A long-tail (hosszú farok), alapvetően közgazdasági fogalom, mely elterjedt a keresőoptimalizálás eszköztárában  is.

A piac általában azokat a kulcsszavakat célozza, melyeknek jellemzően nagy a keresési volumenjük és általában valamilyen általános igényt fejeznek ki.

Pl. Dugulás elhárítás, asztalos, tetőjavítás.

Nagyobb keresési mennyiségek, több potenciális ügyfél, ugyanakkor költségesebbek és jóval nehezebbek is ezek a kifejezések mint az átlag.

Nézzük mi a helyzet a long-tail-lel.

A long-tail kulcsszavak esetén jellemzően kevesebb az elérés, azonban az sokkal specifikusabb.

Long-tail kulcsszó lehet például a toronyfestés, bükkfa szék, vagy a csőgörény vásárlás kifejezés is (nem vizsgáltuk, ha pontosat szeretnél keress meg). Ezeket a kifejezéseket tehát kevesebben keresik, viszont van rájuk kereslet. Az ügyfél elérése olcsóbb!

Mi nem long-tail?

Sokan összekeverik a hosszú kulcskifejezéseket a long-tail-lel. A long-tail lehet hosszú kifejezés, mint pl egy kérdés, de a hosszú, több szóból álló kifejezés még önmagában nem long-tail.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés