

Tehát foglalkozz folyamatosan a fenti három lépéssel, és légy türelmes! Főként a keresőoptimalizálás esetén jellemző, hogy az eredmények csak kis idő elteltével látszanak.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.