Hogyan indítsam be a webáruházam 3 egyszerű lépéssel?

A webáruház fejlesztés egyik legnehezebb része a forgalom beindítása. Ma Magyarországon ezernél is több webáruház működik, köztük jó néhányan óriási vásárlótömeget szolgál ki.

Ez egy régi cikk, de frissítettem 2021.04.08.-án. Valójában több elavult cikket ollóztam össze ide, és aktualizáltam a tartalmukat. Szóval amit itt olvasol az a jelenlegi állapotokhoz igazított ajánlásaim. Persze az alaptételek nem változtak, csak néhány körülmény, szóval ezek időtálló tanácsok lesznek maximum az eszközök lesznek mások.

Mitől indul be egy webáruház?

Egyet nagyon fontos megjegyeznem még az elején. A hirdetés önmagában nem elég!

Megfelelően szervezett reklámkampány természetes hozhat bizonyos mértékű forgalmat, azonban, főleg induló webáruházaknál a reklámra fordítható büdzsé viszonylag gyorsan el tud fogyni. Azt pedig tudjuk, hogy ha a kampány véget ért, és nem varázsoljuk el azt a vásárlót kellőképpen nem fog többet vásárolni.

Szóval elég összetett dolog ez, minden részletére nem is tudnék kitérni a cikk keretein belül, így csak a legfontosabbakat emelem ki.

Több fronton kell támadni, és akit elértünk, annak minőségi szolgáltatást kell nyújtanunk.

Az itt összeállított 3 pontból álló stratégia, időigényes , de ha megfelelően követed a lépéseit, garantált lesz a siker!

Ha ezt a három területet egyformán erősíted, egy költséghatékony, stabil vásárlói közösséget alakíthatsz ki, amivel egyre kevesebb munkád lesz! A 3 terület a következő:

  1. Keresőoptimalizálás
  2. Facebook marketing
  3. Hírlevél

1. Webáruház keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás segítségével állandó forgalmat tudsz elérni a webáruházban. Ez az első időkben rendkívül sok munkát igényel, de ha megfelelően csinálod, egyre kevesebb idő és pénzráfordításra lesz szükséged.

Az optimális látogató úgy fog érkezni az áruházadba, hogy már keresi a nálad megtalálható terméket. Ehhez nagyon fontos hogy használj valamilyen statisztikai eszközt, ha szükséges többet is (a Google Analytics és a Google Search Console alap).

Kreativitásra is egyre szükség van egy webshop keresőoptimalizálási kampánya során, viszont a mennyiségi kreativitással az a gond, hogy az nem létezik. 

De akkor hogyan tudjuk felépíteni  webáruházunkat dinamikusan, és folyamatos felügyelet mellett úgy, hogy az a Google keresőjének is imponáljon?

Ez nem is annyira nehéz feladat, a kulcs a szervezettség és a folyamatos munka.

A folyamatos alatt ugyanakkor nem azt értjük, hogy nekiülünk és fel sem állunk amíg a végére nem érünk, hanem hogy beleépítjük a napi folyamatokba. Napi 1 óra szervezett munka egy hónapban már körülbelül 20 órányi szervezett munkának felel meg.

Ha havonta 20 órát tudsz konstruktívan haladni a webshop SEO-t támogató munkáiban, a növekedés szinte garantált.

De nézzük részleteiben is folyamatot:

Építsünk keresőbarát webáruházat

Építsük fel rutinokra a termék feltöltést, és iktassuk be a folyamatos javítást is. Ha folyamatosan szabályzott módon kezeljük megfelelő módszerrel a termék palettánkat, akkor joggal számíthatunk arra is hogy sikeresek leszünk a keresőben.

A megfelelő módszer minden webáruház esetében eltérhet, de ha betartunk néhány alapelvet akkor viszonylag gyorsan tudjuk majd alkalmazni azt saját üzletünkre is.

A webáruház keresőoptimalizálás 0. lépése – Kulcsszókutatás

Nem maradhat ki, hiszen ha a keresőben próbálsz pozíciót találni, akkor mindenképpen szükséged lesz arra hogy ismerd a keresési szokásokat a saját szakterületeden.

kulcsszóelemzés sokat segíthet a termékek kategorizálásában, de a termék elnevezésekben is. Ha sablonra építed a termékportfóliód szövegeinek megírását akkor  a kulcsszókutatás eredményei segítségével azt is ismerni fogod mely termékekkel érdemes kicsit többet dolgozni.

Tulajdonképpen teljesen mindegy hogy magadnak végzed el az elemzést vagy mással csináltatod meg, a lényeg hogy legyenek hiteles adataid, sőt időnként frissítsd is azokat, mivel a keresési szokások folyamatosan változnak.

A Google információt akar szolgáltatni a felhasználóinak, méghozzá hasznos információt.

Mitől hasznos egy információ? Ha tartalmas és egyértelműen a kereső kifejezéshez kapcsolódik.

Ha a kereső kifejezés mondjuk “kutyatáp”, akkor a találati listán kutyatápról szóló információt kapunk. Az említett kulcsszó első oldalas találatai között például gyakran találunk állateledelt gyártó márkaneveket, és kapcsolódó kifejezéseket (például “száraz eledelek”). A kulcsszóelemzések lényege az ilyen összefüggések megismerése.

Hogyan szolgáljuk ki az információ éhséget?

Információval.

Ismét képbe kerül a kulcszóelemzés fontossága. Ne egy kulcsszót ismételjünk sokszor, hanem próbáljunk sokszínűen fogalmazni.

Próbáljunk a termékről írni, használjunk kötelező mezőket a szövegben. Ilyen sablonokat készítsünk:

A [Márkanév] típusú [kiszerelés] grammos kiszerelésben forgalmazott [Termékkategória], elérhető üzletünkben…..

Minél egyedibb sablonokat készítünk annál több információ áll majd a rendelkezésünkre. Érdemes lehet minden termék kategóriához egy sablont készíteni, így teljes eszköztárunk lesz a termék leírások tömeges legyártásához.

Találd meg az igényeket

Nem biztos, hogy az a legjobb keresőkifejezés az ami elsőre annak tűnik. A fenti példa kulcsszóelemzése után olyan kérdéseket is találhatunk, mint a “Hogyan válasszunk kutyatápot”.

Könnyen rá lehet jönni, hogy aki ezt írja be a keresőbe, annak feltett szándéka a vásárlás ugye?

Koncentrálj a termékkategóriákra

Egy nagy számú terméket forgalmazó webshopban, iszonyú munka minden termékhez egyedi termékleírást gyártani. Nagyon hasznos lenne, de nem is biztos hogy megéri a fáradtságot (persze ez sok tényezőtől függ).

A termékkategóriáid esetében azonban érdemes egy minimum 1000 karakteres termékleírást készíteni. Ennek elméletileg könnyen kell mennie, hiszen ha ismered a termékedet tudsz róla annyit hogy könnyedén tudj róla ennyit beszélni(ha nem, akkor lehet érdemes elgondolkoznod, megfelelő területen vagy e).

Folyamatosan elemezz

Idővel, ahogy egyre több kifejezésre megjelenik a webshop a keresőben érdemes jobban odafigyelni, hiszen innentől lehet igazán nagyot növekedni.

Innentől jön maga a webáruház keresőoptimalizálás. Fontos hogy valamilyen módon folyamatosan tartsuk megfigyelés alatt a weboldalunkat. Ez történhet valamilyen profi elemzési módszerrel, de a Google analitikai szolgáltatásai segítségével is rengeteg információt nyerhetünk arról hogyan is reagál a kereső a termékleírásokra.

Mire érdemes figyelni?

  • Milyen kulcsszavakra jelenik meg a webshop a keresőben.
  • Mely termékeink nem jelentek meg.
  • Nézzük meg hogy a termékoldal és a keresési kifejezés összhangban van-e egymással

Az összefüggéseket megtalálni nem a legegyszerűbb, legalábbis az elején, de kis gyakorlással könnyen elsajátítható a módszer.

Merre haladsz tovább a webáruház keresőoptimalizálás útvesztőjében?

Ha nem tudod pontosan miért is jó neked a Google Search Console, összefoglaltam, sőt egy saját tanfolyamot is elvégezhetsz, amit a következő oldalon találsz.

Egy másik blogbejegyzésemben 7 különböző tippet gyűjtöttem össze, ami a webáruházak keresőoptimalizálásához ad tippeket.

Ha UNAS rendszerű webshopod van, találsz a blogon egy útmutatót, ami segít az alapvető SEO-s beállításokban.

2. Facebook marketing

A hármasból ne hagyjuk ki a Social Médiát, esetünkben a Facebook-ot. Természetesen üzlettől függően más platformokkal is próbálkozhatsz (bizonyos esetekben a Pinterest is nagyon sok előnyös tulajdonsággal bír).

A Facebook-on történő kommunikáció azonban webshop esetén alapvető kell hogy legyen. Legyél kreatív, ne csak a termékeid mutasd be, adj érdekes, de releváns tartalmat a követőidnek.

Mire gondolok amikor a relevanciáról beszélek?

Rendkívül jó eléréseket lehet elérni ha mémekkel, vicces videókkal, vagy más nagyon népszerű tartalomtípusokkal dolgozol. Csak éppen nem biztos hogy képes leszel eladni annak a közönségnek akit megfogsz vele.

Természetesen, mint minden, ez is a körülmények függvénye. Ha a termékpalettád kötődik a humorhoz, szórakozáshoz, jól működhetnek a humoros források is. Azonban ha egy ékszer webshopod van, nem biztos hogy a vásárlóközönséged a vicces bejegyzésekre gerjed.

A vicces helyébe persze bármilyen trendszerű dolog kerülhet. Jó dolog ha képes vagy követni a trendeket,és szükség is van rá, de sose felejtsd el hogy kinek akarsz tartalmat generálni inkább? Mindenkinek, vagy a tipikus vásárlóidnak?

Facebook hirdetések

Tegyük fel van egy viszonylag jól bevált kommunikációs forma, és valódi aktivitást tudsz kiváltani a közönségedből a Facebook oldaladon keresztül.

Ellentétben a Google organikus eléréseivel és a webshop keresőoptimalizálással, a Facebook-on biztosan nem lesz elegendő az organikus elérés (Persze a Google organikus eléréseit is meg lehet támogatni, és vannak esetek amikor nem elég a SEO). Több ezres követőtáborral sem biztos hogy jelentős mennyiségű embert fogsz elérni.

Szükséged lesz hirdetésre. Erről itt olvashatsz kicsit bővebben.

3. Hírlevél

A hírlevél egy sokat emlegetett, már-már unalmas módszer. De működik! Teljesen mindegy hogy te hogyan vélekedsz róla, eredményei vannak.

Egy rövid hírlevél esettanulmány első kézből

Van egy saját hírlevele az ITZen-nek is. Igaz, erre akárki nem iratkozhat fel, mivel egy zárt, kifejezetten az ügyfeleinknek szóló prémium hírlevélről van szó.

Havi 1 hírlevelet küldünk, amiben hasznos instrukciókat, tippeket, tapasztalatokat osztunk meg a feliratkozókkal. A legutóbbi (tehát 2021 márciusi) hírlevelünk megnyitási aránya pedig 50% fölött volt, ami mondhatni hogy az átlagos megnyitási arányok felső szegmense.

Nincs nagy bázis, nyilván egy több ezer fős normál hírlevéllel ezt az eredményt azért nehéz hozni, de ott ugye elég lehet egy kisebb megnyitási arány is, céltól függően.

De mi is lehet a cél? Természetesen egy webshop esetében az értékesítést. A cikk terjedelme gátat szab egy teljes stratégia átadásának, de ha érdemes kicsit többet mögé tenni mint egyszerű promóciós leveleket vagy termékajánlókat.

Mivel készítsek hírlevelet?

Több hírlevélszoftver is található a piacon, nagy részük pedig ingyenesen is elindítható. A megkötések általában a feliratkozók számához vannak kötve. Mi a Salesautopilot vagy a Mailchimp szoftverét ajánljuk elsősorban.

Hogyan gyűjtsek feliratkozókat?

A feliratkozáshoz érdemes készíteni egy úgynevezett Landing Page-et, vagyis kapuoldalt, ami célja lehet például egy Facebook hirdetésnek.

A webáruház keresőoptimalizálása során ugyanakkor érdemes arra is gondolni, hogy a csali amit a feliratkozáshoz használni fogsz kötődjön valamilyen keresési trendhez is. (ha nem tudod milyen egy csali, ajánlom Wolf Gábor anyagait).

Példa: Ha a csalim egy oktató hírlevél sorozat lenne a webáruházak keresőoptimalizálásához, és sikerül tekintélyes pozíciót elérnem a kifejezéssel a Google keresőben, akkor nagy eséllyel fogsz itt feliratkozni a hírlevélre.

Gondolkozz hát olyan témában ami értékes lehet a vásárlóid számára.

Még egyszer hangsúlyozom! Fontos hogy a hírlevél ne egy terméklista legyen. Abból kap mindenki eleget. Sokkal hasznosabb ha valami értéket adunk a vásárlóinknak.

Tehát foglalkozz folyamatosan a fenti három lépéssel, és légy türelmes! Főként a keresőoptimalizálás esetén jellemző, hogy az eredmények csak kis idő elteltével látszanak.

Egy fa elültetésére a legalkalmasabb időpont tegnap volt, a második legalkalmasabb pedig ma van.

nem tudom honnan származik, ha van tipped írd meg nyugodtan

Tehát hogyan indítsam be a webáruházam?

Keress összhangot a fenti 3 terület között. Legyen egy bázisstratégiád, ami alapján el tudod dönteni,milyen kifejezésekre szeretnél optimalizálni, milyen kommunikációra lesz szükséged a Facebook-on, és amiből meg tudod mondani miről kell írnod a hírlevélben.

Nem könnyű összehangolni, éppen ezért azt javaslom, ne a végén kezdd. Persze vágj bele még ma, hozz létre egy Facebook oldalt, csinálj egy kulcsszóelemzést, regisztrálj egy Mailchimp fiókot.

Ismerkedj a rendszerekkel, de amikor eljött az ideje ülj le és gondold át mi legyen a magja az egész folyamatnak.

Sok sikert kívánok a webáruházadhoz, és ha kérdésed van nyugodtan tedd fel, ha tudok érdemben válaszolni, fogok is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés